کد خبر: 650127
تاریخ انتشار :

هشدار مسکو به اتحادیه اروپا درخصوص جایگزینی نفت و گاز روسیه

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد اتحادیه اروپا قادر نخواهد بود به طور کامل جایگزینی برای نفت و گاز روسیه طی ۵ تا ۱۰ سال آینده پیدا کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معاون نخست وزیر روسیه روز جمعه اعلام کرد اتحادیه اروپا قادر نخواهد بود جایگزینی برای نفت و گاز روسیه طی ۵ تا ۱۰ سال آینده پیدا کند.

پایگاه خبری «اسپوتنیک» گزارش داد، «اکساندر نوواک» معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد اتحادیه اروپا قادر نخواهد بود به طور کامل جایگزینی برای نفت و گاز روسیه طی ۵ تا ۱۰ سال آینده پیدا کند.

او در ادامه سخنانش افزود این اظهارات با شرکت کنندگان در بخش انرژی جهانی در میان گذاشته شده است. 

این سخنان پس از بیانیه های متعددی از سوی دولت های کشورهای اتحادیه اروپا پیرامون قصدشان برای متوقف کردن واردات انرژی از روسیه به عنوان بخشی از تحریم ها علیه این کشور به دلیل "عملیات ویژه "در اوکراین منتشر شد. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی این کشور، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها