کد خبر: 703470
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

تنها گزینه قطعی شورای ائتلاف

سخنگوی شورای ائتلاف گفت: هرگونه مصداقی به‌غیر از سرلیست شورای ائتلاف کذب است و هنوز حضور هیچ‌کس در لیست قطعی نشده است.

تنها گزینه قطعی شورای ائتلاف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - چند روز بیشتر تا انتخابات نمانده و لیست‌های انتخاباتی یکی یکی رو می‌شوند. در جریان اصولگرایی اما هنوز هم لیست قطعی ارائه نشده است. این به معنی احتمال ائتلاف و ارائه لیست واحد نیست چرا که پیش‌تر گروه‌های مختلف از جمله شورای ائتلاف و پایداری و شریان تکلیف خود را معلوم کرده‌اند و ورود چند لیستی اصولگرایان به این انتخابات تقریبا قطعی است.

آنچه که هنوز مبهم مانده، افراد حاضر در هر یک لیست‌ها است. گمانه‌زنی‌هایی می‌شود و نام‌هایی نیز در هر کدام از لیست‌های مورد مبحث ، مطرح است. هیچ اطلاعات رسمی اما درباره این لیست‌ها داده نشده. شاهد آنکه یکی ‌از جدی‌ترین لیست‌های جریان اصولگرا یعنی لیست شورای ائتلاف غیر از سرلیست خود ، حضور هیچ فردی را اعلام رسمی نکرده است.

چنانچه امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت لیست انتخاباتی شورای ائتلاف گفته: هرگونه مصداقی به‌غیر از سرلیست کذب است و هنوز هیچ‌کس به جز سرلیست شورای ائتلاف که قطعی شده هیچ فرد دیگری در لیست اسمش به قطعیت نرسیده است و مواردی که مطرح شده‌اند، شایعه است.

رسولی درباره اِن‌قُلت برخی جریان‌های اصولگرا به سرلیستی قالیباف اظهار کرد: شورای ائتلاف براساس مبانی و اصول خود حرکت می‌کند. دوستان ممکن است نظراتی داشته باشند و ما براساس نظرات اجماعی ارکان و اعضای شورای ائتلاف تصمیم می‌گیریم و درباره سرلیستی آقای قالیباف اجماع وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جریان‌ها و افرادی نظراتی دارند بیرون از شورای ائتلاف هستند و ممکن است نظراتی بدهند، اما ما در موضوعی که به قطعیت رسیدیم نسبت به آن پافشاری می‌کنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف درباره مذاکره با جبهه پایداری تصریح کرد: کماکان مذاکراتمان با گروه‌های جریان انقلابی ادامه دارد و به هر صورت تا اواخر هفته جمع‌بندی می‌شود لذا الان هیچ چیزی را به صورت قطعی نمی‌توانم اعلام کنم.

رسولی گفت: اعلام لیست‌ها هنوز دیر نشده، چون تا زمان تبلیغات مهلت وجود دارد و به همین دلیل عجله‌ای نداریم و می‌خواهیم کار را با تامل و تدبیر انجام دهیم لذا کار در زمان خود انجام می‌شود.

با در نظر گرفتن این سخنان رسولی می‌توان به این نتیجه رسید که شورای ائتلاف قصد دارد تا آخرین لحظه صبر کند و ببیند که کدام یک از گروه‌های اصولگرای دیگر به سرلیستی قالیباف رضایت می‌دهند. اگر چنین کنند قطعا برخی از افراد خود را بیرون از لیست گذاشته و به آن گروه نیز سهمی خواهد دارد، در صورتی نپذیرفتن سرلیستی قالیباف اما وضعیت به شکل موجود ادامه خواهد داشت. 

شورای ائتلاف موفق به ائتلاف بشود یا همچنان که هست فقط لیست قالیبافی‌ها باشد، در امر انتخابات زیاد فرقی ندارد اما عدم ائتلاف گروه‌های اصولگرا با این تشکل انتخاباتی و رضایت ندادن به سرلیستی قالیباف مقدمه دردسر بعدی رئیس فعلی مجلس و شکل گیری یک مجادله جدی در انتخابات هیات رئیسه خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها