کد خبر: 701090
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

دردسر اسموتریچ برای نتانیاهو/ هشدار کنگره آمریکا به تل آویو

پیامهایی که طی روزهای اخیر از کاخ سفید و کنگره خطاب به نتانیاهو ارسال می شود، کاملا گویاست! اینکه واشنگتن در عین حمایت مطلق از رژیم اشغالگر قدس در نسل کشی غزه، قدرت پرداخت هزینه های بازی بن گویر و اسموتریچ و در نهایت شخص نتانیاهو را ندارد.

دردسر اسموتریچ برای نتانیاهو/ هشدار کنگره آمریکا به تل آویو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - حضور اسموتریچ و بن گویر در کابینه رژیم اشغالگر قدس، از ابتدا برای نتانیاهو دردسرساز بوده اما این مسئله طی سه ماه اخیر به نقطه اوج خود رسیده است! نتانیاهو از یک سو به خوبی می داند که اگر اسموتریچ و بن گویر حمایت خود را از وی قطع کرده یا از کابینه خارج شوند، به صورت خودکار شاهد فروپاشی کنست و برگزاری انتخابات دوباره خواهد بود.در این صورت محبوبیت 20 درصدی نتانیاهو پاسخگوی حضور وی در راس معادلات قدرت نخواهد بود! از سوی دیگر، اگر نتانیاهو کماکان سیاستهای کلان جنگ را بر اساس نظر اسموتریچ و بن گویر ترسیم کند ، با نارضایتی مطلق برخی شرکای خود مواجه می شود. 

پیامهایی که طی روزهای اخیر از کاخ سفید و کنگره خطاب به نتانیاهو ارسال می شود، کاملا گویاست! اینکه واشنگتن در عین حمایت مطلق از رژیم اشغالگر قدس در نسل کشی غزه،  قدرت پرداخت هزینه های بازی بن گویر و اسموتریچ و در نهایت شخص نتانیاهو را ندارد. اخیرا یهودیان مجلس نمایندگان آمریکا با هدف بررسی اظهارات ایتمار بن گویر و بزالل اسموتریچ، دو وزیر تندروی کابینه بنیامین نتانیاهو درباره کوچاندن فلسطینیان، نشستی را با مایکل هرتسوگ سفیر رژیم اشغالگر قدس  در آمریکا، برگزار کردند و در این نشست هشدار دادند، اظهارنظرهای این دو وزیر نه تنها به تلاش ها برای رسیدن به توافق برای تبادل اسرا و توقف درگیری ها در غزه آسیب می رساند بلکه به رویکرد افکار عمومی آمریکا به اسرائیل نیز آسیب خواهد زد.

در این نشست که پنج شنبه برگزار شد 15 عضو یهودی مجلس نمایندگان از حزب دموکرات حضور داشتند. در میان نمایندگان حاضر در نشست، طرفداران سرسخت تا منتقدان شدید کابینه راستگرای اسرائیل دیده می شد.هرتسوگ به تماس های منظم خود با اعضای کنگره آمریکا ادامه می دهد، این روند کمک می کند تا اعضای کنگره همواره از سیاست های رسمی کابینه نتانیاهو آگاه باشند اما سفارتخانه نمی تواند درباره محتوای برخی از گفت و گوهای ویژه اطلاع رسانی کند.البته برخی از نمایندگان حاضر در نشست با سفیر رژیم صهیونیستی ، نکاتی را فاش ساختند مثلا جان چاکوفسکی، از نمایندگان آمریکایی حاضر در نشست گفت، برخی از نمایندگان حاضر بر ضرورت اخراج بن گویر و اسموتریچ از کابینه تاکید کردند.براد اشنایدر دیگر نماینده حاضر در نشست نیز گفت: این نشست برای ارزیابی اظهار نظر دو وزیر کابینه رژیم صهیونیستی  بود اما در طول نشست فهرستی از اظهار نظرهای غیر منطقی اعضای کنست  مطرح شد.

یک منبع آگاه گفته است مایکل هرتسوگ در پاسخ به ابراز نگرانی نمایندگان آمریکایی با یاد آوری اظهارات بنیامین نتانیاهو گفت: اسرائیل در پی آن نیست تا فلسطینیان را به اجبار و با استفاده از زور وادار به مهاجرت کند یا بار دیگر نوار غزه را به اشغال خود در آورد. سه نماینده آمریکایی حاضر در نشست نیز به اکسیوس خبر دادند، هرتسوگ در این نشست تاکید کرد، به بن گویر و اسموتریچ اجازه داده نمی شود تا آزادانه سخن بگویند ضمن این که اظهارنظرهای آنان به معنی موضع کابینه نیست.بزالل اسموتریچ وزیردارایی اسرائیل گفته بود، تل آویو باید گام هایی بردارد که مشوق هجرت بسیاری از فلسطینیان غزه به کشورهای دیگر باشد. بن گویر هم با حمایت از این اظهار نظر، گفته بود به اسرائیل اجازه داده خواهد شد تا در نوار غزه شهرک های یهودی نشین ایجاد کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها