کد خبر: 673366
تاریخ انتشار :

دستگاه سیل وکیوم چیست؟ انواع و نکات مهم پیش از خرید

دستگاه سیل وکیوم چیست؟ انواع و نکات مهم پیش از خرید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دستگاه سیل وکیوم از جمله دستگاه های بسته بندی است که به یکی از پرکاربردترین دستگاه ها برای انواع محصولات مختلف تبدیل شده است و امروزه شاهد انواع محصولات مختلف در بازار هستیم که به کمک این دستگاه بسته بندی شده اند.

دستگاه سیل وکیوم جزو دسته سیل های حرارتی بحساب می آید. تفاوت این دستگاه با دیگر دستگاه های سیل در این است که امکان نصب پمپ وکیوم روی این دستگاه وجود دارد. به کمک پمپ وکیوم هوای موجود در ظرف جهت افزایش زمان ماندگاری محصول، تخلیه می شود.

شرکت های مختلفی در راستای تامین نیاز داخلی مشغول به فعالیت و ساخت دستگاه های بسته بندی هستند که شرکت آراد ماشین یکی از نمونه شرکت های معتبر است و در این زمینه به صورت گسترده ای در حال فعالیت می باشد و رزومه کاری درخشانی را کسب نموده است.

 

در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه سیل وکیوم آشنا کنیم و به توضیح انواع آن، کاربرد، مزایا و دیگر موارد مرتبط با آن بپردازیم، برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

دستگاه سیل وکیوم چیست؟

دستگاه سیل وکیوم به عنوان یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنعت بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک این دستگاه می توان محصولات را به صورت بهداشتی و عاری از هر گونه آلودگی بسته بندی نمود و با روکش پلاستیکی که بر روی مواد غذایی و دیگر محتویات داخل ظرف، از ورود میکروب و باکتری جلوگیری نمود.

این مدل دستگاه با تخلیه هوای داخل ظرف، بسته بندی محصولات را انجام می دهد و برای انواع محصولات مختلفی از قبیل ماهی، گوشت، مرغ، سالاد، سبزیجات و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انواع دستگاه سیل وکیوم

دستگاه سیل وکیوم با کاربردهای متنوعی که در صنایع مختلف دارد، به دو صورت دستی و اتوماتیک طراحی و ساخته می شود. از مدل های دستی آن می توان برای مصارف خانگی بهره برد و مدل اتوماتیک نیز برای صنعت های بزرگ مواد غذایی کاربرد دارد.

10

با استفاده از این دستگاه می توان در مکان های مختلفی از آن استفاده نمود که از جمله آن هتل ها، رستوران ها، کیترینگ ها، آجیل فروشی ها، خشکبارها و غیره می توان نام برد.

از انواع دستگاه سیل وکیوم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دستگاه سیل وکیوم رومیزی

این مدل دستگاه با توجه به شکل ظرف و قالب طراحی می شود و قالب آن به واسطه رفت و آمد کشو وارد دستگاه شده و پس از پلمپ شدن خارج می گردد.

 دستگاه سیل روتاری

با برخورداری از قالب دوار، با چرخشی که دارد، ظرف حاوی محصول را در مکان مناسب جهت سیل شدن قرار می دهد و بسته بندی محصولات را سرعت می بخشد.

دستگاه سیل خطی

دستگاه سیل خطی در انواع تک لاین، دو لاین، سه لاین و بالاتر طراحی و ساخته می شوند و برای بسته بندی محصولات مختلف در کارخانجات ها و کارگاه هایی که سرعت بلایی برای بسته بندی محصولات خود احتیاج دارند، مناسب می باشد.

دستگاه سیل وکیوم خانگی: این مدل نیز همانطور که از نامش پیداست به صورت دستی یا نیمه اتومات طراحی و ساخته می شود و برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای بسته بندی توسط دستگاه سیل وکیوم

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، با کمک دستگاه سیل وکیوم می توان از ویژگی ها و مزایای مختلفی بهره مند شد که از جمله آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • بهداشتی بودن محصولات و بسته بندی
  • جلوگیری از ورود آلودگی، میکروب، باکتری و غیره
  • ظاهری زیبا و شکیل
  • جابجایی و حمل و نقل آسان
  • بسته بندی حجم بالایی از یک محصول به صورت پک
  • جلوگیری از هر گونه آسیب هنگام حمل
  • نگهداری آسان
  • امکان استفاده از تبلیغات بر روی بسته بندی
  • قابلیت استفاده برای انواع صنایع محتلف نظیر، صنایع مواد غذایی، صنایع دارویی، صنایع شیمیایی، صنایع لاستیک، صنایع بسته بندی ماهی و میگو، صنایع رب سازی و غیره

نکات مهم قبل از خرید دستگاه سیل وکیوم

برای خرید دستگاه سیل وکیوم در کارگاه و کارخانه لازم است نکاتی را رعایت کنید تا خریدی مطمئن و رضایت بخشی را تجربه نماید. ما در اینجا به چند نمونه مهم از این نکات اشاره می کنیم:

  • دستی یا اتوماتیک بودن دستگاه: با توجه به ساخت این مدل از دستگاه، اگر تیراژ تولید بسته بندی با تیراژ پایینی در حد مصارف خانگی مد نظر دارید، نمونه های دستی بهترین گزینه ایده آل است. اما اگر حجم بالایی از بسته بندی انتخاب شماست، نمونه های صنعتی و اتوماتیک کاربردی تر خواهد بود.
  • برای جلب اطمینان مشتریان خود می توانید از دستگاه تاریخ زن بر روی دستگاه نصب کنید که پس از انجام عملیات بسته بندی، تاریخ تولید و انقضاء بر روی آن نصب شود
  • اگر قصد ماندگاری بیشتر محصولات خود را دارید، می توانید سیستم تزریق گاز را بر روی خط بسته بندی اضافه کنید
  • از شرکت سازنده و معتبری دستگاه را خریداری نمایید تا از گارانتی و خدمات پس از فروش بهره مند شوید

قیمت دستگاه سیل وکیوم

عوامل مختلفی در قیمت گذاری دستگاه سیل وکیوم تاثیرگذار هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع دستگاه
  • عملکرد دستگاه
  • تعداد قالب ها دستگاه
  • تکنولوژی و قطعاتی که در ساخت دستگاه اعمال شده
  • سوخت مصرفی دستگاه
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • برند بودن
  • و غیره

دستگاه بسته بندی سیل از چه جنس هایی طراحی و تولید می شوند؟

این مدل دستگاه انواع ظروف پلاستیکی در جنس های PE، PP، PET و ظروف شیشه ای در اشکال و ابعاد مختلف را بسته بندی می کند.

کاربرد دستگاه سیل وکیوم برای چه مشاغلی مناسب است؟

از این دستگاه می توان در کیترینگ ها، کارگاه های بسته بندی مواد لبنی، فروشگاه های مواد پروتئینی، آبمیوه فروشی ها، کارخانه ها، رستوران ها، هتل ها، خشکبارفروشی ها، آجیل فروشی ها و غیره استفاده کرد.

ویژگی ها و مزایای برجسته استفاده از دستگاه سیل وکیوم چه چیزهایی هستند؟

امکان نصب سیستم تزریق گاز، تاریخ زن حرارتی و پمپ وکیوم از مزایای مهم این دستگاه هستند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با دستگاه سیل وکیوم آشنا کنیم و به توضیح انواع آن، کاربرد، نکات قبل از خرید و دیگر مسائلی که به صورت مفصل شرح داده شد، بپردازیم، مهم ترین نکته ای که باید هنگام خرید این دستگاه توجه کنید، توجه به شرکت سازنده دستگاه است که کیفیت ساخت آن در بالاترین حد استاندارد روز دنیا باشد. اگر برای بسته بندی و پک کردن محصولات خود در ظروف پلاستیکی نیاز به اطلاع از قیمت دستگاه سیل، فیلم کارکرد و مشخصات آن دارید به سایت aradmachinery.com مراجعه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها