کد خبر: 672551
تاریخ انتشار :

چطور در هواپیما خواب راحتتری داشته باشیم؟

چطور در هواپیما خواب راحتتری داشته باشیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معمولا افراد دوست دارند مسیر سفر را به بهترین شکل بگذرانند. تفریحات و سرگرمی‌هایی که برای مسیر سفر انتخاب می‌کنید، اهمیت زیادی دارند و می‌توانند روی قسمت‌های مهمی از سفر شما اثرگذار باشند. یکی از موضوعاتی که قبل از انواع سفر‌های زمینی یا هوایی باید به آن دقت کرده و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید، استراحت در وسیله نقلیه است. این‌موضوع از مواردی که می‌خواهد به داخل وسیله ببرید تا حتی زمان خرید بلیط هواپیما(https://www.alibaba.ir/ ) تاثیر می‌گذارد. شما چه ساعتی از شبانه‌روز را برای سفر خود بهتر می‌دانید؟ آیا دوست دارید بخشی از مدت سفر خود و زمانی که در هواپیما هستید را به خواب اختصاص دهید؟

اگر قرار است در هواپیما بخوابید حتما باید برای آن برنامه‌ریزی کرده و درباره آن مطالعه کنید. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره این‌که چطور در هواپیما خواب راحت‌تری داشته باشیم، صحبت کرده و راهکار‌هایی را به شما ارائه دهیم. اگر طرف‌دار استراحت در هواپیما هستید یا قرار است به‌زودی سفری در پیش داشته باشید، حتما این‌مقاله را تا پایان خوانده و آن را با دوستان و هم‌سفران خود نیز به اشتراک بگذارید. حتما از نظرات و پیشنهاد‌های دیگران نیز برای استراحت و خواب بهتر در هواپیما استفاده کنید.

انتخاب ساعت مناسب برای سفر

اگر دوست پندارید در هواپیما فیلم ببینید یا بازی کرده و کتاب بخوانید، حتما خواب یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های برای شما خواهد بود. اگر برای سفری کاری سفر می‌کنید، خواب در هواپیما می‌تواند انرژی شما را ذخیره کرده یا در تجدید قوا به شما کمک خوبی هدیه دهد. افراد معمولا در ساعت‌هایی از شبانه‌روز راحت‌تر می‌توانند بخوابند.

خوابیدن در پرواز هواپیما

این‌موضوع را از روی رفتار مسافران در ساعت‌های مختلف نیز می‌توان متوجه شد. مثلا اگر شما در ساعات بعد از نیمه‌شب سفر کنید، قطعا افراد زیادی را در هواپیما می‌بینید که خواب هستند. یکی از مهم‌ترین موضوعات برای این‌که خواب راحتی را در هواپیما تجربه کنید، این است که بلیط خود را برای ساعت‌هایی تهیه کنید که در آن‌ها راحت‌تر و بهتر امکان خوابیدن را داشته باشید. اگر در هواپیما یا دیگر وسیله‌های نقلیه، خوابیدن برای شما سخت است، کافی است ساعاتی نزدیک نیمه‌شب را برای سفر انتخاب کنید.

تنظیم و آمادگی با ساعت محلی

معمولا در سفرهای خارجی شما تغییر ساعت خواهید داشت. بهتر است، ساعتی داشته باشید که ساعت مقصد را نشان دهد. اگر تغییر ساعت زیاد است، بهتر است روز‌ها قبل از سفر برای این‌موضوع برنامه داشته و برای آن آماده شوید. خستگی قبل از سفر و خوابیدن در هواپیما نیز می‌تواند در صورت مناسب‌بودن ساعت پرواز به تمرین‌های شما برای این‌موضوع کمک کند.

انتخاب صندلی مناسب

یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند تا خواب راحت‌تری در هواپیما داشته باشید، دقت در انتخاب صندلی مناسب است. اگر هواپیمایی را رزرو می‌کنید که دو یا چند صندلی کنار هم دارد، سعی کنید هنگام خرید بلیط هواپیما، صندلی‌هایی را انتخاب کرده باشید که رفت‌وآمد دیگران خواب شما را خراب نکند. معمولا صندلی‌های کنار پنجره خیال شما را از بابت این‌موضوع آسوده خواهد کرد. البته شما برای انتخاب صندلی باید موارد دیگری را هم مدنظر قرار دهید که بهتر است قبل از رزرو نهایی همه آن‌ها را بررسی کرده و بدانید.

همراه‌داشتن وسیله‌های کمکی مناسب

اگر می‌خواهید خواب مناسبی داشته باشید و در هواپیما استراحت کنید، بهتر است وسایلی را برای این‌موضوع با خود به هواپیما ببرید. گوشی یا پنبه برای پوشاندن گوش‌ها، بالشت گردنی و مواردی ازاین‌دست از وسایلی هستند که به شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر در هواپیما بخوابید.

خوابیدن در پرواز هواپیما

اگر دوست دارید موسیقی آرام‌بخشی را گوش کنید، بهتر است پخش موسیقی و هندزفری خوبی را نیز در کیف دستی خود قرار دهید تا هنگام نشستن امکان استفاده از آن را داشته باشید. چشم‌بند نرم و مشکی نیز یکی دیگر از وسایلی است که برای افراد می‌تواند مناسب باشد. هواپیما خانه و اتاق شما نیست و همیشه در آن نور‌هایی وجود دارد، پس بهتر است برای خوابیدن در آن برنامه داشته باشید.

خوراکی‌های خود را مدیریت کنید.

شاید دوست داشته باشید در سفر خود از نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های انرژی‌زا یا کافئین‌دار استفاده کنید. شاید خوردن این‌موارد هوس‌انگیز باشند، اما قطعا روی خواب شما اثر می‌گذارند. اگر قرار است در هواپیما بخوابید و در سالن فرودگاه منتظر هواپیما هستید از خوردن قهوه و نوشیدنی‌هایی مانند آن خودداری کنید. شاید نوشیدن برخی دم‌نوش‌ها به شما برای خواب در هواپیما کمک کند. پس بهتر است این‌موضوع را مدنظر داشته باشید و درباره انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مجاز و مناسب مطالعه کنید.

لباس راحت به تن داشته باشید.

اگر می‌خواهید سفری پرانرژی داشته باشید بهتر است هنگام خرید بلیط هواپیما به همه قسمت‌های آن فکر کنید. خواب در هواپیما به شما کمک می‌کند تا هنگام رسیدن به مقصد خسته نباشید. اگر می‌خواهید برای خواب در هواپیما برنامه‌ریزی کنید، یکی از مهم‌ترین موارد این است که لباس‌های راحتی برای سفر خود انتخاب کرده باشید. لباس‌های راحت و سبک به شما کمک می‌کند تا آرام‌تر باشید و به‌راحتی بتوانید در موقعیت‌های خوبی به صندلی تکیه داده و بخوابید. دقت کنید برای سفر در فصل‌‎های سردوگرم بد نیست لباس یا وسایل کمکی می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر باشید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها