کد خبر: 706835
تاریخ انتشار :

زنگ هشدار برای پرسپولیس به صدا در آمد!

جو فوق العاده استادیوم تختی آبادان در شب پیروزی برابر سپاهان، زنگ هشدار بزرگی را برای پرسپولیس به صدا درآورد که باید دو هفته دیگر در این ورزشگاه به مصاف صنعت نفت برود.

زنگ هشدار برای پرسپولیس به صدا در آمد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در ساعات بعد از ظهر روز دوشنبه، به خوبی می‌شد آغاز فصل گرما را در شهر اهواز حس کرد اما ساعت برگزاری دیدار صنعت نفت و سپاهان به بعد از اذان مغرب و همچنین دو درجه خنک‌تر بودن شهر آبادان نسبت به اهواز در کنار وزش باد مطبوع، سبب شد تا گرمای چندانی در زمان برگزاری این مسابقه حس نشود.

با ورود به آبادان و در فاصله دو ساعت مانده به شروع بازی، نکته‌ای که کمی عجیب به نظر می‌رسید، خلوت بودن مسیرهای منتهی به استادیوم تختی بود. برخلاف همیشه، تجمع چندانی مقابل ورودی استادیوم وجود نداشت و این نمی‌توانست برای تیمی که تلاش می‌کند در لیگ برتر ماندگار شود و دیدار سختی نیز با سپاهان دارد، خبر خوبی باشد. با ورود کاروان سپاهان به استادیوم، رامین رضاییان محبوب‌ترین ستاره اصفهانی‌ها بود که با درخواست‌های متعددی از سوی کودکان آبادانی برای گرفتن عکس یادگاری مواجه شد. البته رامین نیز با برخورد گرم، به درخواست آنها پاسخ داد. مورایس و کاوه رضایی نیز دیگر سپاهانی‌هایی بودند که با هواداران رقیب عکس یادگاری گرفتند.

وضعیت سکوهای ورزشگاه نیز تا یک ساعت پیش از آغاز بازی، کاملا عجیب و غیرمنتظره بود. پر بودن بخش انتهایی جایگاه جنوب غربی استادیوم تختی و هواداران زردپوش، توجه ما را به خود جلب کرد اما زمانیکه برای تهیه ویدیو به آن قسمت از ورزشگاه رفتیم، در کمال تعجب با حضور پرتعداد هواداران سپاهان روبرو شدیم که بیش از هزار نفر از اصفهانی‌ها، آن قسمت از استادیوم را کاملا پر کرده بودند. حتی زمانیکه نیما میرزازاد برای گرم کردن استارت زده بود که وارد زمین شود، صدای تشویق آنها را شنید و برای لحظه‌ای ایستاد. او سرش را به آن قسمت از ورزشگاه چرخاند و با دیدن هواداران سپاهان، سورپرایز شد و دستانش را بالا برد و رو به آنها تعظیم کرد. حتی میرزازاد نیز از حضور پرتعداد هواداران سپاهان متعجب شده بود.

مورد جالب توجه، تشویق‌های دوطرفه از سوی هواداران بود. ابتدا سپاهانی‌ها با شعار "آبادان برزیلته" تیم صنعت نفت را تشویق کردند و سپس آبادانی‌ها شعار "سپاهان، به آبادان خوش آمدی" را سر دادند. اما رفته رفته با نزدیک شدن به زمان آغاز بازی، کاملا اوضاع تغییر کرد. هواداران آبادانی بخش‌های زیادی از استادیوم را پر کرده بودند. با این حال، به ثمر رسیدن گل زودهنگام توسط بوباکار تراوالی در دقیقه هشتم، کاملا ورق را برگرداند و شاهد هجوم هواداران به استادیوم بودیم. طرفدارانی که در زمان ورود ما به استادیوم و با دیدن میکروفن‌های ورزش سه، به سمتمان آمده و کاملا با لحنی جدی، مدعی بودند امروز برنده از زمین خارج می‌شوند. زمانیکه با علی عرب زاده، گزارشگر آبادانی مسابقه دیروز مقابل ورودی ورزشگاه ایستاده بودیم، یکی از مسئولین استادیوم با اطمینان کامل به ما گفت که صنعت نفت امروز دو بر یک بازی را می‌برد، پیش بینی که ابتدا جدی گرفته نشد اما در کمال تعجب رنگ واقعیت به خود گرفت.

وضعیت سکوهای تختی آبادان در زمان آغاز و پایان بازی و تفاوت فاحش میزان حضور هواداران روی سکوها

با به ثمر رسیدن گل نخست صنعت نفت، سکوهای استادیوم از این رو به آن رو شد. هواداران آبادانی از جای جای شهر به سمت ورزشگاه هجوم برده تا از تیم محبوبشان حمایت کنند. وضعیت سکوها در آغاز و پایان بازی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. جو عجیب و پرشور تختی آبادان کاملا شرایط را برای سپاهان سخت و دشوار کرده بود و این را می‌شد به وضوح در سبک بازی تیم اصفهانی مشاهده کرد. شور و هیجان خاصی در میان تک تک افراد حاضر در استادیوم وجود داشت و حتی ما که کنار مسئول پا به سن گذاشته بلندگوی استادیوم ایستاده بودیم، شاهد حرص و جوش خوردن‌های وی بودیم که با چه هیجانی بازی صنعت نفت را دنبال می‌کرد.

البته این بازی صحنه‌های ناراحت کننده‌ای نیز داشت. مصدومیت شدید محمد دانشگر و مصطفی احمدی و استفاده از هر دو آمبولانس حاضر در ورزشگاه برای انتقال این دو بازیکن به بیمارستان، اتفاقات تلخ این بازی بود. ضمن اینکه در بخشی از استادیوم شاهد پرتاب سنگ به سوی هواداران بودیم که در این میان سر یکی از طرفداران سپاهان نیز شکسته شد که البته این تنش‌ها خیلی زود به پایان رسید.

از دیگر نکات بارز مسابقه دیروز، تشویق بی امان صنعت نفت توسط هواداران آبادانی بود که تا دقیقه 90 شاگردان کمالوند را حمایت کردند. آنها که به سرمربی تیمشان لقب "فراز آبادانی" را داده بودند، پس از سوت پایان بازی، روی سکوها آرام و قرار نداشتند و با شادی وصف ناپذیری به بالا می‌‌پریدند. هوادارانی که تا دقایق زیادی پس از سوت پایان مسابقه در استادیوم ماندند و پا به پای بازیکنان تیمشان، به خوشحالی پرداختند. سه امتیاز حساسی که آنها را به بقا در لیگ امیدوار کرد و البته زنگ هشدار خطرناکی نیز برای پرسپولیس به صدا درآورد که باید دو هفته دیگر در همین استادیوم به مصاف صنعت نفت برود. چنانچه جو دیدار با سپاهان در روز تقابل با سرخ پوشان تکرار شود، بدون شک شاگردان اوسمار کار آسانی در آبادان نخواهند داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها