کد خبر: 677458
تاریخ انتشار :

قهرمانان احتمالی پنج لیگ معتبر اروپایی

به جز ناپولی که عنوان قهرمانی سری آ را در دست گرفته است در سایر لیگها رقابت برای عنوان قهرمانی ادامه دارد و شاید تا روز آخر طول بکشد

قهرمانان احتمالی پنج لیگ معتبر اروپایی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه، فوتبال اروپا به هفته‌های پایانی خودش نزدیک‌تر می‌شود و در بعضی لیگ‌ها تیم‌ها قهرمانی را در دستان خود می‌بینند و در بعضی دیگر، هر چه به پایان نزدیک می‌شوند رقابت قهرمانی داغتر از قبل دنبال می‌شود.

به همین منظور میخواهیم به بررسی تیم‌های مدعی در هفت لیگ معتبر اروپایی بپردازیم و قهرمان احتمالی هر لیگ را معرفی کنیم:

سری‌آ

قهرمان قطعی: ناپولی

فاصله تا قهرمانی: 0 امتیاز

ناپولی این فصل قاطعانه‌ترین قهرمانی را در میان تمام لیگ‌های معتبر اروپایی داشته است.

شاگردان اسپالتی که از ابتدای فصل نشان دادند که برای چهارمین قهرمانی ناپولی در تاریخ سری‌آ تا چه حد مصمم‌‌اند، پنج هفته مانده به پایان رقابت‌ها، قهرمانی خود را مسجل کردند.

اصلی‌ترین ابزار ناپل‎ها در این قهرمانی، عملکرد کم نظیر دو عنصر تهاجمی این تیم یعنی ویکتور اوسیمن و خویچا کواراتسخلیا بودند، که مجموعا 35 گل و 14 پاس گل را در فصل جاری سری‌آ به ثبت رسانده‌اند.

اردیویسه

قهرمان احتمالی: فاینورد

فاصله تا قهرمانی: 2 امتیاز

از ابتدای قرن 21، دو تیم آژاکس و پس‌اس‌وی آیدنهوون به طور کامل بر این لیگ سلطه داشته‌اند، به طوری که تا سال 2017، فقط دو تیم آلکمار و توئنته توانسته بودند قهرمانی را از چنگ این دو تیم خارج کنند و به طور کلی تا سال گذشته از ابتدای این قرن، آژاکس و آیدنهوون هر کدام 9 بار این جام را فتح کرده‌اند.

در سال 2017 تیم فاینورد توانست بعد از 18 سال از آخرین قهرمانی خود، برای پانزدهمین بار جام قهرمانی هلند را بالای سر ببرد و به نظر می‌رسد قهرمانی شانزدهم این تیم فاصله‌ای خیلی کمی با آن‌ها دارد و فاینورد برای این قهرمانی حداکثر به 2 امتیاز از سه بازی باقی‌مانده خود نیازمند است.

این تیم با مربی جوان و آینده دار خود آرنه اشلوت عملکرد بسیار خوبی داشته و قاطعانه در صدر جدول قرار گرفته است.

در میان بازیکنان گلزن این تیم که همگی به شدت جوان و آینده دار هستند، مسن ترین بازیکن علیرضا جهانبخش 29 ساله به حساب می‌آید که با پنج گل، ششمین گلزن برتر تیمش به است و در صدر جدول لیست گلزنان فاینورد، سانتیاگو خیمنز 22 ساله مکزیکی قرار گرفته که 14 گل تا اینجای فصل به ثمر رسانده.

از بهترین پاسورهای این تیم نیز اسامه ادریسی و علیرضا جهانبخش 6 پاس گله هستند و در عملکرد کلی، ارکون کوکچو هافبک وسط 22 ساله ترکیه‌ای توانسته بهترین بازیکن تیمش در این فصل باشد.

لالیگا

قهرمان احتمالی: بارسلونا

فاصله تا قهرمانی: 3 امتیاز

شاگردان ژاوی هرناندز فاصله زیادی تا بدست آوردن بیست و هفتمین قهرمانی این تیم در لیگ اسپانیا ندارند.

آن‌ها از ابتدای فصل با عملکرد خوب دفاعی و هجومی توانسته‌اند صدر جدول را با اختلاف حفظ کنند و در حال حاضر برای قهرمانی فقط به 3 امتیاز در 5 بازی باقی مانده خود نیاز دارند و عملا باید آن‌ها را قهرمان این فصل از رقابت‌ها دانست.

آبی اناری‌ها این فصل در خط دفاع عملکرد خارق العاده‌ای داشته‌اند و این عملکرد یکی از اصلی‌ترین دلایل قهرمانی پیش روی آن‌هاست.

بارسلونا تا به اینجای کار فقط 11 گل در 33 بازی دریافت کرده و این عملکرد در نوع خود کم نظیر به حساب می آید و ترشتگن کار سختی برای شکاندن رکورد بیشترین کلین شیت یک فصل لالیگا ندارد.

اما علاوه بر خط دفاع، در خط هافبک و حمله، پدری و لواندوفسکی هم با عملکرد بسیار خوب خود یکی از زمینه سازان اصلی این قهرمانی هستند. لوا به تنهایی در این فصل 19 گل و 6 پاس گل به ثبت رسانده تا در هر دو بهترین بازیکن تیمش باشد.

لیگ پرتغال

قهرمان احتمالی: بنفیکا

فاصله تا قهرمانی: 5 امتیاز

در لیگ پرتغال نیز جنگ بر سر قهرمانی همانند لیگ هلند همواره بین دو تیم بوده است.

بنفیکا و پورتو از ابتدای قرن 21 فقط سه بار قهرمانی را به تیمی غیر از هم واگذار کرده‌اند که دوبار آن اسپورتینگ لیسبون بوده است.

عقاب‌ها در این فصل عملکرد نتایج خوبی کسب کرده‌اند و مچ شاگردان کونسیسائو در پورتو را خوابانده‌اند و حالا 3 هفته مانده به پایان رقابت‌ها، به حداکثر 5 امتیاز از 9 امتیاز تا قطعی کردن قهرمانی خود نیاز دارند.

چه بسا اگر لغزش بد هنگام و دو باخت متوالی آن ها مقابل چاوز و پورتو نبود، قهرمانی آن‌ها مسجل شده بود.

در فصل جاری شاگردان راجر اشمیت عملکرد دفاعی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته اند و تا به اینجای کار در 31 بازی تنها 17 گل دریافت کرده‌اند و دروازبان آلمانی این تیم اودیسیس فلاخودیموش، با 20 کلین شیت به تنهایی در صدر جدول بیشترین تعدا کلین شیت‌ها در این فصل قرار گرفته است.

در جدول گلزنان این تیم دو نام آشنا دیده میشود که عملکرد بسیار خوبی داشته اند. گونسالو راموس و ژوآئو ماریو هر دو 17 گل به ثمر رسانده اند و در میان پاسور ها الکس گریمالدو و داوید نرس و مجددا ژوآئو ماریو به ترتیب 8،7 و 6 پاس گل به ثبت رسانده اند.

آمار خیره کننده ژوآئو ماریو در این فصل، یکی از ارکان اصلی قهرمانی پیش روی این تیم است.

لیگ 1

قهرمان احتمالی: پاری سن-ژرمن

فاصله تا قهرمانی: 6 امتیاز

بعد از از دست رفتن قهرمانی فصل گذشته در برابر لیل، پاریسی‌ها مربی تیم قهرمان را به تیم خود آوردند تا روند قهرمانی‌هایشان در فرانسه را پس بگیرند. با توجه به امتیازات فعلی آن‌ها چهار هفته مانده به پایان لیگ، احتمالا مجددا شاهد قهرمانی این تیم در لیگ فرانسه باشیم.

شاگردان کریستف گالتیه این فصل بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته‌اند و مهم‌تر از آن رقیب جدی برای قهرمانی بر سر راه خود نمی‌بینند.

این تیم در حال حاضر از 12 امتیاز باقی مانده فقط به نیمی از آن برای قطعی کردن قهرمانی خود نیازمند است که با این اوصاف، نهمین قهرمانی پاریس در 11 سال اخیر به زودی به موزه افتخارات این باشگاه منتقل خواهد شد.

عملکرد درخشان مثلث خط حمله این تیم عامل اصلی این قهرمانی به حساب می‌آید. در راس آن‌ها لیونل مسی با 15 گل و 15 پاس گل بهترین بازیکن تیمش بوده.

بعد از او کیلیان امباپه با 24 بهترین گلزن تیمش به حساب می‌آید و در نهایت نیمار جونیور هم با 13 گل و 11 پاس گل عملکردی شبیه به مسی داشته است.

پریمیر لیگ

قهرمان احتمالی: منچستر سیتی

فاصله تا قهرمانی: 8 امتیاز

شاید انگلستان در این میان ناعادلانه‌ترین قهرمانی را در پیش رو داشته باشد.

آرسنال میکل آرتتا از ابتدای فصل با نتایج بسیار خوب و درخشان خود همه را به قهرمانی دوباره این تیم بعد از 19 سال امیدوار کرد و از ابتدای شروع فصل تا به اینجا 250 روز را در صدر جدول این رقابت ها به سر برده بود اما حالا با لغزش چند هفته‌ای خود بعد از دیدار با لیورپول، صدر جدول را با یک بازی بیشتر و یک امتیاز کمتر به سیتی واگذار کرده و به نظر می‌رسد این تیم نسخه بعدی لیورپول 2013/2014 و 2018/2019 باشد که با وجود تمام شایستگی تمام، بخاطر لغزش‌های نابخشودنی قهرمانی را به آبی پوشان شهر منچستر واگذار کرد.

شاگردان پپ گورادیولا که در این فصل سودای سه گانه را در سر خود می‌پرورانند، در حال حاضر از 12 امتیاز باقی مانده خود، حداکثر به 8 امتیاز برای قهرمانی نیاز دارند و هم چنان کار راحتی برای قطعی کردن قهرمانی نخواهند داشت و در صورت از دست دادن امتیاز، آرسنال میکل آرتتا شانس مجددی به آن‌ها نخواهد داد.

در این فصل تیم پپ گورادیولا به طور کلی بسیار خوب ظاهر شده اما دو بازیکن خاص یعنی ارلینگ هالند و کوین دیبروینه، به تنهایی توانست‌اند به اندازه یک تیم در این مسابقات گلزنی کنند.

این دو بازیکن روی هم رفته 42 گل به ثمر رسانده‌اند و 23 پاس گل را برای هم تیمی‌های خود ارسال کرده اند.

به طور مثال منچستریونایتد رده چهارمی در این فصل 49 گل به ثمر رسانده است!

بوندسلیگا

قهرمان احتمالی: بایرن مونیخ

فاصله تا قهرمانی: 9 امتیاز

شاید کمتر کسی باور کند که در میان شش لیگ معتبر اروپایی، بوندسلیگای آلمان بالاترین سطح رقابت و حساسیت را داشته باشد.

در یک دهه اخیر، بایرن مونیخ از هفته‌ها قبل از پایان لیگ، قهرمانی خود را مسجل کرده بود و مدت‌ها بود خود را این‌گونه در کورس قهرمانی با دورتموند نمی‌دید.

حواشی و مشکلات بایرن و عملکرد خوب دورتموند در این فصل باعث شده که رقابت قهرمانی بین این دو تیم بسیار جدی‌تر از همیشه باشد.

در حال حاضر بایرن با یک امتیاز بیشتر نسبت به دورتموند در صدر جدول این رقابت‌ها قرار گرفته است و برای قهرمانی از 9 امتیاز موجود احتمالا به تمامی آن نیاز پیدا خواهد کرد.

توماس توخل که جانشین ناگلزمن در این تیم شده به هیچ عنوان نمی‌خواهد در شروع کار خود در این تیم، شاهد قطع شدن قهرمانی‌های زنجیره‌ای باواریایی‌ها در لیگ آلمان باشد و قهرمانی در بوندسلیگا برای مربی اسبق دورتموند امری حیاتی به نظر می‌رسد تا با فشار کمتری فصل آینده را برای ساختن تیم مد نظرش در مونیخ آغاز کند.

اما در این فصل در بایرن دیگر خبری از نام‌های بزرگ سابق در صدر جدول گلزنان و پاسورهای این تیم نیست و جمال موسیالا، بازیکن آینده‌دار این تیم در هر دو عنوان با 11 گل و 9 پاس منجر به گل صدرنشین است.

اما به طور کلی بهترین بازیکن این فصل از آن جاشوا کیمیش بوده که با رهبری و عملکرد خود در خط میانی، این تیم را تا به اینجای فصل حفظ کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها