کد خبر: 698766
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین انواری

معادلات انتخاباتی در تهران و سایر حوزه‌ها

فعال سیاسی اصولگرا گفت: صحبت ها درباره رسیدن یا نرسیدن مجموعه های اصولگرا به لیست واحد فقط درباره حوزه انتخابیه تهران است اما در شهرستان ها این قضیه جاری نیست. آنجا روال دیگری وجود دارد.

معادلات انتخاباتی در تهران و سایر حوزه‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: هرچه به اعلام اسامی تأییدصلاحیت شده ها نزدیک می شویم، مجموعه های اصولگرا صریح تر و علنی تر درباره ورود مستقل و بدون ائتلاف به عرصه انتخابات صحبت می کنند. بعد از شورای وحدت، پایداری و شریان، حالا شورای ائتلاف نیز احتمال نرسیدن به لیست واحد اصولگرایان را قوی دانست.  

حسین انواری در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره عدم ائتلاف مجموعه های اصولگرا و تأثیرش بر ترکیب مجلس آینده گفت: قرار است مجلس آینده از نمایندگانی اثرگذار، متدین، کارآمد و باتجربه تشکیل شود تا بتواند اهداف بلند نظام را در جهت پیشرفت و توسعه کشور دنبال کند.

وی افزود: راه حل تشکیل مجلس قوی آن است که هر گروه و حزبی شایستگانی را شناسایی و در یک نشست این شایستگان را با شایستگان مدنظر گروه ها و مجموعه های دیگر به اشتراک بگذارد، بعد درباره مجموعه نامزدهای شایسته تبادل نظر صورت گیرد تا در نهایت نظر جمع به یک فهرستی از شایستگان اصلح برسد. اگر این روش انجام شود ما به اهداف مان نائل خواهیم شد اما اگر غیر این باشد، مشکلاتی خواهیم داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره عدم ائتلاف اصولگرایان و خطر احتمالی رأی آوری لیست واحد غیراصولگرایان یادآور شد: طبقه بندی اصولگرایی و غیراصولگرایی درست نیست. در سایر حوزه های انتخابیه معادلات با تهران فرق می کند. حتی حوزه انتخابیه تهران با سایر حوزه های انتخابیه در استان تهران معادلاتش تفاوت دارد.

وی افزود: صحبت ها درباره رسیدن یا نرسیدن مجموعه های اصولگرا به لیست واحد فقط درباره حوزه انتخابیه تهران است اما در شهرستان ها این قضیه جاری نیست. آنجا روال دیگری وجود دارد چون نامزدها عموما شناخته شده هستند. در مجموع ما برای نمایندگی مردم در مجلس شایستگانی را نیاز داریم که ویژگی هایی را دارا باشند. اگر این ویژگی ها در انتخاب نامزدها لحاظ شود ما به هدفمان می رسیم در غیراین صورت تشتت به وجود می آید و همگرایی مان را از دست می دهیم.

انواری درباره شانس پیروزی اصلاح طلبان در وضعیت عدم ائتلاف مجموعه های اصولگرا گفت: اصلاح طلبان که الان مطرح نیستند چون خیلی مردم به آنها اقبال ندارند. البته کلی نباید واژه ها را در نظر گرفت چون خیلی از افرادی که به آنها اصلاح طلب گفته می شود، آدم های اصولگرایی هستند اما آنها که نظام را قبول ندارند، منفور مردم اند و طبعا رأیی ندارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها