کد خبر: 705969
تاریخ انتشار :

امام جمعه یزد: نباید موضوعات معیشتی را با اهداف انقلاب پیوند دهیم بلکه باید استقامت کنیم

ناصری، امام جمعه یزد گفت: نباید موضوعات معیشتی را با اهداف انقلاب پیوند دهیم بلکه باید استقامت کنیم چرا که خداوند وعده داده آنهایی که به خدای خود ایمان آورند و در این راه استقامت کنند، پیروز خواهند بود.

امام جمعه یزد: نباید موضوعات معیشتی را با اهداف انقلاب پیوند دهیم بلکه باید استقامت کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به آیات خداوند در قرآن کریم که مومنان را به پافشاری بر حرکت در مسیر الهی توصیه کرده است، گفت: انقلاب اسلامی یک نظام الهی است و همه وظیفه دارند که همدیگر را به ثابت قدمی در این مسیر توصیه کنند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز سوم فروردین ماه ۱۴۰۳ همزمان با یازدهمین روز از ماه ضیافت الهی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه شهر یزد ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و سفارش بر بهره برداری مناسب از ایام ماه مهمانی خداوند، آیه هشتم از سوره صف را قرائت و اظهار کرد: خداوند در این آیه از قرآن کریم به پافشاری بر اعتقادات الهی تاکید کرده و به مومنان بشارت می‌دهد که هر چند برخی اراده کرده‌اند با گفتار و رفتار خود نور خدا را خاموش کنند اما خداوند نور خود را تمام خواهد کرد علی رغم این که کافران نسبت به آن اکراه داشته باشند.

وی با تاکید بر این که مومنان و بندگان خداوند باید به پشتوانه این آیه از اعتقاد و باورهای دینی خود کوتاه نیایند، اضافه کرد:  خداوند در آیه بعدی از اراده خود جهت فرستادن پیامبرش برای هدایت مردم و تسلط آن بر دیگران با وجود مخالفت دشمنان وعده داده است لذا باید به حرکت خود امیدوار باشیم و در این مسیر الهی ثابت قدم بمانیم.

آیت الله ناصری با اشاره به این که انقلاب اسلامی نتیجه تلاش برای قرار گرفتن در مسیر الهی بوده است، بر تداوم این راه تا رسیدن به قله تاکید کرد و گفت: نباید موضوعات معیشتی را با اهداف انقلاب پیوند دهیم بلکه باید استقامت کنیم چرا که خداوند وعده داده آنهایی که به خدای خود ایمان آورند و در این راه استقامت کنند، پیروز خواهند بود.

وی گفت: خداوند پس از جنگ احد که مسلمانان در ظاهر شکست خورده بودند، آیه‌ای نازل کرد که هراس نداشته باشید و در راه الهی سست نشوید که فرشتگان از شما یاری خواهند کرد.

امام جمعه تاکید کرد: مردم نباید در این مسیر سست شوند و در برابر مسئولان این نظام الهی نیز باید تلاش کنند تا مشکلاتی که از هر سو بر مردم این کشور تحمیل می‎شود را برطرف کنند.

وی گفت: : انقلاب اسلامی یک نظام الهی است و همه وظیفه دارند که همدیگر را به ثابت قدمی در این مسیر علی رغم مشکلات توصیه کنند.

وی با اشاره به استمرار پیشرفت کشور با وجود تمام موانع ایجاد شده از سوی دشمنان، گفت: البته کم کاری‌هایی نیز در داخل کشور از سوی برخی افراد داریم ولی نباید از ادامه این مسیر دلسرد شویم بلکه باید تلاش کنیم این نواقص را نیز از پیش رو برداریم.

آیت الله ناصری با اشاره به شعار سال یعنی جهش تولید یا مشارکت مردم، گفت: مسئولان باید به نحوی تلاش کنند که علاوه بر ایجاد جهش و اقدام جدی در رونق تولید داخلی با حرکتهای جهادی، از مشارکت مردم نیز بهره مند شوند چرا که همواره در این انقلاب شاهد موفقیت امور با بسیج مردمی بوده‎ایم.

وی ضمن تسلیت سالگرد شهادت آیت الله صدوقی در محراب عبادت در این ایام، گفت: متاسفانه افکار عوامل چنین ترورهایی از سوی دشمن مورد دستخوش قرار گرفته بود و همچون خوارج خود را به حق می دانستند و عملاً حق را به شهادت می‎رساندند.

آیت الله ناصری بار دیگر منتخبین انتخابات اخیر مجلس را به همدلی و هم افزایی توصیه و در پایان اضافه کرد: مسئولان به نحوی برنامه‌های نوروزی را هدایت کنند که علی رغم مهمان نوازی از مسافران و گردشگران، حرمتهای ماه رمضان رعایت و از ترویج بی حجابی نیز جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها