کد خبر: 688085
تاریخ انتشار :

اشتباهات رایج در بسته بندی اثاث در اسباب کشی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اگر می‌خواهید اثاث‌کشی کنید، اما از آن می‌ترسید و نمی‌دانید این کار را باید از کجا شروع کنید این مطلب برای شما است. ما در این مطلب به تعدادی از اشتباهات رایج در بسته بندی اثاث در اسباب کشی می‌پردازیم. پس با خواندن این مطلب خودتان را از شر استرس و نگرانی اسباب‌کشی خلاص کنید.

۱۱ اشتباه رایج در بسته‌بندی اثاث در اسباب‌کشی

قطعاً شما با انجام هر اشتباهی در اسباب‌کشی می‌توانید خودتان را به دردسر بیندازید پس سعی کنید این اشتباهات را انجام ندهید. در ادامه ما شما را با ۱۰ اشتباهات رایج در طراحی بسته‌بندی اثاث آشنا خواهیم نمود.

اشتباه بسته بندی اثاثیه بدون برنامه‌ریزی

از قدیم گفته‌اند هروقت قصد یک کاری را دارید برای آن برنامه‌ریزی کنید، اسباب‌کشی نیز از این قضیه مستثنی نیست. پس می‌توانیم بگویم یک اشتباهات رایج در بسته بندی اثاث در اسباب کشی منزل رخ می‌دهد، شروع به بسته بندی بدون داشتن برنامه‌ریزی در ذهن و یا برنامه‌ریزی در کاغذ است. مشکل این روش هدردادن زمان است، زیرا شما در این حالت نمی‌دانید که ابتدا کدام کار را شروع کنید و در نهایت کدام کار را مایان دهید.

بهترین راه برای آغاز بسته‌بندی اثاث، نوشتن یک برنامه‌ریزی بسته بندی شخصی است. شما می‌توانید برای این کار از کسانی که به‌تازگی اسباب‌کشی کرده‌اند مشورت بگیرید. این کار باعث می‌شود سرعت شما در بسته بندی اثاث بالا رود.

نظافت و تمیز نکردن وسایل قبل از بسته بندی

حتما قبل از اسباب کشی و بسته بندی کردن وسایل آنها به نظافت آنها بپردازید. باز کردن وسایل کثیف در منزل جدید دردسر بزرگی است چون شرایط برای تمیز کردنشان در خانه جدید محیا نیست. اگر خودتان وقت کافی برای انجام این کار ندارید می‌توانید از خدمات نظافت منزل استفاده کنید.

رها نمودن بسته‌بندی برای روزهای نهایی

اشتباهات رایج در بسته بندی اثاث در اسباب کشی شامل رها نمودن بسته بندی به روزهای نهایی نیز می‌شود. امروزه اکثر افراد اهمال‌کار هستند، همین موضوع باعث می‌شود تا افراد بسته‌ بندی اثاث را به تعویق بیندازد. تعویق‌انداختن بسته‌بندی باعث خستگی زیاد روزهای پایانی اسباب‌کشی، استرس، عجله در بسته‌بندی و غیره می‌شود. پس به شما پیشنهاد می‌دهیم برای جلوگیری از این اشتباه، روزی که جابه‌جای شما نهایی شد، شروع به بسته‌بندی کنید.

دورنریختن وسیله‌های اضافی در هنگام بسته‌بندی

یکی از اشتباهات رایج در بسته بندی کالاها برای حمل‌ونقل این است که وسیله‌های اضافی را در بسته‌بندی‌ها قرار می‌دهیم. به‌عنوان‌مثال شما لباسی دارید که سال‌ها است آن را نپوشیده‌اید و قصد دارید آن را به خانه جدید ببرید و دوباره از آن استفاده نکنید. پس چرا لباستان را جابه‌جا کنید؟ بهتر است لباس یا هر وسیله اضافی دیگرتان را به افراد نیازمند بسپارید و سبک‌تر اسباب‌کشی کنید.

استفاده از تجهیزات اسباب‌کشی بی‌کیفیت

اشتباهات رایج در بسته بندی اثاث در اسباب کشی شامل عدم استفاده از تجهیزات مناسب نیز می‌شود. برخی از افراد بدین باورند که تا حد ممکن اسباب‌کشی با هزینه پایین انجام شود. به همین دلیل این افراد کارتن‌ها و جعبه‌های ارزان‌تری را تهیه می‌کنند. اما باید به شما یادآوری کنیم که هر ارزانی بی‌علت نیست، پس کارتن و جعبه ارزان‌قیمت نیز استحکام بسیار پایینی دارند. نتیجه استحکام پایین جعبه و کارتن شکستن و یا ریختن اثاثیه است. شکستن و ریختن اثاثیه نیز می‌توانید هم وقت شما را هدر دهد و هم هزینه چندبرابری را متحمل شود.

گذاشتن وسایل ضروری در کارتن و ماشین‌های ضروری

یکی دیگر از اشتباهات رایج در بسته بندی اثاث در اسباب کشی این است که بعضی وسایل ضروری مانند قرص، شارژر و غیره را درون جعبه می‌گذارید و آن را با ماشین باربری به منزل جدید می‌فرستید. یادتان باشید که بعضی وسایل ضروری هستند و ممکن در حین اسباب‌کشی به آن‌ها نیاز داشته باشید. پس به شما پیشنهاد می‌دهیم وسایل ضروری را در جعبه با کیف مخصوص قرار دهید و تا پایان مستقر شدن در منزل جدید همراه خودتان باشد.

پر کردن کارتون‌های اسباب‌کشی

یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی بسته بندی پر کردن کارتون‌ها است. برخی افراد فکر می‌کنند با پر کردن کارتون‌ها هم زمان و فضای بیشتری می‌خرند. اما باید بگویم این یک اشتباه بزرگ است، زیرا برخی از کارتون‌ها ظرفیت وزن بالا را ندارند. پس بهتر است هر وسیله را باتوجه‌به وزن و اندازه آن در کارتون مخصوص بگذارید. به‌عنوان‌مثال سعی کنید وسیله‌های سنگین را در کارتون‌های کوچک و مستحکم قرار دهید و وسیله‌های سبک را در کارتون‌های بزرگ‌تر قرار دهید. به‌خاطر داشته باشید که هر کارتونی طرفیت تحمل وزنی را دارد، ظرفیت کارتون‌های اسباب‌کشی معمولاً تا ۳۰ کیلو است.

رهاکردن فضا خالی کارتون در اسباب‌کشی

یکی دیگر از اشتباهات رایج در بسته بندی اثاث در اسباب کشی رهاکردن فضا خالی کارتن‌ها به‌ویژه در بسته بندی ظروف چینی و شکستنی است. این موضوع به دلیل فضای خالی و پر نشدن کامل نیست. بلکه اگر فضای خالی را با پوشال کاغذ یا پارچه پر نکنید در جابه‌جایی ظروف تکان خورده و می‌شکنند.

بسته ‌بندی برخی وسیله‌ها

یکی دیگر از اشتباهات در هنگام باربری و اسباب‌کشی بسته بندی برخی وسایل است. زیرا باربری‌ها آن‌ها را حمل نمی‌کنند و فقط زمان شما بابت بسته‌بندی هدررفته است. معمولاً این وسایل به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

بسته ‌بندی کالاهای خطرناک: به‌عنوان‌مثال یکی از اشتباهات رایج در بسته بندی اثاث در اسباب کشی بسته بندی مواد قابل‌اشتعال، مواد منفجره و غیره که می‌توانند به فرد آسیب برسانند.

بسته‌ بندی غذاهای فسادپذیر: غذاهای فسادپذیر بیشتر مربوط به جابه‌جایی‌های طولانی یا به‌اصطلاح دیگری جابه‌جای برون‌استانی است.

بسته بندی حیوانات خانگی: حمل حیوانات خانگی بستگی به شرکت باربری دارد، بهتر است پیش از بسته‌بندی از آن‌ها سؤال نماید.

بسته بندی گیاهان: کی دیگر از اشتباهات هنگام باربری و اسباب‌کشی بسته بندی گیاهان بسیار شکننده و حساس‌اند. بهتر است گل و گیاهان خود را قبل از جابه‌جایی به یک دوست خوب اهدا نماید یا آن‌ها را با وسیله شخصی خود حمل کنید، همچنین می‌توانید از قبل در این باره با شرکت باربری حرف بزنید.

عدم برچسب‌زنی کارتن‌ها

آیا حوصله دارید که پس از اسباب‌کشی به منزل جدید ساعت‌ها به دنبال وسایلتان بگردید؟

یکی دیگر از اشتباهات رایج در بسته بندی اثاث در اسباب کشی عدم برچسب‌زنی کارتن‌ها است. معمولاً این اشتباهات هنگامی به وجود می‌آید که افراد اعتمادبه‌نفس زیادی نسبت به هوش خود دارند. پس به شما پیشنهاد می‌دهیم حتی اگر در به‌خاطر سپردن وسایل ماهر هستید، باید به یاد داشته که فرایند اسباب‌کشی بسیار پرچالش است که اغلب باعث سردرگمی در افراد می‌شود.

پس شما می‌توانید با برچسب‌زنی کارتن‌ها در کوتاه‌ترین زمان وسایل موردنظرتان را پیدا نماید.

یک‌نفره بسته‌بندی‌کردن کالاها

یکی دیگر از اشتباهات رایج در بسته بندی اثاث در اسباب کشی یک‌نفره بسته بندی نمودن اثاثیه است. از قدیم گفتند یک‌دست صدا ندارد، پس انجام یک‌نفره بسته‌بندی اسباب نیز یک‌نفره انرژی فرد را می‌گیرد و در نهایت دقت و سرعت عمل آن را پایین می‌آورد پس به شما پیشنهاد می‌دهیم اگر تنها هستید تاحدامکان از یک نفر کمک بگیرید.

سؤالات متداول

چه زمانی شرکت باربری را جهت انتقال رزرو کنیم؟

پس از اینکه جابه‌جایی شما نهایی شد، یک هفته تا پنج‌روز قبل شرکت باربری را رزرو نماید.

آیا اسباب کسی توسط خودمان هم امکان‌پذیر است؟

بله اما ممکن شما مهارت کافی را برای جابه‌جایی نداشته باشید، به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌دهیم این کار را به کاردان بسپارید.

هزینه جابه‌جایی در شرکت‌های باربری چقدر است؟

هزینه جابه‌جای به عواملی مانند طبقات خانه، میزان وسیله شما، فاصله دو منزل از هم و غیره است. بهتر است پیش از بستن قرارداد هزینه را از شرکت موردنظر بپرسید.

سخن پایانی

در این مطلب از به اشتباهات رایج در بسته بندی اثاث در اسباب کشی پرداختیم. پس اگر قصد جابه‌جایی منزل خود را دارید، با رعایت موارد گفته شده در بالا خودتان را از شر یک اسباب‌کشی اشتباه خلاص کنید و یک تجربه بی‌نظیر در این زمینه داشته باشید.

برای تجربه یک اسباب کشی بی‌دردسر و حرفه‌ای می‌توانید از خدمات شرکت آچاره استفاده کنید. آ

آچاره یک شرکت ارائه خدمات و تعمیرات منزل در بستر آنلاین است که توانسته خدمات باکیفیتی ارائه دهد و جامعه مشتریان خود را راضی نگه دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها