کد خبر: 697294
تاریخ انتشار :

بهترین مدرک زبان برای مهاجرت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مدرک زبان یکی از مهم‌ترین مدارکی است که برای مهاجرت به اکثر کشور های جهان، نیاز دارید. این مدرک نشان می‌دهد که شما از نظر زبانی می‌توانید در آن کشور زندگی کنید و با مردم ارتباط برقرار کنید. انواع مختلفی از مدرک زبان برای مهاجرت وجود دارد.

مدرک زبان یکی از مهم‌ترین مدارکی است که برای مهاجرت به اکثر کشور های جهان، نیاز دارید. این مدرک نشان می‌دهد که شما از نظر زبانی می‌توانید در آن کشور زندگی کنید و با مردم ارتباط برقرار کنید. انواع مختلفی از مدرک زبان برای مهاجرت وجود دارد. برخی از رایج‌ترین مدارک عبارتند از:

آیلتس (IELTS)

آزمون آنلاین آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی استاندارد است که توسط دانشگاه کمبریج، دانشگاه لندن و دانشگاه سیدنی برگزار می‌شود. این آزمون مهارت های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن را در مقیاس 1 تا 9 ارزیابی می‌کند. 

در دو فرم آنلاین و کتبی ارائه می‌شود که شرکت در این آزمون به صورت کتبی برای ایرانیان در دسترس نیست اما آزمون آنلاین آن در سال 1402 به نقل از ناولتی رد مجددا در حال برگزاریست.

تافل (TOEFL)

آزمون تافل (Test of English as a Foreign Language) یک آزمون استاندارد بین المللی برای ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی است که توسط (ETS: Educational Testing Service) برگزار می‌شود. این آزمون توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در سراسر جهان پذیرفته شده است و به عنوان مدرکی برای توانایی افراد در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در محیط دانشگاهی محسوب می‌شود. آزمون تافل در دو فرمت کاغذی و اینترنتی برگزار می‌شود. فرمت اینترنتی تافل محبوب ترین فرمت است و در بیش از 9000 مرکز آزمون در بیش از 160 کشور جهان ارائه می‌شود. هر دو فرمت آزمون نیز برای ایرانیان در دسترس است و می‌توانند از آن استفاده کنند.

سلپیپ (CELPIP)

آزمون CELPIP مخفف عبارت (Canadian English Language Proficiency Index Program) به معنای برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی است. این آزمون توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) برگزار می‌شود و مهارت‌های زبان انگلیسی افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، در چهار مهارت اصلی یعنی شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن، ارزیابی می‌کند. 

شرکت در آزمون CELPIP برای ایرانیان امکان پذیر است. آزمون CELPIP در بیش از 50 مرکز آزمون در سراسر جهان برگزار می‌شود. در ایران، این آزمون در شهر تهران برگزار می‌شود. نمره مورد نیاز برای مدرک زبان برای مهاجرت به هر کشوری متفاوت است. این نمره معمولاً بر اساس نیازهای کشور مورد نظر تعیین می‌شود. به عنوان مثال، برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، حداقل نمره مورد نیاز آیلتس 6 یا بالاتر است. 

آزمون CELPIP

اگر قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را دارید، توصیه می‌کنیم که از همان ابتدا برای دریافت مدرک زبان معتبر اقدام کنید. این مدرک می‌تواند به شما در موفقیت در پروسه مهاجرت کمک کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها