کد خبر: 635731
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی نامه‌نیوز با حقیقت‌پور

انتظار معجزه از مجلس ندارم/شعار شفافیت داد اما کاری نکرد

مشاور رئیس مجلس دهم گفت: نمایندگان مجلس یازدهم یک موضوع شفافیت آرا که شعارش را دادند نتوانستند به سرانجام برسانند.

انتظار معجزه از مجلس ندارم/شعار شفافیت داد اما کاری نکرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: دو سوم عمر مجلس یازدهم گذشت، به نظر می رسد به رقم هیاهوی یک سال نخست، دیگر صدای بلندی از این مجلس به گوش نرسد.

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با نامه نیوز درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس و دولت هم اکنون با هم هماهنگ شدند و گویا قرار نیست مجلس، دولت جدید را نظارت و کنترل کند. حالا در این وضعیت یکدستی میان دو قوه باید دید چه کار خواهند کردند. در واقع زمان بدهیم تا مشخص شود این تعریف جدید از خدمت به مردم چه نتیجه ای را حاصل خواهد کرد.

وی افزود: مجلس یازدم اگر کاری کرده، گزارش دهد. در ماه های اخیر شاهد تحولاتی در منطقه و اطراف کشور بودیم، مجلس چه کاری انجام داد؟ این غفلتی که در موضوع قفقاز شد آیا مجلس در آن سهیم است؟ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس گزارش دهد.

مشاور رئیس مجلس دهم درباره نوع نگاه مجلس یازدهم به موضوع مذاکرات هسته ای اظهار کرد: از آنجاکه مجلس و دولت با هم هماهنگ هستند، دیگر شاهد این نخواهیم بود که این مجلس از دستگاه سیاست خارجی دولت آقای رئیسی سئوال و بازخواست کند که چرا این کلمه را آنجا این طور گفتی؟ چرا متن را نخواندی؟ به عبارت دیگر آن بلایی که سر تیم مذاکره کننده دولت قبل آورند، درباره تیم فعلی آن کار را انجام نمی دهند.

وی درباره میزان رضایت مردم از نمایندگان مجلس توضیح داد: برای ارزیابی نمایندگان نخست لازم است آنها به طور طبیعی رقابت کنند نه آنکه بعضی شان دوپینگ کنند و رأی بیاورند، خیلی ها دوپینگ کردند و با دوپینگ رأی آوردند.

حقیقت پور درباره دو سوم عمر باقی مانده از مجلس یازدهم گفت: همین طوری خواهد بود. انتظار معجزه خاصی ندارم چون مدت خوبی داشتند تا کار کارشناسی کنند و تصمیم بگیرند می خواهند در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی چه خواهد کنند. یک موضوع شفافیت آرا که شعارش را دادند نتوانستند به سرانجام برسانند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها