کد خبر: 705200
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

خبر بد میشل اوباما برای دموکرات‌ها

انتشار بیانیه اخیر میشل اوباما، به معنای عدم حضور وی در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024خواهد بود. این بدترین خبر برای طرفداران وی درحزب دموکرات آمریکاست.

خبر بد میشل اوباما برای دموکرات‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - انتشار بیانیه اخیر میشل اوباما، به معنای عدم حضور وی در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024خواهد بود. این بدترین خبر برای طرفداران وی درحزب دموکرات آمریکاست.بسیاری از رای دهندگان دموکرات معتقدند که جوبایدن و کامالا هریس، زوج سیاسی ناموفقی در کاخ سفید بوده اند و اساسا قدرت غلبه بر کمپین انتخاباتی ترامپ رادر انتخابات پیش رو ندارند. در این میان، جوبایدن به دلیل ناتوانی جسمی و ذهنی، بارها از سوی رسانه های آمریکایی، جمهوریخواهان و حتی برخی دموکراتها مورد انتقاد قرار گرفته است. در مقابل، کامالا هریس معاون بایدن نیز قدرت جانشینی وی را به دلیل ضعف در نظرسنجی های ایالتی و عمومی ندارد. نظرسنجی های صورت گرفته در آمریکا تصدیق می کند که محبوبیت هریس در میان رای دهندگان دموکرات و مستقل، حتی نسبت به بایدن نیز پایین تر است. 

در این میان، تنها گزینه ای که دموکراتها آن را در برابر ترامپ رای آور می دانستند، میشل اوباما بود.«باراک اوباما»، رئیس جمهور اسبق آمریکا پیشتر چند بار از حمایت کامل خود از نامزدی «جو بایدن»، رئیس جمهور فعلی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ صحبت کرده اما اخیرا شایعاتی درباره نامزدی بالقوه میشل اوباما، همسر این رئیس جمهور اسبق، در این انتخابات منتشر شده‌اند. دفتر میشل اوباما، اعلام کرد به رغم شایعات مکرر درباره این که او نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ می‌شود او قصدی برای چنین کاری ندارد.

به عبارت بهتر، اکنون دموکراتها باید تنها بر روی حضور  مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 متمرکز شوند زیرا نتایج انتخابات در روز موسوم به سه شنبه بزرگ نیز تکرار دوگانه و رقابت "ترامپ-بایدن"را مورد تایید قرار داده است. بر اساس برخی گزارش‌ها طبق برخی گمانه‌زنی‌ها حزب دموکرات به صورت خصوصی درباره امکان جایگزین کردن میشل اوباما به جای بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری این حزب در انتخابات ۲۰۲۴ بحث و بررسی داشته است.«کریستال کارسون» مدیر ارتباطات دفتر میشل اوباما به «ان.بی.سی نیوز» گفت: «همانطور که میشل اوباما، بانوی اول اسبق آمریکا در سالهای اخیر چند بار گفته، قصد نامزد شدن برای ریاست جمهوری را ندارد. او از کارزار ریاست جمهوری جو بایدن و کامالا هریس، معاون او برای ریاست جمهوری مجدد حمایت می‌کند.»

شبکه ان.بی.سی نیوز به نقل از چند منبع مطلع گزارش داد میشل اوباما قصد کمک به کارزار ریاست جمهوری جو بایدن در فصل پاییز را همانطور که چهار سال قبل این کار را انجام داد، دارد.نام میشل اوباما به عنوان نامزد ریاست جمهوری احتمالی حزب دموکرات در موقعیت‌های مختلفی در میان دموکرات‌ها به ویژه اهداکنندگان مالی به حزب که نگران نرخ پایین محبوبیت جو بایدن هستند مطرح شده است.با این حال اعلام این موضوع پس از مدتی سکوت ( از سوی میشل اوباما ) نشان می دهد که مخالفت وی با حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو مطلق نبوده و احتمالا پس از طرح اولیه این موضوع، در صدد سنجش اوضاع و احوال جاری در رقابتهای درون حزبی دموکراتها و جمهوریخواهان بوده است. او در نهایت به نتیجه رسیده که حضور در رقابتهای انتخاباتی پیش رو برای وی یک ریسک بزرگ محسوب می شود. 

 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها