کد خبر: 705693
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عوض حیدرپور

قالیباف دوباره رئیس می‌شود اما فرمان دستش نیست

فعال سیاسی اصولگرا گفت: با توجه به تجربه ریاست آقای قالیباف بر مجلس یازدهم و تجربه او در حوزه اجرا عقلا به این نتیجه خواهند رسید که قالیباف را دوباره برای ریاست مجلس انتخاب کنند.

قالیباف دوباره رئیس می‌شود اما فرمان دستش نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: با پایان انتخابات 10 اسفند، تفاسیر مختلفی درباره وزن فراکسیون های سیاسی مجلس آینده مطرح می شود. برخی معتقدند نمایندگان همسو با پایداری نبض مجلس را در اختیار خواهند داشت و فرد موردنظر خود را بر کرسی ریاست می نشانند اما در مقابل این تحلیل وجود دارد که قالیباف همچون لاریجانی می تواند گرایش های اصلاح طلبی، سنتی و اصولگرای میانه رو را حول محور خود جمع کند و ریاستش را بر مجلس تداوم بخشد.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره ترکیب مجلس دوازدهم گفت: غالب منتخبان مجلس دوازدهم از نمایندگان ادوار هفتم، هشتم، نهم و دهم هستند که آنها را می شناسم و معتقدم اکثریت کرسی ها در اختیار افراد باتجربه خواهد بود که می توانند کمک بزرگی به اداره کشور انجام دهند.

وی افزود: در مجلس آینده افرادی در قد و قواره آقای قالیباف که مناسب برای تصدی کرسی ریاست باشند، وجود دارند که نمایندگان می توانند از میان آنها یکی را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کنند. البته با توجه به تجربه ریاست آقای قالیباف بر مجلس یازدهم و تجربه او در حوزه اجرا عقلا به این نتیجه خواهند رسید که قالیباف را دوباره برای ریاست مجلس انتخاب کنند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: امیدواریم مجلس دوازدهم با آرامش و بدون تنش طوری ریل گذاری کند که کشور به سمت مطلوبی هدایت شود و دیگر شاهد تنش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نباشیم.

وی درباره میزان شباهت قالیباف به لاریجانی برای جمع کردن گروه های مختلف سیاسی حول خود بیان کرد: تندروها در مجلس آینده نمی توانند کاری کنند اما آقای قالیباف هنر آقای لاریجانی را ندارد. آقای لاریجانی به واسطه ظرفیت بالای تحمل، فرهیختگی، علم، دانش و احاطه ای که بر موضوعات داشت می توانست گرایش های مختلف سیاسی را زیر یک چتر بیاورد تا همه با هم پارلمانی کار کنند.

این نماینده ادوار تأکید کرد: آقای قالیباف تلفن رفقایش که شاید در سال های گذشته با او همراهی نداشتند، دیگر جواب نمی دهد؛ حال آنکه ظرفیت تحمل رئیس مجلس باید بالا باشد. آقای قالیباف حتی اگر به ریاست مجلس نیز برسد بعید می دانم بتواند به راحتی همچون مجلس یازدهم فرمان اداره امور دستش باشد؛ مگر آنکه در رفتارش تغییرات اساسی انجام دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها