کد خبر: 673002
تاریخ انتشار :

از کدام شهرهای ایران به استانبول می توان سفر کرد؟

از کدام شهرهای ایران به استانبول می توان سفر کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

استانبول یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که سالانه افراد زیادی از کشور ما به این شهر سفر می کنند. برای سفر به یک کشور خارجی، همیشه راه های هوایی بهترین انتخاب هستند، زیرا هم امنیت بیشتری دارند و هم سرعت آن بیشتر از سایر روش‌هاست. افرادی که قصد مسافرت به استانبول را دارند، بهتر است که شهرهای نزدیکی به استانبول را پیدا کنند و از آنجا اقدام به سفر کنند. دانستن این موضوع به افراد کمک می کند که در وقت و هزینه لازم برای سفر صرفه جویی کنند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، می توانید یک بلیط مشهد به استانبول تهیه کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن، به این شهر زیبا سفر کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با نزدیک ترین شهرهای ایران به استانبول آشنا کنیم.

 

فاصله زمینی ارومیه تا استانبول چقدر است؟

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که با کشور ما سه مرز مشترک دارد. سالانه افراد زیادی برای اهداف مختلف به شهرهای مانند استانبول ترکیه سفر می کنند، به همین دلیل پروازهای ایران به ترکیه بسیار پرطرفدار هستند.

اگر قصد مسافرت به ترکیه را دارید، می توانید باتوجه به موقعیت مکانی خود، از راه یکی از مرزها وارد این کشور شوید. برای این که بتوانید سفر خوب و راحتی را تجربه کنید، بهتر است که نزدیک ترین مرز به موقعیت مکانی خود را انتخاب کنید. در ادامه با سه مرز مهم ایران و ترکیه بیشتر آشنا شوید.

·مرز بازرگان

 یکی از مهمترین و امن ترین مرزهای بین ایران و ترکیه، مرز بازرگان است. افرادی که قصد ندارند بلیط مشهد به استانبول را خریداری کنند، می توانند از راه این مرز، به آسانی وارد استانبول شوند. مرز بازرگان جزو امن ترین مرزهای ایران و ترکیه محسوب می شود و به صورت شبانه روزی باز است، به همین دلیل شما می توانید با خیال راحت، هرزمان از روز که دوست داشتید، از راه این مرز به خاک ترکیه وارد شوید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که گاهی اوقات به دلیل ازدحام جمعیت، ممکن است ساعت ها در صف بمانید. به همین دلیل برای جلوگیری از اتلاف وقت خود، می‌توانید ساعت ورود به این مرز را به گونه‌ای تنظیم کنید که در ساعت خلوت به آنجا برسید.

·مرز رازی

یکی دیگر از مرزهای مهم بین ایران و ترکیه، مرز رازی است. این مرز نزدیک ترین راه برای رسیدن به کشور ترکیه است و افراد زیادی برای سفر به این کشور مرز رازی را انتخاب می‌کنند. با عبور از این مرز، شما خیلی سریع به یکی از شهرهای ترکیه به نام وان می رسید.

وان یکی از شهرهای محبوب برای ایرانیان است و سالانه افراد زیادی برای خرید و تفریح به این شهر مرزی سفر می کنند. علاوه بر خرید بلیط مشهد به استانبول، شما می‌توانید از راه زمینی این مرز، نیز به سرعت به شهر استانبول برسید.

نکته ای که درمورد این مرز باید به آن توجه داشته باشید، این است که مرز رازی تنها تا ساعت 2 بعدازظهر باز است، بعدازاین ساعت، درهای مرز بسته می شود. اگر کمی دیر به این مرز برسید، ممکن است با درهای بسته مواجه شوید و سفر شما به ترکیه یک روز به تأخیر بیفتد.

2

·مرز سرو

مرز سرو نزدیکترین مرز ترکیه به شهر ارومیه است و به حدی به آن نزدیک است که احساس می کنید به یک مسافرت بین شهری رفته اید. این مرز نیز مانند مرز بازرگان فعالیت شبانه روزی دارد و در هیچ ساعتی از شبانه روز بسته نیست. در شهر مرزی سرو بازارهای روزانه زیادی وجود دارد که این امکان را برای شما فراهم می کند که اجناس ترکیه را با قیمت مناسبی خریداری کنید.

بهترین راه سفر به استانبول

برای رفتن به ترکیه می توانید از دو راه زمینی یا هوایی اقدام کنید. برای این که به بتوانید بهترین مسیر رسیدن به استانبول را انتخاب کنید، باید به بودجه و موقعیت مکانی خود توجه کنید. اگر از لحاظ هزینه برایتان مقدور است، می‌توانید با خرید بلیط مشهد به استانبول، سفر راحتی را تجربه کنید. در غیر این صورت، باتوجه به موقعیت مکانی خود، می توانید از وسایل نقلیه ای مانند اتوبوس، قطار و ماشین شخصی برای رفتن به استانبول استفاده کنید.

رفتن به استانبول با قطار

در حال حاضر خط راه آهن ایران به ترکیه در چند شهر فعال شده است، به همین دلیل می توانید باتوجه به موقعیت مکانی و مبدا حرکت خود، یکی از نزدیک ترین راه ها برای رفتن به استانبول را انتخاب کنید. شما می‌توانید با خرید بلیط مشهد به استانبول، از طریق قطار نیز به این شهر برسید. همچنین مسیر ریلی تبریز به استانبول نیز گزینه مناسبی برای رفتن به شهر وان ترکیه است. اگر قصد تفریح و خرید را دارید، می توانید در مسیر رسیدن به استانبول، از شهر وان نیز دیدن کنید.

3

خرید ارزانترین بلیط هواپیما استانبول در فلای تودی

به طورکلی می توانیم بگوییم که راه های متعددی برای رفتن از ایران به استانبول وجود دارد که هر فرد می تواند باتوجه به شرایط خود، یکی از آن ها را انتخاب کند. بهترین راه سفر به شهرهای خارجی، انتخاب راه های هوایی است، زیرا هم از امینت بیشتری برخوردارند و هم سریع ترین راه ممکن هستند. اگر قصد خرید بلیط مشهد به استانبول را دارید، می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. شما در این سایت می توانید ارزان ترین بلیط های هواپیما به شهر ترکیه و سایر کشورهای خارجی و شهرهای داخلی را خریداری کنید. همچنین می توانید از طریق این سایت، بهترین هتل ها را در خارج و داخل ایران رزرو کنید و سفر خوبی را برای خود رقم بزنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها