کد خبر: 625162
تاریخ انتشار :

ترامپ هنوز در توهم تقلب در انتخابات است

ایرنا/ دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا ضمن حمله به سنای ایالت میشیگان، ادعاهای خود را در باره رخ دادن تقلب در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰(آبان ۱۳۹۹) شهر دیتروتیت مرکز این ایالت، تکرار کرد.

ترامپ هنوز در توهم تقلب در انتخابات است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ترامپ در بیانیه ای از رسانه ها و به ویژه سنای تحت تسلط جمهوری خواهان در میشیگان انتقاد کرد.  

کمیته نظارت این نهاد ماه گذشته (ژوئن) پس از تحقیق به مدت بیش از هفت ماه، اعلان کرد که هیچ مدرکی در باره وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیافته است.  

ترامپ نتیجه این انتخابات را با تنها ۱۵۴ هزار رای (سه درصد آراء)، به جو بایدن دموکرات واگذار کرد. بررسی های سناتورهای جمهوری خواه این ایالت، رشته احکام و دستورهای قضایی، تحقیق هیات های دو حزبی و ده ها بازرسی، نتیجه این انتخابات را تائید کرد.  

ترامپ تنها دلیل به پایان رسیدن تحقیق در باره تقلب در انتخابات میشیگان، را ترسو و ضعیف بودن جمهوری خواهان سنای ایالتی دانست که از اقدام می هراسند.

ترامپ به همراه حامیانش خواستار بررسی دوباره نتیجه انتخابات میشگیان شده که موجب دوپارگی جمهوری خواهان این ایالت شده است.  

رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده با توصیف دیترویت به عنوان یکی از فاسدترین مکان های روی زمین، افزود: اطلاعات در این باره به سرعت منتشر می شود.  

دیترویت بزرگ ترین شهر ایالت میشیگان که پایگاه دموکرات ها به شمار می رود، از نوامبر در معرض ادعاهای بی پایه در باره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ بوده است.  

این در حالیست که عملکرد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ در این شهر، بهتر از انتخابات ۲۰۱۶ بوده که منجر به پیروزی او در دوره نخست ریاست جمهوری اش شده است.  به طور کلی بایدن ۹۴ درصد از آرای دیترویت و ترامپ تنها پنج درصد را کسب کرد که پیشرفتی برایش به شمار می رود. هیلاری کلینتون دموکرات در انتخابات چهار سال پیش (۲۰۱۶) ۹۵ درصد و ترامپ تنها سه درصد آرای شهروندان دیترویت را به دست آورده بود.  

دادستان کل میشیگان در ژانویه(بهمن) از دادگاه فدرال خواستار جریمه شدن سیدنی پاول و سه وکیل دیگر شد که به نیابت از ۶ سیاستمدار جمهوری خواه معتقد به فرضیه توطئه و ادعاهای بی پایه از یک قاضی درخواست صدور حکم در باره پیروزی ترامپ در این ایالت شده بودند.  

شبکه های اجتماعی فیسبوک و توئیتر پس از انتشار پیام های تشویق ترامپ به حمله به کنگره و حمله ۶ ژانویه طرفدارانش به ساختمان کنگره آمریکا، حساب های کاربری او را بستند. او در ویدئویی که در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) به فیسبوک ارسال شد، به دروغ ادعا کرد که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از او سرقت شده است.  

ترامپ در توئیتر ۸۸ میلیون و در اینستاگرام ۲۴ میلیون دنبال کننده داشت. اما فیسبوک و یوتیوب حساب های وی را به ترتیب با ۳۵ میلیون و ۲.۸ میلیون دنبال کننده پاک نکرده اند.  

ترامپ ۱۶ تیر ماه اعلام کرد به دلیل ممنوعیت های اعلام شده علیه خودش، از شبکه های اجتماعی فیسبوک و توئیتر و مارک زاکربرگ و جک دورسی مدیران عامل آنها شکایت کرده است.  

هیئت نظارت بر فیسبوک تعلیق اولیه حساب ترامپ را در ماه مه تأیید کرد و در ماه ژوئن اعلام کرد عضویت و فعالیت رئیس جمهور سابق را در این شبکه برای حداقل دو سال ممنوع می کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها