کد خبر: 624920
تاریخ انتشار :

آمریکا تحریم‌های چین را افزایش می‌دهد

باشگاه خبرنگاران/ کاخ سفید قصد دارد چند شرکت چینی دیگر را به اتهام نقض حقوق بشر و استفاده از تجهیزات نظارتی پیشرفته در فهرست سیاه خود اضافه کند.

آمریکا تحریم‌های چین را افزایش می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز جمعه بیش از ۱۰ شرکت چینی را به اتهام واهی نقض حقوق بشر و استفاده از تجهیزات نظارتی پیشرفته در سین کیانگ به لیست سیاه اقتصادی خود اضافه کند.

این اقدام وزارت بازرگانی آمریکا در پی اعلامیه ماه گذشته خود مبنی بر افزودن پنج شرکت و تعدادی از نهاد‌های چینی به لیست سیاه اقتصادی صورت می‌گیرد. ماه گذشته این وزارتخانه برخی نهاد‌های پکن را به دلیل اتهامات بی اساسی همچون کار اجباری در منطقه غرب چین، مشمول تحریم‌هایی قرار داد.

به گفته این منابع آگاه موارد اضافه شده به فهرست تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا، بخشی از اتهام زنی‌های دولت بایدن به چین در مورد نقض حقوق بشر نیز است. این در حالی است که چین اتهامات مربوط نقض حقوق بشر و استفاده از تجهیزات نظارتی پیشرفته را رد کرده است.

یکی از این منابع آگاه نیز گفت این وزارتخانه قصد دارد ۱۴ شرکت چینی را به دلیل اتهامات مذکور تحریم کند.

شرکت‌هایی که قرار است به این فهرست اضافه شوند مشخص نیست. همچنین گفته می‌شود شرکت‌هایی از دیگر کشور‌ها قرار است به فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا اضافه شوند.

سفارت چین در واشنگتن تاکنون به این اقدام کاخ سفید واکنش نشان نداده است. کاخ سفید و وزارت بازرگانی آمریکا نیز از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها