کد خبر: 676228
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با محسن کوهکن

هم دعوت نمایندگان از رئیسی اشتباه بود، هم حالا که پشیمانند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: نمایندگان هم آن روزی که نامه دعوت برای کاندیداتوری به رئیسی نوشتند اشتباه کردند و هم امروز که می گویند پشیمان‌اند، اشتباه می کنند.

هم دعوت نمایندگان از رئیسی اشتباه بود، هم حالا که پشیمانند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اخیرا اعلام کرد «95 درصد نمایندگانی که سال 1400 از رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند، امروز پشیمان هستند». در آن انتخابات 230 نماینده مجلس در نامه ای رسمی چنین دعوتی را از رئیسی انجام دادند اما سئوال این است که چرا هنوز 2 سال نشده از آن اقدام خود پشیمان شدند.

محسن کوهکن در گفتگو با نامه نیوز درباره چرایی پشیمانی نمایندگان مجلس یازدهم از دعوت رئیسی به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این نمایندگان هم آن روزی که چنین نامه ای را نوشتند اشتباه کردند و هم امروز که می گویند پشیمان‌اند، اشتباه می کنند.

وی افزود: نمایندگانی که دعوت به کاندیداتوری کردند، بر چه اساسی چنین دعوتی را انجام دادند؟ اگر شناخت داشتند و با شناخت نامه دعوت نوشتند، امروز نیز باید پای حرف شان بیاستند اما اگر شناخت نداشتند و چنین نامه ای نوشتند اشتباه کردند و امروز باید پاسخگو این دعوت باشند و توضیح دهند مثلا سال 1400 برنامه های نامزدهای مختلف را بررسی کردند و متوجه شدند آقای رئیسی اهداف کیفی و کمی را بهتر برای اداره کشور تشریح کرده است و حالا وقتی تحقق آن اهداف سنجش می شود، در این زمینه ها نقدهایی وجود دارد و حتی می خواهیم از سازوکارهای نظارتی مان استفاده کنیم.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: اساسا فلسفه فعالیت احزاب در کشورها و نقش آفرینی آنها در عرصه انتخابات برای همین است. حزب برنامه تدوین می کند، براساس آن نامزد خود را بر می گزیند و پا به عرصه انتخابات می گذارد، وقتی هم که پیروز انتخابات شد نمی گوید «کی بود، کی بود من نبودم» بلکه برعکس خیلی شفاف اعلام می کند که از نامزدی چنین فردی حمایت کرده است چون فکر می کرده است او می تواند برنامه حزب را پیاده کند.

وی افزود: اگر حزب احساس کند فرد مورد حمایتش نمی تواند در عرصه مسئولیت برنامه های حزبی را جلو ببرد، نیازی به ورود دستگاه های نظارتی یا مجلس و دیگران نیست بلکه خود حزب برای حفظ اعتبار و وزن اجتماعی‌اش آن فرد را عوض می کند؛ با این وصف هم زمانی که نمایندگان نامه دعوت نوشتند اشتباه کردند و هم امروز که پشیمان هستند.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه ما کم از این حرف های حساب نشده در مملکت نمی زنیم، یادآور شد: مجلس ناظر بر دولت است و باید این نقش را ایفا کند، لذا وظیفه نماینده مجلس این نیست که از کاندیدای ریاست جمهوری دعوت کند یا از این دعوت پشیمان شود چون این اقدامات شأن نمایندگی را پایین می آورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها