کد خبر: 693695
تاریخ انتشار :

دلیل تفاوت قیمت سیمان در بورس و بازار

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در صورتی که نسبت به نرخ مربوط به سیمان به طور دقیق اطلاع پیدا کنید در واقع می‌توانید خرید خوب و با صرفه‌ای داشته باشید. به این دلیل که بر اساس اطلاعاتی که به دست می‌آورید می‌توانید به تفاوت‌های قیمت سیمان در بازار و همین‌طور در بورس پی برید. سپس به خرید بهینه و مناسبی بر اساس بودجه‌های خود اقدام کنید. با بررسی دلیل تفاوت قیمت سیمان در بورس و بازار می‌توانید خرید منحصر به فردی از این نوع مصالح ساختمانی با کیفیت و کاربردی داشته باشید.

دلیل تفاوت قیمت سیمان در بورس و بازار

برای این که بتوانید بهترین قیمت سیمان امروز را به دست آورید قبل از هر چیز لازم است که با مشاوران فروش در مرکز بزرگ و معتبر سیمان ارتباط برقرار کنید. سپس خرید خود را انجام دهید. یکی از دلیل‌های تفاوت بین قیمت سیمان در بازار و بورس به حمل و نقل این محصول مربوط است. زمانی که شما سیمان را از بورس خریداری می‌کنید به دلیل این که هزینه حمل و نقل به این نرخ اضافه نمی‌شود می‌توانید بابت خرید سیمان مبلغ‌های کمتری را پرداخت کنید.

اما هنگامی که سیمان را از فروشگاه خریداری می‌کنید باید هزینه خرید آن را با احتساب هزینه مربوط به حمل و نقل پرداخت کنید. از این رو باید بگوییم که یکی از مهم‌ترین موارد در این زمینه که سبب تفاوت نرخ‌های بازار و بورس می‌شود مربوط به هزینه حمل و نقل سیمان است. قیمت سیمان سپاهان در بازار و در بورس به طور فله‌ای و یا کیسه‌ای تعیین می‌شود.

نقش دلالان در قیمت گذاری سیمان

باید توجه داشته باشید که دلالان می‌توانند نقش مستقیمی بر روی قیمت گذاری سیمان داشته باشند. این افراد در بازار داخلی ایران قیمت مربوط به سیمان را تعیین می‌کنند. البته تعداد آنها زیاد نیست و به دلیل این که در بازار فعالیت گسترده‌ای دارند می‌توانند سبب افزایش و یا کاهش قیمت‌های سیمان در بازار داخلی کشورمان شوند. اما این دلالان در بورس نقش مهمی ندارند و نمی‌توانند قیمت سیمان در بورس را تغییر دهند.

از این رو می‌توانیم بگوییم که دلالان نقش با اهمیتی در تعیین قیمت سیمان دارند. شما عزیزان با توجه به این موضوع می‌توانید به دلیل تفاوت قیمت سیمان در بورس و بازار پی برید. لازم به ذکر است که قیمت سیمان تهران با توجه به کیفیت این نمونه از مصالح ساختمانی مشخص می‌شود.

عوامل مؤثر بر قیمت گذاری سیمان در بورس و بازار

اگر در صدد هستید که به دلیل تفاوت قیمت سیمان در بورس و بازار پی برید بهتر است که ابتدا عوامل مؤثر بر قیمت گذاری این محصول را مورد بررسی قرار دهید که به شرح زیر هستند:

کیفیت

طبیعی است که کیفیت می‌تواند بر روی تعیین قیمت سیمان هم در بازار و هم در بورس مؤثر واقع شود. در حقیقت شما عزیزان با توجه به درجه کیفی سیمان مورد نظر خود می‌توانید به دلیل تفاوت قیمت سیمان در بورس و بازار پی ببرید.

اندازه بسته بندی‌ها

توجه داشته باشید که اندازه بسته بندی‌های سیمان در بازار و د بورس می‌تواند بر روند قیمت گذاری این محصول ساختمانی اثرگذار باشد. هر چقدر که این بسته بندی‌ها بزرگ‌تر باشند قیمت آنها نیز افزایش پیدا می‌کند.

دوام بسته بندی‌ها

زمانی که بسته بندی‌ها با دوام هر چه بیشتری در دسترس شما قرار می‌گیرند در واقع امنیت آنها تضمین می‌شود و شما می‌توانید سیمان مورد نیاز خود را با ایمنی فراوان دریافت کنید. این موضوع نیز می‌تواند دلیل تفاوت قیمت سیمان در بورس و بازار را برای شما عزیزان مشخص کند.

روش تولید

شیوه تولید سیمان که می‌تواند تعیین کننده نوع مرغوبیت این محصول محسوب شود نیز یکی از عامل‌های خیلی با اهمیتی است که به خوبی می‌تواند سبب قیمت گذاری دقیق سیمان شود. محصولی که با استفاده از تکنیک‌های روز تولید می‌شود نسبت به محصولی که به شیوه‌های قدیمی تولید می‌شود از تفاوت قیمت فاحشی برخوردار است.

تجهیزات

توجه داشته باشید که کارخانه‌ای که از تجهیزات و وسیله‌های به روز و مدرن در تولید سیمان استفاده می‌کند می‌تواند این محصول را با نرخی متفاوت از محصولی که با استفاده از تجهیزات قدیمی و بی کیفیت تولید می‌شوند در بازار به فروش برساند و این موضوع نیز نشان دهنده دلیل تفاوت قیمت سیمان در بورس و بازار است.

آیا قیمت سیمان در بورس ارزان‌تر است یا در بازار؟

با توجه به موارد مهمی که در این صفحه به اطلاع شما عزیزان رساندیم باید خاطرنشان کنیم که اصولاً قیمت سیمان در بورس ارزان‌تر از نرخ این محصول در بازار است. از این رو افرادی که در عرصه ساخت و ساز فعالیت دارند و همیشه به خرید سیمان با کیفیت اقدام می‌کنند می‌توانند به خرید این نوع از مصالح ساختمانی مرغوب و پر کاربرد از طریق بورس اقدام کنند. این موضوع باعث می‌شود که از یک طرف بتواند خریدی با صرفه داشته باشند و از طرف دیگر نیز بتوانند میزان زیادی از این محصول را برای خرید سفارش دهند و به نوعی خرید خود از این محصول در بورس را به صورت عمده انجام دهند تا از نظر اقتصادی بتوانند به طور با صرفه‌ای عمل کنند. اما افرادی که از طریق بازار و به واسطه دلالان به خرید سیمان می‌پردازند باید هزینه‌های بیشتری را برای سفارش این محصول پرداخت کنند. این موضوع باعث می‌شود که آنها از لحاظ اقتصادی نتوانند به صورت با صرفه به خرید سیمان اقدام کنند. به همین خاطر به این افراد توصیه می‌کنیم که خرید سیمان درجه یک را از طریق بورس انجام دهند تا بابت سفارش آن هزینه‌های کمتری نسبت به بازار را پرداخت کنند. افراد خریدار پس از بررسی دلیل تفاوت قیمت سیمان در بورس و بازار می‌توانند بهترین محصول را با مناسب‌ترین قیمت سفارش دهند.

جمع بندی

در صورتی که به دلیل تفاوت قیمت سیمان در بورس و بازار توجه زیادی داشته باشید می‌توانید این محصول کاربردی که در بخش‌های مختلف ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد را بر اساس بودجه‌ای که در نظر دارید خریداری کنید. در این صورت است که می‌توانید ابتدا بودجه‌های خود را به طور دقیق بسنجید و در نتیجه به سفارش محصول مورد نظر خود با توجه به نرخ‌های ویژه‌ای که به شما اعلام می‌شوند اقدام کنید. توجه داشته باشید که کیفیت سیمان در بورس و در بازار کاملاً یکسان است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها