کد خبر: 704595
تاریخ انتشار :

حراجی نوروز کرمان موتور و مدیران خودرو از این تاریخ | به صورت از دم قسط صاحب محصولات کرمان موتور و مدیران خودرو شوید+تنفس 3 ماهه

سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، اطلاعیه ای درباره طرح تبدیل اختیاری محصولات یکی از شرکت‌های خودروساز ویژه متقاضیانی که نوبت تحویل آن‌ها زمستان سال جاری تعیین‌ شده، صادر کرد.

حراجی نوروز کرمان موتور و مدیران خودرو از این تاریخ | به صورت از دم قسط صاحب محصولات کرمان موتور و مدیران خودرو شوید+تنفس 3 ماهه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، اطلاعیه ای درباره طرح تبدیل اختیاری محصولات یکی از شرکت‌های خودروساز ویژه متقاضیانی که نوبت تحویل آن‌ها زمستان سال جاری تعیین‌ شده، صادر کرد.

بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی، در راستای جلب رضایت متقاضیان محصولات یک گروه خودروسازی، برای آن دسته از متقاضیان دارای اولویت با نوبت زمستان ۱۴۰۲ امکان تبدیل اختیاری محصول انتخابی با هفت محصول قابل عرضه از دو شرکت دیگر فراهم شده است.

متقاضیانی که در فروش‌های یکپارچه محصولات خودروسازان داخلی دو محصول فیدلیتی و دیگنیتی با موعد تحویل زمستان ١۴٠٢ دریافت کرده‌اند می‌توانند از فردا (دوشنبه هفتم اسفند ماه) خودروی خود را به محصولی دیگر از محصولات عرضه شده توسط سایر شرکت‌های تولیدی که در ادامه جدول آن آمده است، تبدیل کنند.

برای این منظور متقاضیان از فردا (دوشنبه هفتم اسفند ماه) به مدت سه روز (تا پایان روز چهارشنبه ٩ اسفند ماه) فرصت دارند که از طریق سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی (www.esalecar.ir) برای تبدیل خودروی خود اقدام کنند.

امکان تبدیل دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی با محصولات زیر فراهم شده است:

تبدیل دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی

سامانه یکپارچه: نوبت‌دارهای زمستان ٣ روز برای جایگزینی فرصت دارند

ساز و کار تبدیل اختیاری خودرو

-در ابتدا متقاضی می‌بایست به صفحه جزئیات سفارش مراجعه و نسبت به انتخاب گزینه لغو سفارش خود اقدام کرده تا خودرو قبلی حذف شود.

- پس از لغو سفارش محصول قبلی توسط متقاضیان، امکان انتخاب یک محصول از سبد محصولات اعلامی در سایت برای ایشان، میسر است.

- بدیهی است با توجه به ظرفیت محدود برخی از محصولات، در صورت تکمیل ظرفیت آن محصول، متقاضیان می‌بایست نسبت به انتخاب محصول دیگر از محصولات عرضه شده اقدام کنند.

* در صورت لغو سفارش و عدم انتخاب محصول جدید، پس از پایان مهلت ثبت نام، سفارش متقاضی به محصول قبلی بازگردانی می‌شود.

* پس از مشارکت متقاضیان در طرح تبدیل اختیاری و فراخوان توسط خودروساز، در صورت عدم تکمیل وجه توسط ایشان در زمان مقرر برای محصول جدید، به منزله انصراف از طرح تلقی و متقاضی از اولویت بندی خودرو داخلی در سامانه یکپارچه حذف می‌شود.

لازم به یادآوری است که از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۷ الی چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ مدت ۳ روز امکان تبدیل اختیاری محصولات فوق برای متقاضیان باقیمانده محصولات بهمن موتور از لیست انتظار مشتریان نوبت زمستان ۱۴۰۲ فراهم بوده و پس از اطلاع رسانی توسط خودروساز محصول جدید، امکان ثبت نام و تکمیل وجه به مدت هفت روز است.

ویرایش و ثبت‌نام جدید خودروهای جانبازان آغاز شد

جانبازان ثبت‌نام کرده در نوبت قبلی (٩ تا ١٣ بهمن ماه)، از امروز امکان ویرایش خودروی ثبت درخواست کرده‌ خود را خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعیه سامانه فروش واردات خودرو، نظر به اصلاح بند (۱) ماده (۱۷) آئین نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اینکه جانبازان می‌توانند، بدون کارت بازرگانی پس از ثبت سفارش و با تشخیص و تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران رأساً اقدام به واردات خودرو نمایند به استحضار می‌رساند با توجه به پیگیری‌های جانبازان در خصوص نحوه واردات توسط شخص جانباز و ضرورت آگاهی کامل از نحوه واردات، اقدامات ذیل جهت واردات خودرو ضروری است.

۱- ثبت سفارش توسط شخص جانباز

۲- تأیید توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران

۳- اخذ ارزش گمرکی خودرو مورد نظر از کمیته ارزش گذاری خودرو

۴- دریافت خدمات پس از فروش

۵- اخذ مجوز استاندارد برای خودرو وارداتی

۶- اخذ مجوز محیط زیست برای خودرو واردات

۷- درخواست از بانک عامل به منظور اخذ ارز بر اساس سقف تعیین شده

۸- انجام فرآیند ترخیص گمرکی

۹- انجام فرایند شماره گذاری

۱۰- پرداخت کلیه عوارض قانونی

* بدیهی است در صورتیکه خودرو وارداتی انتخاب شده توسط جانباز قبلاً وارد کشور شده باشد ردیف‌های ۳، ۴، ۵ و ۶ نیاز نیست اما سایر مراحل باید توسط جانباز انجام پذیرد.

با عنایت به ابلاغ تصویب نامه شماره ۲۱۰۶۱ / ت ۶۲۲۰۲ ه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ در خصوص اصلاحیه آئین نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و تغییرات ایجاد شده در لیست مشمولین جانبازان در سطوح ۳۵، ۳۰ و ۲۵ هزار یورو همچنین افزوده شدن برخی خودروهای وارداتی برای جانبازان و عدم ثبت نام تعدادی از جانبازان به اطلاع جانبازان ۷۰ درصد (ویژه) می‌رساند از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ لغایت ۱۴۰۲/۱۲/۰۶ می‌تواند با مراجعه به سایت، اقدام به ویرایش نموده و خودرو مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

*لازم به ذکر است پیش ثبت نام فوق صرفاً جهت اطلاع از نوع درخواست و نیازسنجی خودروهای درخواستی جانبازان است و پس از پالایش با اطلاع رسانی به کلیه جانبازان، نحوه ثبت سفارش و عقد قرارداد با شرکت‌های وارد کننده، به آگاهی این افراد خواهد رسید.

گفتنی است، در این دور از ثبت‌نام همچون مرحله قبلی، ثبت‌نام در سه سطح و به تفکیک میزان درصد جانبازانی واجدان شرایط انجام می‌شود که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، از فردا (یکشنبه/۶ اسفند ماه) طی دو روز (ششم و هفتم اسفند) جانبازان ویژه ۷۰ درصد، طی روزهای هشتم و نهم اسفند سایر جانبازان ۷۰ درصد و در نهایت ۱۰ تا ۱۲ اسفند هم جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد، می‌توانند ثبت‌نام جدید یا ویرایش ثبت‌نام‌های قبلی خود را از طریق سایت Janbazan.saleauto.ir انجام دهند.

گفتنی است که در آئین‌نامه جدید واردات خودروهای جانبازان، منع قانونی پنج سال عدم فروش خودرو از آئین‌نامه حذف شده و جانبازان راساً می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند. همچنین بر اساس آئین‌نامه جدید، چنانچه فرد جانباز اقدام به واردات کند، تمامی مراحل مربوط به اخذ خدمات پس از فروش، استاندارد، محیط زیست، امور گمرکی و شماره‌گذاری را شخصاً باید انجام دهد؛ مگر آنکه قبلاً خودرو انتخابی وارد کشور شده و مراحل استاندارد و محیط‌زیست را طی کرده باشد که در این صورت دو مرحله استاندارد و محیط زیست را لازم نیست انجام دهند.

البته بر اساس جلساتی که گروه خودروسازی سایپا با جانبازان داشته است، با تاکید معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، این گروه خودروسازی در امر واردات خودرو جانبازان همکاری خواهد کرد و همچنین خریدار حواله خودروی آن‌ها خواهد بود.

طبق تاکید سازمان توسعه تجارت، ثبت‌نام اولیه و انتخاب خودرو در سامانه به منزله واردات قطعی نبوده و مراحل بعدی از طریق مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها