کد خبر: 679306
تاریخ انتشار :

حمله صهیونیست‌ها به مراسم مسیحیان انجیلی در محوطه مسجدالاقصی

صهیونیست‌های تندرو به مراسم نیایش «مسیحیان انجیلی» در محوطه مسجدالاقصی حمله کرده و مانع از ادامه مراسم آنها شدند.

حمله صهیونیست‌ها به مراسم مسیحیان انجیلی در محوطه مسجدالاقصی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز» در گزارشی از درگیری بین مسیحیان انجیلی و صهیونیست‌های تندرو در نزدیکی دیوار البراق (ندبه) در محوطه مسجدالاقصی خبر داد.

این رسانه صهیونیست، حضور «آریه کینگ» معاون شهردار بیت المقدس در این درگیری خشونت آمیز را نشان‌دهنده تاثیر اختلافات مذهبی بر مشارکت سیاسی جنبش های حامی صهیونیسم در سرزمین های اشغالی ارزیابی کرد.

براساس گزارش «ایزرائیل نیوز»، صدها صهیونیست تندرو با حمله به مراسم نیایش مسیحیان انجیلی در پارک باستان شناسی «مرکز دیویدسون» در جنوب دیوار البراق، خواستار ترک این محل از سوی آنها شدند.

این رسانه صهیونیست نوشت: هم صهیونیست های تندروها و هم مسیحیان انجیلی از موجودیت (رژیم) اسرائیل، از نظر سیاسی و مالی حمایت می کنند، اما در حوزه دینی با هم اختلافات عمیقی دارند.

براساس گزارش رسانه صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، در درگیری بین مسیحیان انجیلی و صهیونیست های تندرو، تعدادی از شیشه‌های «مرکز دیویدسون» شکسته و تعدادی از صهیونیست ها توسط پلیس بازداشت شدند. ‌

معاون شهردار بیت المقدس نیز که در این مراسم حضور داشت و به طور موقت توسط پلیس رژیم صهیونیستی بازداشت شد، در بیانیه ای، حضور مسیحیان انجیلی در نزدیکی دیوار البراق را تبلیغ مسیحیت اعلام کرد و گفت: اسرائیل به مبلغان مسیحی خوش آمد نمی گوید.

«ایمک شاوه» یک سازمان مردم‌نهاد مخالف بهره برداری از مکان های تاریخی در منازعات سیاسی، درگیری صهیونیست های افراطی با مسیحیان انجیلی را برخواسته از نگاه برتری جویانه صهیونیست ها و تلاش آنها برای یهودی سازی بیت المقدس ارزیابی کرد.

«مسیحیان انجیلی» یا «صهیونیسم مسیحی» گروهی از مسیحیان حامی رژیم صهیونیستی هستند که باوجود اشتراک نظر با صهیونیست ها در حوزه سیاسی و حمایت آنها از تشکیل این رژیم، اختلافات جدی در بنیان های فکری مذهبی دارند و صهیونیست ها نگران تلاش آنها برای تشویق یهودیان به گرویدن به مسیحیت هستند.

درگیری بین مسیحیان انجیلی و صهیونیست های مسیحی یکی از مصداق های افزایش گسست سیاسی-اجتماعی بین گروه های مختلف قومی و مذهبی در سرزمین های اشغالی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها