کد خبر: 671063
تاریخ انتشار :

حمایت زودهنگام گراهام از ترامپ

جمهوریخواهان رسما دو شقه شده اند!

آغاز رسمی فعالیتهای انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024، به مذاق بسیاری از جمهوریخواهان خوش نیامده است! ترامپ نمایش بسیارضعیفی در انتخابات میاندره ای کنگره داشت و همین مسئله، وی را به سیاستمداری شکست خورده و حتی تاریخ مصرف گذشته درنزد بسیاری از رای دهندگان جمهوریخواه تبدیل کرده است.با این حال، یکی از سناتورهای مطرح حزب جمهوریخواه یعنی لیندسی گراهام چنین نظری ندارد! او رسما حمایت خود را از حضورمجدد ترامپ در مسند قدرت اعلام کرده است.

جمهوریخواهان رسما دو شقه شده اند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

سناتور ایالت کارولینای جنوبی با حمایت تمام قد از رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که حزب جمهوری‌خواه آمریکا نمی‌تواند بدون دونالد ترامپ، سیاست‌های او را پیش ببرد.به نقل از بیزینس اینسایدر، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی می‌گوید که حزب جمهوری‌خواه بدون انتخاب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور در انتخابات سال ۲۰۲۴، نمی‌تواند ماحصل و منافع سیاست‌های او را برداشت کند.گراهام در جریان یک گردهمایی در کارزار انتخاباتی ترامپ در کارولینای جنوبی گفت: چندبار این حرف را شنیده‌اید؛ «ما سیاست‌های ترامپ را دوست داریم اما آدم جدیدی را می‌خواهیم؟»؛ بدون دونالد ترامپ، سیاست‌های ترامپ هم وجود ندارد.وی در ادامه، ترامپ را «قوی و قابل اطمینان» توصیف کرد و مدعی شد که رئیس جمهور سابق آمریکا جهان را به جای بهتری تبدیل کرد!

 هم‌اکنون در دنیای خطرناکی زندگی می‌کنیم. خبر خوب برای حزب جمهوری‌خواه این است که تا سال‌های سال بیشمار فرد مستعد خواهد آمد اما تنها یک دونالد ترامپ وجود دارد. و صادقانه می‌گویم، شما می‌توانید درباره سیاست‌های او حرف بزنید اما قادر به انجام کاری که او کرد، نیستید!

حمایت تمام قد گراهام از ترامپ با تامل وی در نوامبر پارسال، تفاوت فاحشی دارد. پس از آنکه ترامپ به طور رسمی اعلام کرد که نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا می‌شود، گراهام گفت که شکست دادن ترامپ «دشوار» است اما از او حمایت نکرد.با این حال، گراهام سال‌ها است که متحد وفادار و دوآتشه ترامپ بوده است. چهل‌وپنجمین رئیس جمهور آمریکا برای سومین بار نامزد شده است. او در سال ۲۰۱۶ در رقابت با هیلاری کلینتون پیروز شد و در ۲۰۲۰ به جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا باخت.با این حال در سال 2024 میلادی، عده زیادی از جمهوریخواهان دیگر قصد ندارند از وی به عنوان چهره انتخاباتی و نامزد نهایی خود در رقابت با دموکراتها ( بایدن یا هریس) یاد کنند! نمایش ضعیف ترامپ در انتخابات میاندوره ای ( خصوصا در سنا ) در شکل گیری این باور که تاریخ مصرف سیاسی وی به اتمام رسیده، تاثیرگذار بوده است. 

در این میان، برخی چهره های سرشناس حزب جمهوریخواه مانند گراهام تلاش می کنند تا بازی را به سود ترامپ بازگردانند! در دوران ریاست جمهوری ترامپ، گراهام در مواردی نیز نتوانست انتقادات خود از رئیس جمهورجنجالی سابق آمریکا را کتمان کند! در زمان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، لیندسی گراهام اصلی ترین مخالف ترامپ در کنگره بود. دونالد ترامپ به انتقادات گراهام، واکنش نشان داد. ترامپ در پیامی در توئیتر نوشت، باور این که لیندس گراهام با حفظ جان سربازان و میلیاردها دلار مخالفت کند، سخت است.با وجود این توئیت انتقادی و کنایه آمیز، گراهام  طرح رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروها از سوریه را اشتباه خواند و تصمیم ترامپ را در این خصوص عجولانه و غیر منطقی خواند. 

اکنون ، گراهام قصد ندارد از ترامپ انتقاد کند! او به عنوان نیروی کمکی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 به میدان آمده است. شاید تصور و محاسبه گراهام برمبنای حضور دوباره رئیس جمهور سابق آمریکا در کاخ سفید شکل گرفته است! در این صورت،ممکن است گراهام مسند سناتوری را به صورت کامل رها کندو در کسوت وزیرامور خارجه یا حتی مشاور امنیت ملی دولت ترامپ وارد میدان شود. فراموش نکنیم که بسیاری از اعضای دولت ترامپ در صورت پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری تغییرمی یابند . به عنوان مثال، وی هرگز دوباره از مایک پنس معاون اول خود در طول سالهای 2016 تا 2020 در این مسند استفاده نخواهد کرد! این قاعده در خصوص افرادی نظیر وزیردادگستری سابق آمریکا "ویلیام بار" نیزصادق است. در هر حال، باید دید زورآزمایی طرفداران جمهوریخواه ترامپ مانند گراهام و مخالفان رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2024 به چه نتیجه ای ختم می شود: پیروزی ترامپ یا حذف کامل وی از معادلات سیاسی آمریکا.....


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها