کد خبر: 650296
تاریخ انتشار :

۷ نکته برای کسانی که قصد خرید لوازم خانگی دارند

۷ نکته برای کسانی که قصد خرید لوازم خانگی دارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

چه بخواهید جهیزیه بخرید، چه قصد عوض ‌کردن لوازم برقی یا دکوراسیون خانه‌تان را داشته باشید، بهترین کار تهیه محصولات باکیفیت و کاربردی است تا سال‌های سال بتوانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

البته اگر از آن دسته از افرادی هستید که وسایل خانه‌ خود را زودبه‌زود عوض می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم به‌دنبال خرید لوازم خانگی گران‌قیمت نباشید بلکه به کاربردی بودن و زیبایی آن‌ها دقت کنید. در اینجا به ۷ نکته که در خرید لوازم خانگی به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری داشته باشید، اشاره کرده‌ایم.

1-درمورد خرید لوازم خانگی اطلاعات کافی کسب کنید

یکی از آسان‌ترین راه‌هایی که می‌توانید در مورد انواع مدل‌ها و برندها اطلاعات کسب کنید، شنیدن تجربه‌ دوستان، خانواده و حتی نظرات کاربران شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های فروش لوازم خانگی است. البته دقت کنید بهترین مدل هر وسیله برای هر شخص و هر خانواده متفاوت است. بنابراین ممکن است دقیقا آنچه را که به دنبال آن هستید در سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی پیدا نکنید، اما در مجموع، اینترنت می‌تواند برای شروع منبع مفیدی باشد.

2-نیاز خانه و خانواده خود را در نظر بگیرید

اگر عاشق آشپزی هستید، خرید وسایل مدرن و گران‌قیمت مانند خرید اجاق گاز فردار تصمیم عاقلانه‌ای است، اما اگر خانواده کم‌جمعیتی دارید و به ندرت از وسایل اصلی خانه‌ استفاده می‌کنید می‌توانید به سراغ خرید لوازم خانگی ارزان‌تر و جمع‌و‌جور بروید.

3-متناسب با ابعاد خانه خود لوازم خانگی را انتخاب کنید

یکی از نکات مهم خرید لوازم خانگی اندازه‌ آنها است؛ این نکته فقط شامل طول، عرض و ارتفاع آنها نمی‌شود، بلکه باید گوشه و کنار و محل عبور خود در خانه را هم در نظر بگیرید. به‌طور مثال هنگام خرید مبل اطمینان حاصل کنید که کاناپه برای فضای خانه‌تان مناسب‌تر است یا مبل‌هایی در ابعاد بزرگ‌تر؟

4-هنگام خرید لوازم خانگی به برچسب مصرف انرژی دقت کنید

برچسب انرژی ٧ فلش رنگی است که به ترتیب طیف‌های رنگی سبز تیره تا قرمز تیره را دربر می‌گیرد. این فلش‌ها با حروف لاتین A تا G ردیف‌گذاری شده‌اند. فلش A که به رنگ سبز تیره است، معرف کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین بازدهی کالاست و فلش G که به رنگ قرمز تیره است معرف بیشترین میزان مصرف انرژی و کمترین بازدهی است. هرچه درجه کیفیت مصرف انرژی وسیله به گزینه A نزدیک‌تر باشد وسیله کم‌مصرف‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

5-از برند‌های مطمئن خرید کنید

برند لوازم خانگی مهم است اما نه آنگونه که هر چقدر برند گران‌تری خریداری کنید، محصول باکیفیت‌تری خواهید داشت. درواقع برندهای بسیاری وجود دارند که تنها در قبال «نامشان» هزینه می‌گیرند و می‌توان با قیمت کمتر، محصولی از یک برند کمتر شناخته‌شده اما با همان کیفیت خریداری کرد.

6-از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

امروزه فروشگاه‌های آنلاین نیز در کنار فروشگاه‌های حضوری در حال رقابت هستند. با اینکه فروشگاه‌های حضوری امکان مشاهده نزدیک کالا را برای شما فراهم می‌کنند، در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر می‌توانید تعداد بیشتری کالا از برندهای مختلف را در زمان کمتری با یکدیگر مقایسه کنید. بنابراین فروشگاه‌های اینترنتی معتبر می‌توانند امکان انتخاب کالا از میان برندهای متنوع‌تری را در اختیار شما قرار دهند.

7- گران‌قیمت بودن به معنی کاربردی‌تر بودن نیست

وقتی تصمیم به خرید یک وسیله لوکس و گران‌قیمت می‌گیرید، ممکن است بخش قابل‌توجهی از هزینه خرید کالا را برای گزینه‌هایی پرداخت کنید که کمتر به استفاده از آن نیاز پیدا می‌کنید. به عنوان مثال ٣٦ برنامه شست‌وشوی یک لباسشویی گران‌قیمت را مرور کنید. یکی از این برنامه‌ها برای شست‌وشوی لباس پشمی است. شما چند بار در سال لباس پشمی می‌شویید؟ یا اصلا برای شستن این لباس‌ها از لباس‌شویی استفاده می‌کنید؟ بنابراین بهتر است موقع خرید یک وسیله خانگی قبل از هر چیز نیازهای منطقی‌تان را در نظر بگیرید.

2

یک راه‌حل برای خرید به‌صرفه لوازم خانگی

اگر لازم است که وسایلی مانند یخچال، ماشین لباسشویی یا ظرفشویی، اجاق گاز، مبلمان و غیره را عوض کنید یا قصد خرید جهیزیه خود را دارید، با خرید اقساطی می‌توانید با خیال راحت کالاهای موردنیاز خود را تهیه کنید. با لوازم خانگی مانند خرید اقساطی یخچال یا خرید اقساطی  تلویزیون و یک برنامه‌ریزی ماهانه علاوه‌بر اینکه خرید به‌صرفه‌تری در طولانی‌مدت خواهید داشت، زودتر هم وسایل مدنظر خود را تهیه می‌کنید. بنابراین حتی اگر شما هزینه‌ خرید کالای موردنظرتان را داشته باشید ولی آن را برای سرمایه‌گذاری به کار بگیرید و کالای مورد نیازتان را به صورت قسطی تهیه کنید، تصمیم عاقلانه‌ای گرفته‌اید.

خرید قسطی لوازم خانگی بدون ضامن

ممکن است تاکنون برای خرید اقساطی لوازم خانگی به فروشگاه‌ها مراجعه کرده باشید اما از شما ضامن درخواست شده باشد و شرایط آن را نداشته باشید. ازکی‌وام یکی از کسب‌وکارهایی است که امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های لوازم خانگی را بدون ضامن و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای شما فراهم می‌کند. با ازکی‌وام می‌توانید به‌راحتی مراحل اعتبارسنجی را طی کنید و پس از آن با ارائه‌ چک صیادی و برخی مدارک شغلی اعتبار خود را دریافت کنید. این اعتبار در تمام فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام قابل استفاده است. درواقع شما با اعتبار خود از این فروشگاه‌های اینترنتی به‌صورت اقساطی خرید می‌کنید و هزینه را در بازه‌های طولانی‌مدت را می‌پردازید. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها