کد خبر: 618733
تاریخ انتشار :

بلینکن: مذاکرات برجام ادامه دارد

ایرنا/ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با رد درخواست گروهی از سناتورهای جمهوریخواه برای توقف مذاکرات جاری برجام، تاکید کرد گفت و گوها در وین ادامه خواهد یافت.

بلینکن: مذاکرات برجام ادامه دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همزمان با اوج گرفتن درگیری میان رژیم صهیونیستی و گروه مقاومت حماس، ۴۴ سناتور جمهوریخواه آمریکا روز گذشته در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده از او خواسته بودند که با توجه به رابطه ایران با این گروه فلسطینی، مذاکرات جاری برای احیای برجام را  متوقف کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای یورونیوز، آنتونی بلینکن در  نشست خبری مشترک روز گذشته با ماریس پاین، همتای استرالیایی‌اش در پاسخ به پرسشی درباره این نامه تصریح کرد که "دولت بایدن این درخواست را نمی‌پذیرد."

گروهی از سناتورهای جمهوریخواه در نامه خود به بایدن، با طرح این دلیل که ایران از حماس در حمله به اسرائیل حمایت می کند، از او خواستند مذاکرات برجامی در وین را متوقف کنند اما بلینکن تاکید کرده است مذاکرات برجام با وجود درگیری ها بین اسرائیل و نیروهای مقاومت ، ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: ... گفت و گوها در وین ادامه دارد تا ببینیم آیا می‌توانیم به توافق متقابل در برجام برگردیم یا نه.

دور چهارم مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی عضو برجام شامل روسیه، چین، انگلیس، آلمان و فرانسه برای احیای برجام از روز ۱۷ اردیبهشت در وین پایتخت اتریش آغاز شده است.

نمایندگان آمریکا نیز در وین حضور دارند تا به طور غیر مستقیم ، از طریق تماس به گروه ۱+۴ در این مذاکرات مشارکت داشته باشند.

 جمعه گذشته جلسه اول کمیسیون مشترک از دور چهارم مذاکرات برجام در وین برگزار و مقرر شد رایزنی های کارشناسی و فنی و کار بر روی متن پیش نویس توافق آغاز شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها