کد خبر: 677183
تاریخ انتشار :

احمد نور این بار در امارات ، همان همیشگی

تیم شباب الاهلی امارات با شکست بنی یاس در هفته بیست و سوم لیگ امارات، موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر این کشور شد.

احمد نور این بار در امارات ، همان همیشگی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش “ورزش سه” تیم شباب‌الاهلی امارات در حالی که احمد نوراللهی را به عنوان بازیکن در ترکیب ثابت داشت، پس از کسب برتری مقابل بنی یاس به عنوان قهرمانی لیگ ادنوک امارات دست یافت.

تیم متمول شهر دبی که در ابتدای فصل لئوناردو ژاردیم فرانسوی، سرمربی سابق تیم‌ موناکو فرانسه و الهلال عربستان را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرده بود، نشان داد عزمی جدی برای قهرمانی در لیگ امارات بعد از مدت‌ها دارد.

تیمی که بعد از انتقال قرضی مهدی قایدی به استقلال، احمد نوراللهی را به عنوان تنها بازیکن ایرانی در اختیار داشت و سرمربی فرانسوی از این ستاره خود به صورت فیکس در ترکیب ثابت در خط هافبکش استفاده می‌کرد.

شباب‌الاهلی در حالی که رقابت فشرده‌ای با العین و الوحده برای کسب عنوان قهرمانی داشت در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ امارات، پس از کسب برتری دو گله مقابل بنی یاس با گلزنی عزیزجون گانیف و یحیی الغسانی توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد.

نکته جالب توجه این است که شباب الاهلی حالا ۳ امتیاز با تیم دوم و سوم جدول که العین و الوحده هستند، فاصله دارد اما شرایط بهتر در مسابقات رو در رو مقابل این دو تیم باعث شده تا ژاردیم سومین عنوان قهرمانی خود در قاره کهن را این مرتبه در امارات به دست آورد.

این سرمربی سرشناس فرانسوی، پیش از جام قهرمانی سوپر جام عربستان و لیگ قهرمانان آسیا را همراه با الهلال به دست آورده بود و حالا سومین جامش را در خاورمیانه به دست آورد.

هم‌چنین باید به آمار فوق‌العاده احمد نوراللهی تا به اینجا اشاره کرد. ستاره‌ای که پیش از این ۴ قهرمانی در لیگ برتر ایران را با پیراهن پرسپولیس تجربه کرده بود و حالا با فتح لیگ ادنوک امارات، به پنجمین عنوان قهرمانی‌اش در دوران حرفه‌ای فوتبالی رسیده است.

در کنار این پنج عنوان، نوراللهی هم‌چنین با کسب یک جام حذفی و البته ۳ سوپر جام در فوتبال ایران، تعداد جام‌های قهرمانی خود را به عدد ۹ رسانده تا با سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ و البته دو فینال جام باشگاه‌های آسیا همراه با پرسپولیس، آماری درخشان در سن ۳۰ سالگی داشته باشد.

احمد نور در ۲۳ مسابقه از ۲۵ مسابقه الاهلی در این فصل حضور داشته و موفق به ثبت یک گل و یک پاس گل شده است که با توجه به پست آن که بیشتر هافبک دفاعی می‌باشد، آمار مناسبی به حساب می‌آید.

نکته جالب توجه دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که مهدی قایدی بازیکن باشگاه شباب الاهلی محسوب می‌شود و به طور قرضی در استقلال بازی می‌کند و حالا می‌تواند، مدال قهرمانی امارات را دریافت کند و یکی از بازیکنانی باشد که سهمی از این قهرمانی تاریخی دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها