کد خبر: 693866
تاریخ انتشار :

آن روا: خروج ۲۵ بیمارستان از خدمت رسانی در نوار غزه برای جامعه بین‌الملل شرم‌آور است

نهاد سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی (آن روا) اعلام کرد خروج ۲۵ بیمارستان نوار غزه از خدمت رسانی برای جامعه بین‌الملل امری شرم آور است.

آن روا: خروج ۲۵ بیمارستان از خدمت رسانی در نوار غزه برای جامعه بین‌الملل شرم‌آور است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان بهداشت جهانی و آژانس امداد و کار به آوارگان فلسطینی (آنروا) امروز پنجشنبه اعلام کرد، خروج 25 بیمارستان از خدمت رسانی در نوار غزه یک فاجعه و برای جامعه بین‌الملل امری شرم‌آور است.

وزیر بهداشت فلسطین نیز در این راستا تصریح کرد، هزاران زخمی، آواره و پرسنل پزشکی در بیمارستان الشفاء حضور دارند که در حال حاضر از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست. اشغالگران از 7 اکتبر کشتار بزرگی علیه بیمارستان‌ها و تیم‌های پزشکی و آمبولانس‌ها به راه انداخته‌اند که طی آن بیش از 700 نفر از اعضای کادر درمان و پزشکی در غزه به شهادت رسیدند.

منابع پزشکی بیمارستان الشفاء نیز اعلام کردند که وضعیت در این بیمارستان بسیار فاجعه‌بار و درحال بدتر شدن است. اشغالگران ورودی بیمارستان و دو انبار دارو و تجهیزات پزشکی در ساختمان‌های جراحی و بخش زایمان را منفجر کردند و صدای انفجار و گلوله قطع نمی‌شود و هیچکس در داخل این بیمارستان قادر به حرکت نیست.

این منابع گفتند، نیروهای اشغالگر بسیاری از آوارگان و خانواده‌های شهدا و مجروحان را در بیمارستان بازداشت کرده و اکثر آنها را با دستبند و چشم بسته به مقاصدی نامعلوم برده‌اند. همچنین در سایه قطع ارتباطات بیمارستان کسی از سرنوشت این افراد اطلاع ندارد.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه 11500 شهید برجای گذاشته که در بین آن‌ها 4710کودک و 3160 زن وجود دارد. همچنین تعداد مجروحان 29800 نفر است.

با کشته شدن یکی دیگر از کارمندان آنروا، این نهاد بین‌المللی اعلام کرد که تعداد کشته شدگان این آژانس از زمان شروع حملات رژیم صهیونیستی به غزه به 103 نفر افزایش یافته است.

این نهاد بین‌المللی خاطرنشان کرد که این آمار بیشترین تعداد امدادگران کشته شده در تاریخ سازمان ملل است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها