کد خبر: 649374
تاریخ انتشار :

آمریکا: اگر چین از جنگ روسیه در اوکراین حمایت کند، تحریم می‌شود

ایسنا: معاون وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، تحریم‌های اعمال شده بر روسیه به خاطر جنگش در اوکراین باید به چین "درک خوبی" از پیامدهایی بدهد که ممکن است به خاطر تامین حمایت‌های مادی از مسکو با آن‌ها مواجه شود.

آمریکا: اگر چین از جنگ روسیه در اوکراین حمایت کند، تحریم می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وندی شرمن، معاون وزیر امورخارجه آمریکا گفت: طیف تحریم‌ها و محدودیت‌های صادراتی هماهنگ شده در بین شرکاء و متحدان آمریکا علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اقتصاد این کشور و الیگارشی‌ها باید نمونه خوبی برای شی جینپینگ، رئیس جمهور چین باشد.

وی در نشست کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: فکر می‌کنم این به رئیس جمهوری چین درک بسیار خوبی از آن‌چیزی می‌دهد که ممکن است به خاطر حمایت از پوتین به هر شکلی با آن مواجه شود.

شرمن تصریح کرد: پکن باید از واکنش هماهنگ غرب به مساله اوکراین درس بگیرد و متوجه باشد که هرگونه اقدامش برای تصرف تایوان قابل قبول نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: امیدواریم چین درک کند که چنین اقدامی نه تنها واکنش آمریکا بلکه واکنش جامعه بین‌الملل را به همراه خواهد داشت.

چین از محکوم کردن اقدام روسیه در اوکراین یا تلقی کردن آن به عنوان یک حمله امتناع کرده و تحریم‌های غرب علیه مسکو را به باد انتقاد گرفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها