کد خبر: 686495
تاریخ انتشار :

افشای نقش ۴ کشور در نا آرامی‌های جدید در جنوب سوریه

یک تحلیلگر سوری، تصریح کرد که چهار کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و قطر که بیش‌ تر دمشق را به تشدید تنش در استان‌های مختلف سوریه تهدید کرده بودند، این تهدید را در جنوب این کشور عملی کردند.

افشای نقش ۴ کشور در نا آرامی‌های جدید در جنوب سوریه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «سعید فارس» تحلیگر امور امنیت اجتماعی و ملی سوریه، امروز (شنبه، ۲۶ آگوست)، کشورهای خارجی را به تحریک مردم سوریه برای به شکست کشاندن مقاومت مردمی و تضعیف امنیت دمشق متهم کرد.

این تحلیلگر و کارشناس سوری در گفت‌وگو با وبگاه عراقی «المعلومه»، تصریح کرد: «آمریکا، انگلیس، فرانسه و قطر در پشت پرده تحریک مردم در "السویداء" و به صف کردن آن‌ها علیه دولت سوریه برای بازگرداندن هرج و مرج در این کشور، قرار دارند»

این در حالی است که از روز سه‌شنبه پیش (۲۲ آگوست)، موج جدیدی از اعتراضات ضدحکومتی در سوریه در برخی مناطق استان السویداء واقع در جنوب این کشور، آغاز شده است و شماری از معترضان به دفاتر حزب حاکم حمله کردند.

فارس در ادامه افزود که کشورهای مذکور، پیام‌های غیرمستقیمی به دولت سوریه ارسال کرده بودند و تهدید کرده بودند که در صورت آسیب رساندن به منافع آمریکا، این کشورها آماده‌اند تا اوضاع را در استان‌های سوریه، شعله‌ور کنند.

این تحلیلگر سوری با اشاره به این‌که «دستان کثیف دشمن همچنان به ناآرامی‌ها در شهر السویداء دامن می‌زند» گفت: «آمریکا، انگلیس و فرانسه تلاش کردند این تظاهرات را به حرکت درآورند تا حضور طولانی‌تر نیروهای اشغالگر، در اراضی سوری و تداوم سرقت سرمایه‌های ملت سوریه را تضمین کنند».

«مغیث ابراهیم» از نمایندگان پارلمان سوریه، پیش‌تر با اشاره به غیر قانونی بودن حضور آمریکا در خاک سوریه اعلام کرده بود که اشغالگری آمریکا عامل اصلی همه بحران‌های اقتصادی است که مردم سوریه از آن در رنجند.

این در حالی است که «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا که چند روز پیش به امان، پایتخت اردن سفر کرده بود، تصریح کرد که «خاورمیانه برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است و نمی‌توان تصور کرد که آمریکا منطقه را ترک کند، این اتفاق هرگز نخواهد افتاد».

وی توضیح داد که تعداد نیروهای آمریکایی در غرب آسیا بنا بر «حجم تهدید» کم یا زیاد خواهد شد و مدعی شد:«اگر ارتش آمریکا به یک باره اقدام به خروج از منطقه کند، تروریست‌ها بار دیگر خود را بازیابی کرده و توانمند می‌شوند».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها