کد خبر: 705601
تاریخ انتشار :

تفاوت بلیط هواپیما معمولی با بلیط هواپیما چارتر هواپیما

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

امروزه یکی از مرسوم‌ترین روش‌های مسافرت، روش هوایی است که به دلیل مزیت‌های بی‌نظیرش همیشه طرفداران زیادی دارد و در اولویت است. این در حالی است که در حال حاضر برای رزرو بلیط هواپیما، روش‌های متعددی وجود دارد و امکان دارد برخی افراد اطلاعات کافی در مورد این موضوع نداشته باشند.

به همین دلیل نیز ما قصد داریم در ادامه به صورت اختصاصی در مورد تفاوت بلیط هواپیما معمولی با بلیط چارتر صحبت کنیم و ابعاد این مسأله را به دقت مورد بررسی قرار دهیم. به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا در صورت نیاز بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و یک سفر لذت بخش را تجربه کنید.

بلیط هواپیما

بلیط‌ چارتری و سیستمی چیست؟

زمانی که برای مسافرت خود راه هوایی را انتخاب می‌کنید، دو نوع بلیط به شما پیشنهاد می‌شود. گزینه اول بلیط‌های معمولی هستند که طی یک برنامه‌ریزی خاص و در یک بازه زمانی مشخص به فروش می‌رسند. اما بلیط‌های چارتری زمانی عرضه می‌شوند که یک شرکت هواپیمایی یا یک شرکت گردشگری، تعدادی از صندلی‌های یک هواپیما را پیش خرید می‌کنند و آن‌ها را به صورت مستقیم به مسافران خود می‌فروشند.

بلیط‌های چارتری برای افرادی مناسب‌اند که در دقیقه نود تصمیم به سفر گرفته‌اند و نمی‌توانند منتظر عرضه بلیط‌های سیستمی بمانند.

تفاوت بلیط معمولی (سیستمی) و بلیط چارتر هواپیما

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده که چه تفاوت‌هایی بین این بلیط‌ها وجود دارد. افراد زیادی از فرصت‌ها و تخفیف‌های ایجاد شده در این مورد بهره می‌برند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که میان بلیط معمولی با بلیط چارتری وجود دارد، به شرح ذیل است.

قیمت

یکی از مهم‎‌ترین تفاوت‌هایی که میان بلیط‌های چارتری با بلیط‌های معمولی وجود دارد، در مورد قیمت آن‌ها است. بلیط‌های معمولی دارای نرخ معین و ثابتی هستند، این در حالی است که بلیط‌های چارتری در بازه‌های زمانی مختلف با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند و قیمت ثابتی ندارند.

این نکته را نیز در مورد قیمت بلیط‌های معمولی در نظر داشته باشید که قیمت این نوع بلیط‌ها معمولاً زیاد است و امکان خرید آن برای همه افراد وجود ندارد.

بلیط چارتری و سیستمی هواپیما

امکان کنسل کردن

از دیگر تفاوت‌های بلیط‌های معمولی با بلیط‌های چارتری این است که افراد در صورت منصرف شدن از سفر می توانند بلیط‌های معمولی را کنسل کنند اما امکان لغو یا کنسل کردن بلیط‌های چارتری به هیچ وجه وجود ندارد و اگر مسافر به هر دلیلی منصرف شود، هیچ پولی به او پس داده نمی‌شود.

شرایط سنی

قیمت بلیط‌های معمولی یا سیستمی، معمولاً بر اساس شرایط سنی مسافران تنظیم می‌شود و برای هر سنی قیمت خاصی تعیین می‌شود. این در حالی است که قیمت بلیط‌های چارتر برای همه افراد به جزء کودکان زیر دو سال، ثبات است و دچار تغییر چشمگیری نمی‌شود.

مقدار بار مجاز

در پروازهایی که با خرید بلیط‌های سیستمی انجام می‌شود، مسافران مجاز هستند هر مقدار باری که نیاز دارند را با خود حمل کنند. این در حالی است که در پروازهای چارتری محدویت ویژه‌ای روی این مسائل اعمال می‌شود و میزان بار مسافر از یک مقدار خاص نباید بیشتر باشد.

مهلت رزرو و مدت باز بودن

یکی دیگر از تفاوت‌های مهمی که میان بلیط‌های معمولی با بلیط‌های چارتری وجود دارد، این است که مهلت رزرو بلیط‌های چارتری بسیار محدود است و خیلی سریع سایت آن بسته می‌شود. در حقیقت از آن جایی که بلیط‌های چارتری با شرایط ویژه‌ای به فروش می‌رسند، در همان ساعات اولیه رزرو می‌شوند و افرادی که سرعت عمل کافی نداشته باشند، بدون شک نمی‌توانند بلیطی خریداری کنند.

گیت پرواز

احتمال تأخیر

از آن جایی که بلیط‌های معمولی با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌ شده به فروش می‌رسند احتمال تأخیر سفرهایی که با این نوع بلیط‌ها انجام می‌شود خیلی کم است. این در حالی است که اکثر پروازهای چارتری دست کم با یکی دو ساعت تأخیر انجام می‌شوند و احتمال سرگردانی مسافران خیلی زیاد است.

از این رو، بیشتر افرادی که برای انجام امور کاری سفر می‌کنند و برای وقت خود اهمیت زیادی قائل هستند بلیط‌های معمولی را به چارتری ترجیح می‌دهند و از چند ماه قبل برای نحوه انجام سفر خود، برنامه‌ریزی می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بلیط چارتری می‌توانید به سایت آژانس هواپیمایی پته مراجعه کنید. مشاورین این سایت راهنمایی‌های لازم را برای خرید بلیط ازان به شما ارائه می‌دهند تا سفرهای آسانی را تجربه کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب به طور مفصل در مورد تفاوت‌‌هایی که میان بلیط هواپیما معمولی با بلیط هواپیما چارتر، وجود دارد صحبت کردیم و هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه به شما معرفی نمودیم. البته اگر به راهنمایی بیشتر در این زمینه نیاز داشتید نیز می‌توانید با مراجعه به یک دفتر هواپیمایی معتبر نظیر آژانس هواپیمایی پته، اطلاعات مورد نیاز در این خصوص را کسب کنید و بهترین تصمیم‌ها را داشته باشید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها