کد خبر: 664003
تاریخ انتشار :

بسته بندی کرافت، نوستالوژی جدید

بسته بندی کرافت، نوستالوژی جدید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بسته بندی کرافت با طراحی نوین

 

بسته بندی کرافت را شاید با این نام نشناسید، اما اگر کمی به گذشته برگردید، با آن بسیار روبرو شده‌اید و احتمالا از آن استفاده هم کرده باشید. انواع پاکت مقوایی که رنگ قهوه‌ای داشتند و برای خشکبار و یا در دوران کمی دورتر برای فروش میوه کیلویی استفاده می‌شد، بیشترین موقعیتی است که احتمالا پاکت کرافت را دیده باشید. امروزه کرافت دوباره به بازار بسته بندی بازگشته است و کاربرد فراوانی نیز یافته است که در این مطلب به آن نگاهی خواهیم کرد.

چرا بسته بندی کرافت؟

مزایا و ویژگی‌هایی در بسته بندی کرافت وجود دارد که آن را از سایر بسته بندی‌ها متمایز می‌کند. به دلیل همین ویژگی‌ها است که امروزه بسیاری از افرادی که به دنبال استفاده از پاکت کاغذی هستند، به استفاده از کرافت تمایل بیشتری دارند. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

-استحکام در بسته بندی کرافت

استحکام را می‌توان اولین موضوع مهم در یک بسته بندی دانست. جالب است بدانید که مقوای کرافت نسبت به سایر مقواها از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار است و در نتیجه احتمال پاره شدن آن کمتر است. حتی شما می‌توانید با استفاده از یک طراحی استراکچر بسته بندی خوب، استقامت بیشتری را نیز از این نوع بسته بندی انتظار داشته باشید.

2

پاکت کرافت پنجره دار

 

-نوستالژی بسته بندی کرافت

تا قبل از اینکه کیسه‌های پلاستیکی در تمامی فروشگاه‌ها گسترش پیدا کنند و یا ساک‌های دسته دار که از کاغذ سفید ساخته می‌شوند به صورت گسترده استفاده شوند، این پاکت قهوه‌ای کرافت بود که همه جا حضور داشت. به همین دلیل امروزه بسیاری از فروشگاه‌هایی که از این پاکت استفاده می‌کنند، قصد دارند تا خاطرات گذشته را به یاد شما بیآورند و از این طریق برای محصولات خود عامل جذابیت ایجاد کنند.

-جذب رطوبت

یکی دیگر از مهمترین دلایل استفاده از کرافت برای ساخت پاکت کاست دار و یا معمولی، جذب رطوبت این نوع مقوا است. مثلا پاکت قهوه و یا ادویه از این جنس تهیه می‌شود تا در صورت وجود رطوبت، رطوبت اضافی توسط بسته بندی جذب شده و آسیب به مواد داخل بسته وارد نشود. مثلا پاکت کاغذ کرافت چند لایه کامپوزیت ضد آب نوعی از بسته بندی کرافت است که برای نرسیدن رطوبت به سیمان و یا موادی که می‌تواند رطوبت آنها را تخریب کند، استفاده می‌شود.

3

سادگی در کرافت

 

-سازگاری با محیط زیست

انواع پاکت کاغذی نسبت به بسته بندی‌های پلاستیکی کمتر به محیط زیست آسیب وارد می‌کنند. اما پاکت با کاغذ کاهی که در واقع همان کاغذ کرافت است، در بین انواع پاکت‌های کاغذی آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند. یکی از دلایل مهم در این موضوع، استفاده کمتر از مواد شیمیایی در تولید مثلا یک پاکت بغل کاست کرافت نسبت به همان پاکت با جنس کاغذ سفید است.

-بسته بندی متفاوت

خرید پاکت کرافت امروزه فقط برای مصارف عادی استفاده نمی‌شوند. مثلا بسیاری از برندهای برتر برای لباس‌های تولید شده خود از این نوع بسته بندی استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از رستوران‌های بزرگ برای غذای بیرون بر خود مانند برگرها از این نوع مقوا در بسته بندی و یا پاکت دسته دار حمل آنها  استفاده می‌کنند. در واقع امروزه استفاده از انواع محصولات از این جنس مانند پاکت ایستاده کرافت و یا پاکت کرافت داخل لمینت، تفاوتی محسوس در بسته بندی‌های عادی ایجاد می‌کند.

-قیمت کاغذ کرافت

هرچند که هزینه کردن برای بسته بندی نوعی سرمایه گذاری در جذب مشتریان بیشتر و تشویق مشتریان فعلی به خرید دوباره است. اما تا جای امکان نباید بودجه خود را بدون دلیل منطقی هزینه کنید. جالب است بدانید که نسبت به بسیاری از بسته بندی‌ها، هزینه بسته بندی کرافت با توجه به قیمت اقتصادی این نوع کاغذ، به صرفه‌تر خواهد بود.

چاپ بر روی کرافت

یکی از دلایلی که استفاده از کرافت کاهش پیدا کرد، محدودیت‌هایی بود که در رابطه با چاپ بر روی آنها وجود داشته است. امروزه با توجه به تکنولوژی‌های جدید، این محدودیت‌ها کاهش یافته‌اند. از سوی دیگر همین محدودیت‌ها امروزه عاملی برای ایجاد جذابیت و پیاده سازی طرح‌های خلاقانه بر روی این نوع مقوا شده است. مثلا استفاده از کاغذ کرافت پنجره دار به طراحان کمک می‌کند تا با استفاده از خود محصول در کنار طرحی ساده، به یک طرح خلاقانه دست پیدا کنند.

حتی امروزه پاکت کرافت ساده اداری نیز با طراحی‌های نوین به شکلی جذاب‌تر از پاکت با کاغذ سفید تبدیل شده است. البته فراموش نکنید که رنگ‌ها شفافیت و براق بودنی که بر روی کاغذ سفید خواهند داشت را بر روی کاغذ کرافت نخواهد داشت. در نتیجه هر نوع طرح و رنگی را نمی‌توان بر روی این نوع بسته بندی استفاده کرد. از سوی دیگر باید به یاد داشته باشید که رنگ‌ها در داخل بافت بسته بندی کرافت جذب خواهند شد. در نتیجه شما با چاپ لایه جدیدی بر روی پاکت خود نخواهید داشت و بافت مقوا همچنان قابل لمس خواهد بود.

4

رنگ سفید در چاپ بسته بندی کرافت

 

روش چاپ بر روی بسته بندی کرافت

روش‌های متعددی را می‌توانید برای چاپ محتوا و طرح خود بر روی بسته بندی کرافت استفاده کنید که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • رنگ مشکی و یا رنگ سفید دو رنگی هستند که به خوبی بر روی این بسته بندی خود را نشان می‌دهند.
  • استفاده از انواع برچسب‌ها روش دیگری برای درج طرح مورد نظر بر روی یک بسته بندی کرافت است.
  • به یاد داشته باشید که مثلا بر روی یک پاکت زیپ دار کرافت می‌توانید از چاپ افست نیز استفاده کنید، اما باید نکات زیادی را در این نوع چاپ بر روی کاغذ کرافت در نظر بگیرید که محدودیت برای شما ایجاد خواهد کرد.
  • روش طلا کوب یا نقره کوب که به آن Hot Foil Stamping گفته می‌شود را نیز می‌توانید برای یک چاپ جذاب بر روی بسته بندی از جنس کرافت استفاده کنید و از یک بسته بندی کاملا متفاوت شگفت‌زده شوید.

جمع بندی

بسته بندی کرافت پس از سال‌ها دوباره خود را به عنوان روشی جذاب برای پک کردن انواع محصولات با نوآوری‌ها و خلاقیت معرفی کرده است. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره کارشناسان شرکت چاپ و بسته بندی پویا فراز خلاق، بسته بندی‌های خلاقانه‌ای را با این نوع کاغذ، برای محصولات خود تولید کنید.

سوالات متداول

کاغذ کاهی چیست؟

در واقع کاغذ کاهی همان کاغذ کرافت است که به خاطر رنگ خود به این نام در ایران معروف شده است.

هزینه بسته بندی کرافت زیاد خواهد بود؟

با توجه به اینکه کرافت نسبت به بسیاری از مقواها از قیمت ارزان‌تری برخوردار است، در نتیجه هزینه بسته بندی آن نیز به صرفه خواهد بود.

آیا چاپ افست بر روی کرافت امکان پذیر است؟

بله این امکان وجود دارد، اما رنگ‌ها شفافیت کمتری خواهند داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها