کد خبر: 649715
تاریخ انتشار :

افزایش قیمت لوازم خانگی با شروع رسمی کسب وکارها در سال جدید

افزایش قیمت لوازم خانگی با شروع رسمی کسب وکارها در سال جدید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

اگرچه نو شدن سال همیشه با خوشی و شادکامی همراه است، اما گران شدن اجناس در سال جدید می تواند روی زندگی مردم تاثیرگذار باشد. یکی از انواع اجناسی که بالا رفتن قیمت های آن تاثیر زیادی روی خریدهای مردم دارد لوازم خانگی است. ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال و ده ها لوازم خانگی دیگر از یک ماه قبل از سال جدید شروع به رشد قیمت ها کردند و اکنون که کسب و کارها به صورت رسمی در سال جدید شروع شده است هم ادامه دارند. به خاطر اهمیت این موضوع در این بخش قصد داریم به موضوع افزایش قیمت لوازم خانگی در سال جدید بپردازیم.

شروع افزایش قیمت لوازم خانگی پیش از شروع سال جدید

باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ 11 بهمن 1400 خبری روی سایت خود درج کرد و طی آن از افزایش 8 تا 15 درصدی قیمت لوازم خانگی خبر داد. در این خبر آمده است که قیمت لوازم خانگی به ویژه یخچال 15 درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این با یک محاسبه سرانگشتی و مقایسه قیمت های فروردین امسال با فروردین سال 99 متوجه خواهیم شد که قیمت لوازم خانگی بیشتر از 200 درصد افزایش داشته است. از سال 1397 و بر اساس سند برنامه ششم توسعه، واردات لوازم خانگی خارجی ممنوع شد تا از تولیدات داخلی حمایت شود، با این وجود نه تنها تولیدات خوب و باکیفیت داخلی با قیمت مناسب عرضه نشد، بلکه قیمت محصولات خارجی هم که بعد از آن اغلب به صورت قاچاق عرضه می شدند افزایش یافت. این در حالی است که مسئولین مربوطه اعلام کرده اند که مجوزی برای این افزایش قیمت ها صادر نکرده اند.

لوازم خانگی خارجی هم به سبب تحریم ها و نوسانات نرخ ارز دچار افزایش قیمت شدند. محصولات سامسونگ نیز از این قائده مستثنی نبوده اند. شرکت های کره ای همیشه در ایران بازار خوبی داشتند و به خاطر کیفیت بالای محصولات معروف بوده اند با این وجود محصولاتی نظیر ماشین ظرفشویی سامسونگ، یخچال سامسونگ و دیگر محصولات این برند معروف کره ای با افزایش قیمت در ایران مواجه شده اند.

حتی کاهش قیمت ارز و دلار هم روی قیمت محصولات لوازم خانگی نتیجه عکس داشت. این موضوع باعث شده است که رغبت مردم به خرید اجناس نو کم شود. افزایش قیمت ها باعث شده است کسانی که لوازم خانگی خارجی شان خراب شده است به جای خرید یک جایگزین، تصمیم به تعمیر همان کالا بگیرند.

7

با خراب شدن ماشین ظرفشویی سامسونگ چه اتفاقی می افتد

ماشین ظرفشویی سامسونگ یکی از محصولاتی است که اکنون اگر خراب شود به خاطر گرانی مردم بیشتر به سراغ تعمیر آن می روند تا با هزینه کمتر وسیله مناسب خود را همچنان در اختیار داشته باشند.

خرابی ها ممکن است علل مختلفی داشته باشند. گاهی ممکن است ایراد از یک یا دو قطعه ارزان قیمت باشد یا این که خرابی در حدی باشد که با فنون متخصصین برطرف شود و اصلا نیاز به خرید قطعه نباشد در این حالت ها خرید یک ماشین ظرفشویی سامسونگ جدید اصلا به صرفه نیست و به همین دلیل خانواده ها به سراغ تعمیر آن می روند.

بعضی اوقات اگر افراد متخصص و حرفه ای کار تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ را به عهده بگیرند محصول شما با روز اولش تفاوتی نخواهد داشت. این موضوع ابتدا به خاطر کیفیت بالای محصولات کره ای نظیر سامسونگ است و دوما به هنر تکنسین مربوطه بستگی دارد.

برخی شرکت ها اخیرا نقش واسطه بین تکنسین و مشتری را بازی می کنند و این باعث می شود نسبت به کار تکنسین مسئولیتی قبول نکنند. به همین دلیل بهتر است در انتخاب مرکز تعمیرات مورد نظر خود دقت لازم را به کار ببرید.  

در ایران برای تعمیر لوازم خانگی کره ای مراکز تخصصی زیادی وجود دارد که یکی از معروف ترین آن ها کاراباما است. این مرکز تخصصی تعمیر لوازم خانگی شامل 1100 تکنسین مجرب و متعهد می باشد. کاراباما برخلاف شرکت های واسطه ای مسئولیت کامل تکنسین های خود را بر عهده می گیرد و تا 180 روز کار آن ها را گارانتی می کند یعنی در صورتی که تا 180 روز همان خرابی خاص دوباره ظاهر شود، تکنسین متخصص دوباره بدون گرفتن هزینه اضافی در محل حاضر می شود. این نکته هم حائز اهمیت است که تکنسین مجرب به محل شما برای تعمیر اعزام می شود و لازم نیست شما ماشین ظرفشویی سامسونگ را جایی ببرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها