کد خبر: 665670
تاریخ انتشار :

کنایه ترامپ به شکست دموکرات‌ها

بی بی سی: دونالد ترامپ، که بر خلاف سنت روسای جمهوری پیشین آمریکا، در جریان انتخابات میان دوره‌ای کنگره بسیار فعال و درگیر بود، عصر سه‌شنبه مدعی شد که نتایج از یک «پیروزی بزرگ» برای او حکایت دارد.

کنایه ترامپ به شکست دموکرات‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

او در اظهار نظری به رسانه‌های آمریکا گفته: «اگر چه انتخابات شب گذشته از برخی جهات مایوس‌کننده بود - اما تا انجا که به من مستقیما مربوط می‌شد یک پیروزی بزرگ بود. در مجموع ۲۱۹ پیروزی در برابر ۱۶ شکست. کی توانسته تا حالا چنین نتایجی به دست آورد».

اشاره آقای ترامپ به پیروزی نسبی نامزدهای مورد حمایت او در اردوی جمهوری‌خواهان است که در کسب کرسی‌های مجلس نمایندگان تا اینجا موفق بوده‌اند و احتمالا با مشخص شدن نتایج نهایی اکثریت شکننده‌ای (کمتر از ۱۰ کرسی برتری از میان مجموع ۴۳۵ کرسی) را در مجلس نمایندگان به دست خواهند آورد.

با این حال، از آنجا که از دست دادن اکثریت در یک یا هر دو مجلس کنگره پس از کسب پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، در چند دهه اخیر تقریبا همیشگی بوده است، آن طور که نتایج شمارش آرا تاکنون مشخص کرده است، جو بایدن در نخستین انتخابات کنگره پس از ورود به کاخ سفید، بسیار بهتر از دونالد ترامپ (در سال ۲۰۱۸) و باراک اوباما (در سال ۲۰۱۰) نتیجه گرفته است.

رسانه‌های آمریکا که پیش‌تر وقوع یک «توفان قرمز» در انتخابات کنگره به نفع جمهوری‌خواهان را پیش بینی کرده بودند اکنون می‌گویند مشارکت بالای زنان که با هدف مقابله با لغو قانون سقط جنین به پای صندوق ها رفتند، مانع از شکل گیری این موج شده است و نتایج را در بسیاری از ایالت‌ها به نفع حزب دموکرات رقم زده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها