کد خبر: 650595
تاریخ انتشار :

آموزش جامع نحوه ترید در فارکس، آیا فارکس می تواند سودده باشد؟

آموزش جامع نحوه ترید در فارکس، آیا فارکس می تواند سودده باشد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

بازار فارکس، یک بازار بین المللی غیرمتمرکز برای خرید و فروش ارزهای خارجی است، بطوری که در حدود 5 تریلیون دلار از حجم معاملات روزانه را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر قدرتمندترین بازار معاملاتی دنیاست.

شما هنگامی که نحوه ترید در فارکس را بیاموزید، متوجه خواهید شد که چرا این بازار بسیار محبوب است. در بازار فارکس، شما می توانید بین بسیاری از جفت ارزهای مختلف، یکی را انتخاب کنید و معامله کنید. در ادامه یک راهنمای کامل در مورد نحوه ترید در فارکس ارائه می کنیم. شما می توانید از این راهنما برای یادگیری نحوه معامله جفت ارزها در این بازار مالی استفاده کنید.

آشنایی با اصطلاحات رایج در بازار فارکس، اولین قدم برای ترید در فارکس

اگر بخواهید در بازار قدرتمند فارکس، که رقابت بالایی در آن وجود دارد، بیشترین بهره را داشته باشید، ابتدا باید با مهمترین اصطلاحات فارکس که به کارتان خواهد آمد و در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم، آشنا شوید. اصطلاحات بسیاری وجود دارند که باید با آنها آشنا باشید تا در معاملات خود موفق شوید. اصطلاحاتی همچون سوآپ، پیپ، اسپرد و ... از این موارد هستند.

به عنوان مثال Pip اساساٌ مخفف «Price Interest Point»  می‌باشد که به معنی (درصد در نقطه) است و سرمایه‌ گذاران و معامله‌ گران همیشه از آن برای اشاره به ضرر یا سود معاملات استفاده می‌کنند. پیپ‌ها بیشتر در معاملات فارکس استفاده می‌شوند و منعکس کننده حرکت قیمت یا سطح نوسان در نرخ مبادله یک جفت ارز خاص هستند. اصطلاحات دیگری همچون: Ask، Bid، اندازه لات، اهرم یا لوریج، بروکر فارکس و ... وجود دارند که با آموزش آنها می توانید با دانش بیشتر، در فارکی، ترید کنید.

نحوه ترید در فارکس چگونه است؟

برای کسب درآمد از فارکس، باید با نحوه ترید در آن آشنایی کامل داشته باشید. به همین دلیل در اینجا یک آموزش کامل در این مورد ارائه می دهیم. در بازار فارکس، تمامی جفت ارزها، قابل تبدیل به یکدیگر هستند. با ظهور و شکوفایی فارکس، نحوه انجام معاملات به صورت چشمگیری تغییر کرد و معامله گران توانستند با بانک­ها وارد رقابت شوند و وجوهی که تا آن زمان در شبکه بانکی قابل معامله بود، وارد شبکه مالی غیرمتمرکز فارکس شد.

در حال حاضر، سهم­هایی چون جفت ارزها، ارزهای دیجیتال، طلا، نفت و سهام شاخص بازار آمریکا، در فارکس قابل معامله هستند. بر طبق اطلاعاتی که در منابع، ذکر شده است؛ برای ورود به بازار فارکس، ابتدا باید در بروکر یا کارگزار مورد نظر ثبت نام نموده و از طریق متاتریدر شروع به معامله به صورت مجازی کنید.

معاملات در بازار فارکس شامل معامله جفت ارزها با یکدیگر است. برای ترید در این بازار، باید به خوبی این جفت ارزها را بررسی کرد. به طور مثال جفت ارز EUR/USD نشانگر میزان ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا است و در دو حالت (ASK) و (Bid) به معنی خرید و فروش، معامله می­شوند.

5

مهمترین نکته برای نحوه ترید در فارکس این است که نمی­توانید به طور واقعی سهامی را خریداری کنید، بلکه می­توانید با استفاده از قراردادهای CFD (تغییر قیمت) از این بازار سود ببرید. اما با چه روش هایی می­توان در فارکس معامله کرد و از طریق آن کسب سود کرد؟ در ادامه روش های مختلف برای ترید در فارکس را بررسی می کنیم.

روش های ترید در فارکس

قرارداد آتی                Currency Future

در این قراردادها، یک سهم یا دارایی در زمانی مشخص در آینده، خرید و فروش می شود که به آن موقعیت فیوچر نیز می­گویند. معاملات فیوچر در سال 1972 توسط Chicago Mercantile Exchange ایجاد شدند. معاملات فیوچر به دلیل استاندارد بالا و دسترسی آسان به اطلاعات معاملات و قیمت­ها، فرصتی برای شفافیت و نظم در بازار ایجاد کرده­اند.

قرارداد اختیاری Currency Options

یک نوع قرارداد مالی است که معامله­گر می­تواند به صورت اختیاری سهم خود را با قیمت خاص تا تاریخ انقضایی که به عنوان آپشن به خریدار داده شده، خرید و فروش کند. چنانچه خریدار یک آپشن را بفروشد، مجبور است سهم دیگری را با قیمت خاص تا تاریخ انقضا خریداری کند. یکی از محدودیت­های این قراردادها این است که محدوده زمانی کمی برای ترید دارند. به علاوه باید اشاره کرد که آپشن­ها نیز مانند فیوچر در تبادلات قابل معامله هستند.

قرارداد بودجه مبادله ارز   Currency Exchange-Traded Fund

این قرارداد، نوپاترین قرارداد دنیای فارکس است که در آن تک ارزها و یا مجموعه­ای از ارزها ارائه می­شوند.

این قرارداد توسط موسسات و صندوق­های مالی که ارز را به صورت بودجه­ای خریداری و نگهداری می­کنند، به وجود آمده و اداره می­شود. اگر سهم­های این قرارداد، اجازه معامله داشته باشند، بخشی از آن سهم به عموم پیشنهاد می­شود و مورد معامله قرار می گیرد. این قرارداد مانند قرارداد اختیاری، محدود بوده و بازار 24 ساعته باز نیست.

6

قرارداد لحظه ای  Spot Forex

در قراردادهای لحظه­ای، ارزها در آن واحد با استفاده از قیمت ارز در بازار ترید می­شوند. از مزیت قرارداد اسپات، به سرعت مبادله و نقدینگی و باز بودن معاملات در 24 ساعت شبانه روز می­توان اشاره کرد. معامله­گران با داشتن حداقل 50 دلار می­توانند حساب کاربری ایجاد کرده و به سادگی ترید کنند. همچنین اکثر کارگزاران فارکس جداول و اخبار مفیدی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می­دهند.

معامله با اهرم Leverage

هنگام ترید در فارکس می­توانید از ابزار اهرم که به شما اجازه خرید یا فروش بالاتر از میزان سرمایه تان را می­دهد، استفاده کنید. برای استفاده از اهرم، تنها کافی است که بتوانید مارجین یا همان حاشیه زیان خود را پوشش دهید. بطور مثال اگر از اهرم 4۰:۱ استفاده کنید، با ۱۰ دلار می­توانید 4۰۰ دلار معامله کنید.

با این حساب، ابزار اهرم در بازار فارکس به شما این اجازه را می­دهد که با سرمایه­گذاری کمتر پول نقد در فارکس، معاملات بزرگتری را انجام دهید. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از اهرم به همان اندازه که می­تواند سودآور باشد، میزان ضرر را افزایش داده و با یک اشتباه محاسباتی به یکباره دارایی خود را از دست می­دهید. معامله گران مبتدی بهتر است حتی الامکان از این ابزار استفاده نکنند.

انتخاب استراتژی های معاملاتی در بازار فارکس

ابزارها و روش­هایی که معامله­گران در فارکس برای خرید و فروش جفت ارزها در پیش می­گیرند، استراتژی آنها شناخته می­شود. استراتژی های معاملاتی به دو دسته تکنیکال و فاندامنتال تقسیم می­شوند. در هنگام معامله، اگر فرد بتواند بهترین استراتژی­ را بکار بگیرد و یا چندین ابزار معاملاتی را در تحلیل خود مورد استفاده قرار دهد، می­تواند معامله کم ریسک­تری داشته باشد.

از منظر تکنیکال، استراتژی­های متعددی برای ترید وجود دارد که هرکدام فرصت مناسبی در اختیار معامله­گران قرار می­دهند. مهمترین استراتژی­ها عبارتند از: استراتژی معامله در مناطق رنج، استراتژی پرایشن اکشن، استراتژی معاملاتی روند محور و .... اما یکی از بهترین استرتژی­های فارکس، استراتژی اسکالپ یا نوسان­گیری کوتاه مدت است که به دلیل بالا بودن حجم معاملات، بیشتر معامله­گران را به سمت خود جذب کرده است. اسکالپینگ در بازه زمانی کوتاه یا حجم معاملات کم انجام می‌شود و هدف یک اسکالپر زمانی که وارد یک معامله می شود، کسب سودهای +5 پیپی در عرض چند دقیقه است.

در پایان باید گفت دستورالعمل کلی برای نحوه ترید در فارکس این است که ابتدا دانش کافی را در این بازار کسب کنید و سپس با انتخاب بهترین بروکر و افتتاح حساب، در نهایت استراتژی مناسبی را برای معامله در فارکس انتخاب کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها