کد خبر: 703686
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

حکمی به کام دموکراتها!

چرا محکومیت‌های اخیر ترامپ اهمیت دارد؟

حکمی به کام دموکراتها!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - اخیرا ترامپ رسما در یکی از پرونده های جنجالی چهارگانه ( پرونده هایی که محاکمه وی در آنها جریان دارد ) محکوم شد و وکلای او نیز نتوانستند دفاع قابل توجهی از وی به عمل آورند. این مسئله، امیدواری دموکراتها جهت استمرار روند محکومیتهای ترامپ و در نهایت محرومیت انتخاباتی یا کاهش شدید محبوبیت وی در نظرسنجی های عمومی و ایالتی را دوچندان ساخته است. قاضی دادگاه ایالتی نیویورک دونالد ترامپ و بنگاه تجاری او را به علت سندسازی و ارایه اطلاعات نادرست درباره ارزش واقعی دارایی‌ها و سرمایه این شرکت، به پرداخت ۳۵۰ میلیون دلار محکوم کرده است.

قاضی همچنین دونالد ترامپ را برای سه سال از هرگونه فعالیت تجاری در نیویورک محروم کرده و حکم داده که او برای سه سال از گرفتن هرگونه وام بانکی در ایالت نیویورک محروم خواهد بود.ماه سپتامبر سال گذشته قاضی همین دادگاه در نیویورک در یک پرونده مدنی-غیرکیفری- حکم داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا «مکررا» میزان ثروت خود را چند میلیارد دلار - نزد بانک‌ها و شرکت‌های بیمه بزرگنمایی کرده است.آن زمان و در جریان رسیدگی به این پرونده که دادستان کل ایالت نیویورک مدعی العموم آن است گفته شد آ ترامپ برای دریافت وام‌های ارزان و بیمه چنین کرده بوده است.

این دادگاه بعضی از مجوزهای کسب و کارهای  ترامپ در نیویورک را باطل کرد و اکنون هم حکم توقف هرگونه فعالیت تجاری توسط بنگاه ترامپ را برای سه سال آینده اعلام کرده است.قاضی این پرونده دریافته که دونالد ترامپ در طول یک دهه، در اعلام ارزش دارایی‌های خود دو میلیارد و دویست میلیون دلار اغراق کرده بوده است.

آلینا حبه، وکیل  ترامپ، دقایقی بعد از اعلام حکم دادگاه گفت درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.او همچنین ارزیابی کرده که چنانچه این حکم در دادگاه تجدیدنظر تایید شود «به تک‌تک آمریکایی‌ها این پیغام را خواهد داد که نیویورک دیگر جای تجارت و کسب و کار نیست».

حکم  دادگاه ایالتی نیویورک علیه دونالد ترامپ و بنگاه تجاری او بسیار پراهمیت ارزیابی شده است چرا که ضمن یک ناکامی و شکست بزرگ برای فعالیت های تجاری و کسب درآمد او در این ایالت، به شهرت ملی و جهانی  ترامپ به عنوان «یک تاجر و بازرگان موفق» هم آسیب جدی وارد خواهد کرد چرا که او همواره «موفقیت» خود در کسب سرمایه و میلیاردر شدن را «برگ برنده» خود برای «بازگرداندن عظمت به آمریکا» خوانده و از مردم کشورش خواسته به او رای دهند تا بتواند «موفقیت در تجارت» را به عرصه سیاسی آمریکا تسری دهد.از این رو محکومیت اخیر ترامپ می تواند جایگاه وی در نظرسنجی ها را ( خصوصا در نزد رای دهندگان مستقل) تنزل دهد. حکم قاضی دادگاه نیویورک شامل فرزندان ترامپ - دو پسر او - هم می‌شود چرا که آنها مدیران ارشد بنگاه تجاری ترامپ در نیویورک بودند و به عنوان متهمان ردیف‌های بعدی در این پرونده محاکمه شدند.قاضی آرتور انگران پیش از تعیین میزان جریمه و غرامت امروز درباره گناهکار شناختن  ترامپ حکم داده بود و گفته بود معتقد است او با ارایه غیرواقعی ثروت و سرمایه خود میلیون‌ها دلار از محل دریافت وام‌های کم بهره و حق بیمه کمتر، سود کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها