کد خبر: 704019
تاریخ انتشار :

تحلیل‌ دیگران؛

آرایش سیاسی اصلاح‌طلبان در دوران پساانتخابات

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بعد از انتخابات شاهد یک جریان اصلاحات خواهیم بود؛ جریانی که خواهان مشارکت سیاسی است؛ البته در همگرایی با اعتدالی‌ها.

آرایش سیاسی اصلاح‌طلبان در دوران پساانتخابات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - انتخابات مجلس دوازدهم برای اصلاح‌طلبان پیچیده‌تر از آن شد که پیش‌بینی می‌کردیم. تضاد فکری دو طیف رادیکال و میانه‌روی اصلاحات درباره انتخابات باعث شده است که احتمال انشعابی بزرگ میان جبهه اصلاحات مطرح شود.

جواد آرین‌منش، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «به نظر من بعد از حوادث سال ۱۴۰۱ شکافی میان نیروهای رادیکال اصلاحات و اصلاح‌طلبان معتدل ایجاد شد. بخشی از اصلاح‌طلبان پس از اتفاقات سال گذشته قصد عبور از نظام جمهوری اسلامی کردند و اعتقاد پیدا کردند که دیگر اصلاحات پاسخگو نیست. در آن‌سو اصلاح‌طلبان میانه‌رو و اعتدالی‌ها هنوز باور دارند باید با صندوق رأی شرایط را تغییر دهیم و هنوز می‌شود با پای صندوق رفتن و تغییراتی ولو حداقلی را ایجاد کرد و قهر با صندوق راه درستی نیست».

او ادامه داد: «حالا این اختلاف نظرها را در جریان انتخابات مشاهده می‌کنیم. اصلاح‌طلبان رادیکال می‌گویند به دلیل ردصلاحیت‌ها و شرایط سیاسی با ندادن لیست پیاممان را به جامعه منتقل کنیم و در مقابل گروهی هم می‌گویند باید لیست بدهیم. به این ترتیب دودستگی در جریان اصلاحات دیده می‌شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «به نظر می‌رسد بعد از انتخابات شاهد یک جریان خواهیم بود؛ جریانی که بخواهد کار سیاسی انجام دهد خواهیم بود؛ جریانی متشکل از احزابی مانند کارگزاران، ندای ایرانیان و... که خواهان مشارکت سیاسی‌اند و البته در همگرایی با اعتدالی‌ها و مشخصا حزب اعتدال و توسعه».

آرین‌منش در پایان گفت: «البته این را هم بگویم که اصولگرایان هم یکدست نیستند و از رادیکال مانند جبهه پایداری تا میانه‌رو در میان آنها دیده می‌شود. در مجموع من باور دارم بعد از انتخابات شاهد تغییر آرایش سیاسی اصلاح‌طلبان خواهیم بود».

منبع: سایت فردا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها