کد خبر: 665001
تاریخ انتشار :

آیا ترامپ از برایان کمپ انتقام می گیرد؟

فرماندار جورجیا در تیررس سیاستمدار کینه توز

رئیس جمهور سابق آمریکا تحولات جاری در ایالت جورجیا را به صورتی دقیق رصد می کند. پیروزی در انتخابات میاندوره ای کنگره به طور کلی به مهم ترین هدف جمهوریخواهان و شخص ترامپ تبدیل شده است، اما رقابت در جورجیا نسبت به دیگر مناطق به دلایلی دیگر حساس تر است!

فرماندار جورجیا در تیررس سیاستمدار کینه توز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، ایالت جورجیا با 16 رای الکترال به یکی از جنجالی ترین کانونهای منازعه در ایالات متحده آمریکا تبدیل شد.این ایالت تا قبل از انتخابات سال 2020 به صورت سنتی قرمز( جمهوریخواه) بود و اساسا کسی تصور نمی کرد که آرای الکترال آن به سود جوبایدن و دموکراتها به گردش در آید. اما این اتفاق در نهایت رخ داد و دموکراتها پیروزی بزرگی را در جورجیا کسب کردند. پس از این پیروزی، ترامپ به توصیه وکیل خود رودی جولیانی در صدد ابطال انتخابات جورجیا و طرح ادعی تقلب در این ایالت برآمد.او در راستای پیاده سازی نقشه خود به همراهی مطلق فرماندار جورجیا نیاز داشت. این فرماندار، "برایان کمپ" نام داشت. کمپ به مانند برخی جمهوریخواهان از سیاستهای ترامپ از داخل حزب جمهوریخواه استقبال نمی کرد و او را نماد تفرقه در این حزب می دانست.در هر حال، زمانی که ترامپ از کمپ خواست نتایج انتخابات را  به سود جمهوریخواهان تغییر دهد و حدود ده هزار رای را به ضرر بایدن در جورجیا جا به جا کند، با پاسخ منفی فرماندار جورجیا مواجه شد. همین مسئله سبب شد تا در نهایت آرای الکترال جورجیا به سبد دموکراتها واریز شود. 

کار به این نقظه ختم نشد! حدود دوهفته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، در  مرحله نهایی و دوم رقابت بر سر کرسی های مجلس سنا در جورجیا ، مخالفان جمهوریخواه ترامپ ترجیح دادند آرای خود را به سود دو نامزد دموکرات به گردش در آورند. در نهایت، دو کرسی سنای جورجیا نیز به دموکراتها رسید تا حلقه شکست جمهوریخواهان در این ایالت تکمیل شود. از آن زمان تا کنون، ترامپ بارها در محافل رسمی و غیر رسمی، از فرماندار جورجیا به عنوان عامل شکست خود در انتخابات نام برده است. او اکنون می خواهد درانتخابات فرمانداری جورجیا از کمپ انتقام بگیرد. با این حال نظرسنجی ها نشان می دهد که ترامپ احتمالا این بار نیز به هدف خود نخواهد رسید! 

درآخرین نظرسنجی دانشگاه "مونموث"، حمایت عمومی ساکنان جورجیا از کمپ نسبت به قبل نیز بیشترتقویت شده است. در این نظرسنجی ، کمپ حدود 51 درصد و آبرامز نامزد مورد حمایت ترامپ و طرفدارانش توانسته است 41 درصد از آرای ساکنان را کسب کنند.در نظرسنجی موسسه ترافالگار نیز برایان کمپ 52 درصد و آبرامز 45 درصد آرا را کسب کرده اند. تجزیه و تحلیل ردیاب نظرسنجی FiveThirtyEight نشان می دهد که کمپ "به وضوح شانس بیشتری برای پیروزی نهایی در انتخابات دارد. از مجموع نظرسنجی های صورت گرفته طی هفته های اخیر این گونه نتیجه گرفته شده که احتمال پیروزی نهایی کمپ، 91 درصد در برابر 9 درصد( آبرامز) می باشد. با همه این اوصاف، آبرامز و هوادارانش این نظرسنجی ها را ساختگی و غیر قابل قبول می دانند. جیلن بلک رئیس کمیته مطبوعاتی آبرامز در این خصوص می گوید:

"نظرسنجی هایی که توسط موسسات گوناگون صورت می گیرد تنها تصویری از یک رقابت هستند نه واقعیت آن! آنها تصویر کامل رای دهندگان در ایالت جورجیا و آرای واقعی آنها را نسبت به نامزدها نشان نمی دهند. اما در مقابل ما می دانیم که در حال ایجاد یکی از متنوع ترین و بزرگ ترین آوردگاههای انتخاباتی در ایالت خود ( جورجیا) هستیم."

به نظر می رسد اصلی ترین هدف کمپین انتخاباتی آبرامز، جلوگیری از تعیین تکلیف انتخابات فرمانداری جورجیا در دور نخست می باشد. در صورتی که هر دو طرف شرکت کننده در انتخابات زیر 50 درصد آرای رای دهندگان را کسب کنند، انتخابات به ناچار به دور دوم خواهد رفت. با این حال نظرسنجی ها فعلا بیانگر ناکامی جمهوریخواهان در هدایت بازی در جورجیاست. قطعا فارغ از هر نتیجه ای که در انتخابات میاندوره ای کنگره امسال رخ دهد، بقای کمپ در مسند فرمانداری جورجیا بدترین خبر ممکن برای ترامپ محسوب می شود.موضوعی که نشان می دهد شرایط این ایالت مهم و سرنوشت ساز کماکان به سود رئیس جمهور جنجالی ایالات متحده تغییری پیدا نکرده است. در این صورت، ترامپ باید بار دیگر قید 16 رای الکترال این ایالت را در انتخابات سال 2024 نیز بزند!

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها