کد خبر: 676057
تاریخ انتشار :

ناپولی سحر و جادو را شکست داد

ناپل، شهری با افراطی‌ترین باورها، بالاخره بر سحر و جادو غلبه کرده و خود را مهیای جشن قهرمانی اسکودتو پس از 33 سال می کند.

ناپولی سحر و جادو را شکست داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، چگونه کلمه "اسکودتو" را در خرافاتی‌ترین شهر جهان تلفظ کنیم؟ چگونه می توان در خیابان های شهری که پر از افراطی‌ترین باورهاست، به موفقیتی که هنوز حاصل نشده، متوسل شد؟ اگر طلسم فوتبال شکسته شود یا آتشفشان وزوو غرش کند و همه چیز را نابود کند، چه؟ در ناپل اما به نظر می رسد که همه بر جن‌گیری و تکانه های غیبی و باطنی غلبه کرده اند. ناپلی ها که 33 سال در تسلیم این باور بودند که خرافات تنها قطب‌نمای زندگی است، به این نتیجه رسیده اند که باید اندکی فضا برای عقل سلیم و منطقی هم فراهم کرد. بله، آنها عنوان قهرمانی لیگ ایتالیا را به دست می آورند، مگر اینکه یک فاجعه بزرگ رخ دهد.

من روزها را صرف تماشای عکس‌هایی در اینترنت از خیابان‌های ناپل که برای لحظه‌ بزرگ قهرمانی آماده و تزئین شده اند، می کنم؛ هرچند الگوریتم اینستاگرام من همچنان مقاومت می کند: به عکس بچه گربه ها علاقه ندارید؟ دستور پخت آشپزی؟ هیچ چیز دیگر؟ فکر می‌کنی کی هستی؟ سورنتینو(کارگردان شهیر ناپلی)؟ اما واقعیت این است که عکس های ناپل این روزها بیشتر از کافئین اعتیادآور است. چیزی جذاب در این ترکیب بین تاریکی و رنگ وجود دارد، آبی که خاک را در هم می شکند، با محراب های شهری مقدس و در کنار تصاویر بازیکنان فوتبال. ایمان و فوتبال باهم؛ سن جنارو، مارادونا و خویچا کواراتسخلیا با چراغ‌های نئونی و گل‌های پلاستیکی سوسوزن، قاب شده‌اند.

ناپولی می تواند این آخر هفته قهرمان لیگ شود. اعداد و ارقام می گویند که آنها باید در دیه‌گو آرماندو مارادونا مقابل سالرنیتانا پیروز شوند و منتظر بمانند تا لاتزیو مقابل اینترمیلان شکست بخورد. بنابراین این آخر هفته، شهر و نه تیم، می تواند 33 سال بعد یک عنوان قهرمانی بزرگ را کسب کند. ناپل شهری است که به یک تیم فوتبال وابسته است، عشقی عالی و درونی، که با عشق مادری به فرزندش می توان مقایسه‌اش کرد. برای الگوریتم موبایلم بسیار متاسفم زیرا در روزهای آینده، اوضاع ناگزیر بدتر خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها