کد خبر: 677683
تاریخ انتشار :

مجلس بزرگان/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با جلال جلالی‌زاده

اگر انتخابات آزاد باشد دعوت خاتمی از جامعه مؤثر خواهد بود

جلال جلالی‌زاده گفت: به نظرم در شرایط کنونی آقای خاتمی بار دیگر خود را هزینه نمی‌کند و اگر باز هم تکرار کند کسی پشت او نمی‌ایستد.

اگر انتخابات آزاد باشد دعوت خاتمی از جامعه مؤثر خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: آرام‌آرام به انتخابات مجلس دوازدهم نزدیک می‌شویم و احزاب و گروه‌های سیاسی هم فعالیت خود را آغاز می‌کنند اما چه باید کرد که فضای انتخاباتی در جامعه نیز شکل بگیرد؟

جلال جلالی‌زاده، نماینده اسبق مجلس و فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «واقعیت این است که اکنون فضای انتخاباتی به هیچ وجه مشاهده نمی‌شود. تا وقتی شیوه بررسی صلاحیت‌ها به شکل سابق باشد اصلاح‌طلبان نباید وارد انتخابات شوند زیرا در آن صورت نتیجه هم با یکی دو انتخابات اخیر فرقی نخواهد داشت».

او ادامه داد: «به نظرم در شرایط کنونی آقای خاتمی بار دیگر خود را هزینه نمی‌کند و اگر باز هم تکرار کند کسی پشت او نمی‌ایستد. او نباید خود را هزینه کند تا برای مخالفان اصلاحات رأی جمع کند اما اگر انتخابات آزاد باشد و هر گروه و حزبی بتواند نامزد خود را معرفی کند در آن صورت دعوت آقای خاتمی از جامعه هم مؤثر خواهد بود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «رهبر انقلاب همواره به مشارکت حداکثری دعوت کرده‌اند اما مسئله این است که مسئولان چه قدر این سخن را رعایت می‌کنند. لازم است مسئولان شرایطی را فراهم کنند تا زمینه مشارکت بالا ایجاد شود و مردم اطمینان داشته باشند که نامزدهای مورد نظرشان در انتخابات حضور خواهد داشت».

جلالی‌زاده در پایان گفت: «اگر همه نیروها از یک جناح و شاید حتی از یک گروه باشند، در آن شرایط دیگر انتخابات معنی دقیق خود را نخواهد داشت».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها