کد خبر: 661001
تاریخ انتشار :

سازندگان شمال کشور برای تامین میلگرد مورد نیاز خود به سراغ کدام تولید کننده بروند؟

 سازندگان شمال کشور برای تامین میلگرد مورد نیاز خود به سراغ کدام تولید کننده بروند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

کارخانه‌های بسیاری در زمینه تولید میلگرد فعالیت می‌کنند؛ در‌واقع تنوع محصولات بازار مزایای بسیاری دارد، اما باعث سردرگمی خریداران می‌شود. بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند مقاطع فولادی شناخته‌شده و برتر بازار را بخرند تا از کیفیت آن‌ها اطمینان داشته باشند. تعداد کارخانه‌های معتبر تولید کننده این محصول در ایران بسیار زیاد است؛ بنابراین برای انتخاب بهترین برند، باید به معیارهای مختلفی توجه داشته باشید. در این مقاله برترین تولیدکنندگان میلگرد را معرفی می‌کنیم تا تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین برند، برای شما ساده‌تر شود.

محبوب ترین تولیدکننده های میلگرد شمال کشور

کارخانه میلگرد بناب، یکی از بهترین تولیدکنندگان این محصول است که در استان آذربایجان شرقی واقع شده و قیمت تولیدات این مجموعه معمولا از میانگین بازار بالاتر یا هم‌رده با آن است، اما کیفیت آن‌ها و اعتبار برند بناب به اندازه‌ای است که خریداران حاضرند باوجود بالا بودن قیمت میلگرد بناب، آن را خریداری کنند؛ به‌خصوص افرادی که در پروژه‌های شمال و شمال غرب کشور فعالیت می‌کنند.

در استان‌های شمالی ایران هم مجموعه‌های مختلفی وجود دارد که بعضی از آن‌ها جزء برندهای معتبر و محبوب در بازار فولاد شناخته می‌شوند. میلگرد میانه و فایکو دو نمونه از این کارخانه‌های فولاد هستند؛ که سابقه فعالیت طولانی و  جلب رضایت مشتریان باکیفیت محصولات، علت‌های اصلی محبوبیت این برندهاست.

شناخته شده ترین تولیدکننده های میلگرد شمال از نظر کیفیت محصولات

بعضی از کارخانه‌ها بخاطر کیفیت بالای محصولات‌شان به‌شهرت رسیده‌اند. البته که مجموعه‌های فولادی مطرح ایرانی، مطابق با استانداردهای ایران کار می‌‌کنند و بعضی از آن‌ها استانداردهای مورد نیاز برای صادرات به اروپا را هم دارند؛ تجربه پیمانکاران و کاربران حرفه‌ای بازار فولاد نشان می‌دهد تولیدات کارخانه‌هایی که در ادامه نام می‌بریم، بخاطر کیفیت بالا، می‌توانند پاسخگوی نیاز پروژه‌های مختلف باشند.

 امیرکبیر خزر

کارخانه امیر کبیر خزر، در نزدیکی بندر انزلی قرار دارد و بخش قابل توجهی از محصولاتش را به کشورهایی که در شمال ایران قرار دارند، صادر می‌کند. همانطور‌که می‌دانید، کالاهای صادراتی باید تحت استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای تولید شوند، به‌همین‌دلیل است که مقاطع فولادی امیرکبیر خزر، به کیفیت زیاد شهرت پیدا کرده‌ و تقاضای بالایی دارند. لیست قیمت میلگرد امیرکبیر به‌صورت روزانه در سایت آهن آنلاین بروز‌رسانی می‌شود.

 نیشابور

کارخانه فولاد خراسان، در شهرک صنعتی عطار نیشابور قرار گرفته و به‌همین‌دلیل مقاطع فولادی‌ آن با نام میلگرد نیشابور شناخته می‌شود، حتی بعضی از افراد این مجموعه را هم با نام فولاد نیشابور می‌شناسند. تولیدات این کارخانه هم، از کیفیت بالایی برخوردار است. آمار نشان می‌دهد کالاهای فولادی این مجتمع، همیشه جزء پرفروش‌ترین موارد در بازار بوده‌‌اند و تقاضای بسیاری برای آن‌ها وجود دارد که می‌تواند بر قیمت میلگرد نیشابور تاثیر بگذارد.

بهترین تولیدکنندگان میلگرد شمال از نظر به صرفه بودن قیمت اجناس

بعضی از کارخانه‌ها بخاطر قیمت مناسب تولیدات‌شان به شهرت رسیده‌اند. پیمانکاران معمولا برای کاهش هزینه تمام شده پروژه و کفاف دادن بودجه‌ای که در اختیار دارند، به‌دنبال تولیدکننده‌هایی می‌گردند که در عین کیفیت بالا، نرخ مناسبی هم برای محصولاتشان در نظر گرفته باشند. جستجوی این افراد باعث شده برندهایی که در ادامه نام می‌بریم بخاطر هزینه‌ مناسبی که دریافت می‌کنند، به شهرت برسند.

آناهیتا گیلان

قیمت میلگرد آناهیتا برای پروژه‌های شمال کشور نسبت به خرید از دیگر کارخانه‌ها مناسب‌تر است. بسیاری از پروژه‌هایی که در تهران، قزوین یا شهرهای شمالی قرار دارند،‌ از برند آناهیتا برای سازه‌هایشان استفاده می‌کنند. گروه فولاد آناهیتا گیلان، محصولات خود را با حک کردن نماد A G J U از سایر مقاطع موجود در بازار تفکیک می‌کند.

درپاد تبریز

کارخانه درپاد تبریز، جزء مجموعه‌هایی است که شهرت بالایی ندارد اما از باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور محسوب می‌شود. جالب است بدانید که درپاد تبریز به‌‎جای حک کردن حروف انگلیسی که متخصر نام برندش را نشان می‌دهد، یک نماد مخصوص شبیه به حرف D روی محصولاتش حک می‌کند که تصویر آن را در زیر می‌بینید.

نماد مخصوص درپاد تبریز برروی میلگردهای تولیدی این کارخانه حک شده است

 

 تگ alt: نماد مخصوص درپاد تبریز برروی میلگردهای تولیدی این کارخانه حک شده است.

شاهین بناب

معمولا نرخ محصولات کارخانه شاهین بناب نسبت به کیفیت مقاطع فولادی تولیدی مناسب است؛ برای مثال: قیمت میلگرد شاهین بناب نسبت به سایر رقبا متعادل‌تر خواهد بود. تولیدات این مجتمع به‌عنوان مواد اولیه برای بسیاری از صنایع و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد مشتریان عمده این برند و ظرفیت بالای تولید شاهین بناب باعث شده مقاطع فولادی این برند با قیمت مناسبی عرضه شوند و کیفیت خوبی هم داشته باشند.

تولیدکنندگانی که رشد قابل توجه ای در چند سال اخیر داشته اند

بعضی از تولیدکنندگان، محصولات فولادی باکیفیتی را تولید می‌کنند و ظرفیت کافی برای پاسخگویی به بخشی از نیاز بازار را هم دارند، اما شناخته‌شده‌ نیستند. دلیل ناشناخته ماندن این مجموعه‌ها، شروع تازه فعالیت آن‌ها است؛ درواقع اگر دقت کنید، برندهای معتبر سابقه فعالیتی طولانی در بازار دارند، اما در این میان، کارخانه‌های نوپا یا ناشناخته‌ای هم هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. این مجموعه‌ها در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته‌اند و توانسته‌اند بخشی از نیاز بازار فولاد را تأمین کنند. شما می‌توانید اجناس باکیفیت این کارخانه‌ها را با هزینه مناسب‌تر تهیه کنید، زیرا تقاضا برای آن‌ها کم‌تر است و این موضوع روی قیمت آن‌ها تأثیر دارد.

کاوه تیکمه داش

کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش، در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی فعالیت می‌کند و خطوط تولید انواع میلگرد ساده و آجدار در سایزهای ۸ تا ۳۲ را هم دارد. این مجموعه در استان آذربایجان شرقی واقع شده است و تولیدات تیکمه داش با نماد اختصاصی SFKsteel مشخص می‌شوند. اکثر مشتریان این کارخانه آرماتورهای استانداردA2  و A3 را از آن‌ها به‌دلیل مناسب بودن قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش با ظرفیت بالا خریداری می‌کنند. 

حسن رود گیلان

کارخانه حسن رود  گیلان در جاده رشت، بندر انزلی واقع شده و از سال ۱۳۸۳ کار می‌کند، اما به‌اندازه مجموعه‌های دیگری چون فایکو یا امیرکبیر خزر به شهرت نرسیده است. قیمت میلگرد حسن رود در استانداردهای AوA3  با سایزهای بین ۸ تا ۲۰ در بازه مشخصی قرار دارد. محصولات این گروه را می‌توانید با نماد NFG CO در بازار تشخیص بدهید.

 

کارخانه حسن رود گیلان، تولیدکننده مقاطع فولادی با استاندارد های داخلی است

 تگ alt: کارخانه حسن رود گیلان، تولیدکننده مقاطع فولادی با استاندارد های داخلی است.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

"سالیانه حدود 40 درصد از میزان کل تولیدات فولاد ایران، به میلگرد اختصاص می‌یابد و برای سازندگان شمالی کشور، تهیه این مقطع فولادی از کارخانه‌های واقع در همان نواحی، مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ بنابراین شناخت برترین کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد در شمال کشور از نظر کیفیت و قیمت، به خریداران کمک می‌کند تا باتوجه به‌میزان سرمایه و حساسیت پروژه خود، به بهترین شکل برنامه‌ریزی نموده و از کمترین هزینه انجام‌شده، بیشترین بهره‌برداری را بنمایند."

سخن پایانی

خریداران حرفه‌ای مقاطع فولادی، علاوه بر اعتبار برند و کیفیت محصولات، به قیمت میلگرد هم توجه می‌کنند. آن‌ها نرخ محصولات برندهای مختلفی که انتخاب کرده‌اند را باهم مقایسه می‌کنند و در نهایت از برندی که نرخ مناسب‌تری دارد، خرید می‌کنند. مجموعه آهن آنلاین جدول قیمت انواع مختلف مقاطع فولادی را به صورت روزانه در سایت درج می‌کند. این مجموعه همچنین نمودار قیمت و نوسان‌های آن را نیز در سایت خود ارائه می‌‌دهد تا مشتریان بتوانند با اطلاعات کامل از ارزش لحظه‌ای و روندهای سابق، خرید خود را انجام بدهند.

منبع: ahanonline.com

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها