کد خبر: 624359
تاریخ انتشار :

کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور، در بازه زمانی دوم تا نهم تیر ماه، با کاهش یک درصدی نسبت به هفته قبل تر، مواجه شده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 بابک دین پرست معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا به تشریح آخرین وضعیت میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور پرداخت و گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور، در بازه زمانی دوم تا نهم تیر ماه، با کاهش یک درصدی نسبت به هفته قبل تر، مواجه شده است.

وی در این خصوص گفت:  استانهای سیستان و بلوچستان با دو درصد کاهش نسبت به هفته قبل تر و با ۴۷ درصد، آذربایجان غربی با ۴ درصد کاهش نسبت به هفته قبل تر به ۵۶ درصد و گیلان با ۵۹ درصد، در انتهای جدول میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بازه زمانی دوم تا نهم تیرماه قرار دارند.

دین پرست همچنین در خصوص استان های با بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی هم گفت: استان های سمنان با ۸۲ درصد (یک درصد کاهش)، زنجان با ۷۹ درصد (۲ درصد کاهش) و یزد با ۷۷ درصد (۳ درصد کاهش)، در صدر این جدول قرار دارند.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، در ۲ استان سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی بین ۴۷ تا ۵۶ درصد و رعایت پروتکل های بهداشتی در ۱۲ استان: آذربایجان شرقی- ایلام - بوشهر- چهارمحال و بختیاری- خوزستان-خراسان شمالی- خراسان رضوی- کردستان- کهگیلویه و بویراحمد- گیلان – مازندران و همدان بین ۵۷ تا ۶۷ درصد است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، در ۹ استان دیگر کشور هم گفت: استان های البرز- اصفهان – قم- کرمان- کرمانشاه- گلستان- لرستان- هرمزگان و مرکزی، بین ۶۸ تا ۷۳ درصد  بوده است.

دین پرست همچنین در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی در ۸ استان دیگر کشور هم گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ها اردبیل- زنجان- سمنان- خراسان جنوبی- یزد- تهران- فارس و قزوین بین۷۴  تا ۸۲ درصد بوده است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا درخصوص بازه زمانی دوم خرداد تا نهم تیر ماه هم گفت: میانگین رعایت بهداشت فردی مناسب در کشور با سه درصد کاهش نسبت به هفته قبل تر۷۲ درصد بوده، میانگین استفاده از ماسک با سه درصد کاهش نسبت به هفته قبل تر ۶۹ درصد اعلام، میانگین رعایت فاصله گذاری اجتماعی با دو درصد کاهش نسبت به هفته قبل تر ۶۹ درصد تعیین و میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور با دو درصد کاهش نسبت به هفته قبل تر ۷۲ درصد بوده است.

معاون وزیر کشور همچنین گفت: از مجموع ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش سراسر کشور، دربازه زمانی دوم تا نهم تیر ماه، مجموعاً تعداد ۲۴۹ هزار و۲۰ واحد، توسط تیم های نظارت وزارت بهداشت مورد بازرسی قرار گرفته اند که در نتیجه این بازرسی ها در ۲۸ هزار و ۹۷۴ مورد، منجر به دادن تذکر و معرفی مدیران صنوف به مراجع قضایی و در ۱۰۸۲ مورد نیز، منجر به پلمپ واحدها شده است.

وی اضافه کرد: کارگاه ها و صنایع کوچک با ۳۲۵۵۷ مورد، صنایع کشاورزی، دامپروری و معادن با ۳۱۵۷ مورد، صنایع تولیدی، نفت، گاز و انرژی با ۱۳۵۶ مورد، در صدر جدول بیشترین دریافت کنندگان تذکر و معرفی به مراجع قضایی قرار دارند.

دین پرست در ادامه گفت: در حوزه اماکن عمومی نیز؛ سوپر مارکت ها و خواربار فروشی ها با ۶۴۶۵ مورد، نانوایی ها با ۲۷۳۸ مورد، رستوران ها با ۱۰۰۳ مورد، فروشگاه های زنجیره ای با ۴۳۰ مورد، مطب ها با ۲۹۸ مورد و بانک هابا ۲۹۶ مورد، دریافت کننده بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی بوده اند.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان با رعایت ۴۷ درصد پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی بعنوان آخرین و استان سمنان با ۸۲ درصد، در صدر استان های کشور قرار دارند؛ گفت: لازم است میزان توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی در همه استان های کشور به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سه استان سیستان و بلوچستان با ۵۶ درصد، آذربایجان غربی با ۵۸ درصد و ایلام با ۶۴ درصد، در انتهای جدول استان هایی قرار دارند که نسبت به رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی اقدام و استان های سمنان با ۸۵ درصد، زنجان با ۸۲ درصد و اردبیل با ۷۹ درصد، در صدر جدول این گروه از استانها قرار دارند.

معاون وزیر کشور درخصوص وضعیت استفاده از ماسک در اماکن عمومی هم گفت: سه استان سیستان و بلوچستان با۵۰ درصد، آذربایجان غربی با ۵۶ درصد و گیلان با ۶۰ درصد، در انتهای جدول استانهایی قرار دارند که نسبت به استفاده از ماسک در اماکن عمومی اقدام کردند. و استان های یزد با ۸۸ درصد، سمنان با ۸۲ درصد و زنجان با ۸۱، در ابتدای جدول این گروه از استانها قرار دارند

دین پرست در بعد رعایت فاصله گذاری در اماکن عمومی در استانداری های کشور گفت: سه استان سیستان و بلوچستان با ۴۷ درصد، آذربایجان غربی با ۵۷ درصد و ایلام با ۶۰ درصد، در انتهای جدول استانهایی قرار دارند که نسبت به رعایت فاصله گذاری در اماکن عمومی، اقدام و استان های یزد با ۸۸ درصد، سمنان با ۸۲ درصد و قزوین با ۸۲ درصد، در صدر جدول این گروه از استانها قرار دارند.

معاون وزیر کشور در پایان با اشاره به وضعیت رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی هم خاطرنشان کرد: سه استان سیستان و بلوچستان با ۵۳ درصد، ایلام با ۶۱ درصد و آذربایجان غربی با ۶۱ درصد، در انتهای جدول استانهایی قرار دارند که نسبت به رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی اقدام و استان های یزد با ۸۸ درصد، قزوین و قم مشترکاً با ۸۴ درصد و سمنان با ۸۲، در رتبه های نخست این گروه از استانها قرار دارند.

منبع: فارس

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها