کد خبر: 692721
تاریخ انتشار :

مرتب کردن کمد لباس کوچک در 5 گام

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نظم و ترتیب خانه از جمله اصل‌های مهم خانه‌داری محسوب می‌شود. مرتب کردن کمد لباس کوچک ، می تواند یکی از دغدغه‌های بسیاری از خانم‌ها خانه دار باشد که همواره می‌خواهند فضای داخلی خانه، تمیز و مرتب جلوه کند.

گاهی کمد لباس مورد استفاده شما، از فضای کوچکی برخوردار است که این موضوع می تواند، مرتب کردن آن را نیز دشوار کند. اما با در نظر گرفتن ترفندهای ویژه و اجرای اصولی مراحلی که خواهیم گفت، می‌توانید، یک کمد لباس همیشه مرتب داشته باشید، حتی اگر آن کمد بسیار کوچک باشد.

گام‌های کاربردی در مرتب کردن کمد لباس کوچک

در مرتب کردن کمد لباس کوچک، این نکته مهم را در نظر داشته باشید: برای اینکه همواره کمد لباس شما مرتب و منظم باشد، باید مرتب کردن دوره‌ای آن را فراموش نکنید. بهتر است با تغییر فصل‌ها، نظم و ترتیب دادن به کمد لباس کوچک خود را مد نظر داشته باشید.

مرتب کردن لباس کوچک

گام اول: تمیز کردن کمد لباس کوچک

برای شروع کار در ابتدا باید تمام لباس، کیف و کفش و هر آنچه در کمد قرار داده‌اید را خارج کرده و اقدام به تمیز کردن فضای داخلی و خارجی کمد لباستان کنید. با یک دستمال نخی و کمی شوینده ملایم گرد و غبار و کثیفی‌ها را از کمد پاک کرده و با یک دستمال دیگر همه جای کمد را خشک کنید. تمیز کردن کمد لباس، موجب می‌شود، لباس‌هایی که قرار است در کمد قرار دهید، دچار لک نشوند.

گام دوم: تفکیک لباس‌های گرم و سرد

با توجه به فصلی که در آن قرار دارید، بهتر است لباس‌‌هایی مناسب آن فصل را در کمد لباس چیده و لباس‌های دیگر را به صورت وکیوم شده در جای دیگر قرار دهید. این موضوع باعث می‌شود، کمد لباس کوچک شما فضای بیشتری داشته باشد. با توجه به اینکه کدام لباس‌ها به صورت روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند باید موقعیت قرار گیری آن‌ها در مکان‌های در دسترس کمد لباس باشند.

گام سوم: لباس های آویز‌شدنی را در چوب رختی قرار دهید

لباس‌هایی که نیاز به اتو‌کشی مکرر دارند باید در یک چوب رختی قرار داده و آویزان شوند. اگر کمد لباس شما کوچک است، بهتر است از حداکثر فضای آن استفاده کنید. می‌توانید از رگال‌های مخصوص حتی روی درب کمد لباس استفاده کنید.

گام چهارم: لباس‌های کوچک در دراور قرار گیرند

یکی از اصل‌های اساسی در مرتب کردن کمد لباس کوچک، استفاده حداکثری از دراور و کشوی کمد لباس است. همان طور که می دانید، انباشته شدن لباس‌های کوچک همواره یکی از دلایل نامرتب دیده شدن کمد لباس است. از دراور‌ها، می‌توانید برای چیدن شال و روسری، لباس‌های زیر، جوراب، کلاه‌های پارچه‌ای، لباس‌های کودک و ... استفاده کنید. استفاده از باکس‌های نظم‌دهنده در این راه می‌تواند به شما بسیار کمک ‌کننده باشند. باکس‌های جدا‌کننده که در جنس‌های چوبی، پارچه‌ای و حصیری وجود دارند، از به هم ریختگی لباس‌های کوچک جلوگیری خواهند کرد. همچنین استفاده از نظم‌دهنده در کشو‌های کمد لباس، موجب می‌شود در کمترین زمان ممکن لباس مد نظر خود را پیدا کنید.

گام پنجم: مرتب کردن کیف و کفش

برای مرتب کردن کمد لباس کوچک، بهتر است، مکان مناسب کیف و کفش‌ها را تعیین کنید. انواع کفش‌های که کمتر استفاده می‌شوند چون کفش‌های مجلسی و چکمه‌ها باید در طبقات بالای کمد لباس قرار گیرند. کفش‌های روزمره را بهتر است در جا‌کفشی قرار دهید تا کمد لباس شما فضای بیشتری داشته باشد. یک راهکار کاربردی دیگر برای مرتب کردن کیف و کفش، استفاده از قفسه‌های آماده در کنار کمد لباس است. اگر کمد لباس کوچک دارید، این راهکار می تواند بسیار کمک‌کننده باشد. قفسه‌های آماده چوبی، فلزی و حتی پلاستیکی را که اغلب فضای کمی را اشغال می‌کنند، می‌توانید خریداری کرده و در کنار کمد لباس قرار دهید. گذاشتن کیف و کفش در هر یک از این قفسه‌ها حتی به زیبایی فضای دکوری اتاق خواب شما کمک می‌کند.

مرتب کردن لباس

تکنیک‌های کاربردی در حین مرتب کردن کمد لباس کوچک

از جمله تکنیک‌های کاربردی برای کمک به نظم‌دهی و مرتب کردن کمد لباس به شرح زیر است:

تکنیک تا کردن لباس

آشنایی با نحوه درست تا کردن انواع لباس، باعث می‌شود، کمترین میزان از فضای کمد اشغال شود. سعی کنید، تا کردن لباس را به صورتی انجام دهید که حجم لباس تا حد امکان بسیار کم شود.

مرتب کردن اکسسوری‌ها

برای اینکه کمد لباس شما، هر چه بیشتر مرتب دیده شود، باید جای مناسب برای اکسسوری‌هایتان را انتخاب کنید. می‌توانید از یک جعبه با طرح مورد نظر خود برای قرار دادن اکسسوری‌ها استفاده کرده و آن را در گوشه‌ای از کمد لباس قرار دهید. همچنین آویز‌های مخصوص حلقه‌دار را می‌توانید در درب کمد تعبیه کرده و انواع کمر‌بند، کلاه، کروات و... را از آنجا آویزان کنید تا دسترسی سریع‌تر و بهتری به این اکسسوری‌ها داشته باشید.

منظم کردن کمد لباس

مرتب کردن شال و روسری

برای اینکه مرتب کردن کمد لباس کوچک شما اصولی و استاندارد باشد، باید شال و روسری‌ها در جای درست قرار گیرند. دو راهکار برای مرتب کردن آن‌ها وجود دارد:

  1. اگر احتمال چروک شدن شال و روسرهای شما بالا است و نمی‌خواهید در هربار استفاده، آن‌ها را اتو کنید یک قسمت از رگال کمد لباس را به آویزان کردن شال و روسری‌های خود اختصاص دهید. از حلقه‌های آویز نیز می‌توانید برای آویزان کردن شال و روسری استفاده کنید. این حلقه‌ها قابل تعبیه روی درب داخلی کمد لباس هستند.
  2. تا کردن و چیدن ردیفی شال و روسری در کشو‌ها از دیگر ترفندهای کاربردی برای مرتب کردن کمد لباس کوچک است. این نوع تکنیک، فضای کمتری از کمد لباس را اشغال می‌کند. استفاده از جدا‌کننده‌ها در کشو قبل چیدن شال و روسری‌ها نیز پیشنهاد می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کرده‌ایم تمام مراحل مرتب کردن کمد لباس کوچک و تکنیک‌های کاربردی در این زمینه ارائه کنیم تا همواره یک کمد لباس شیک و مرتب داشته باشید. به عنوان کلام آخر توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید، یک کمد لباس با فضای بالا داشته باشید، سعی کنید، لباس‌های غیر قابل استفاده را دور بریزد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها