کد خبر: 702654
تاریخ انتشار :

خیابانی و کلینزمن اسیر دست زامبی‌ها!

جواد خیابانی یک بار دیگر با جملات عجیب روی آنتن زنده توجهات را به خود جلب کرد.

خیابانی و کلینزمن اسیر دست زامبی‌ها!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، ویژه برنامه جام ملتهای آسیا در شبکه ورزش با اجرای جواد خیابانی یکی از خبرسازترین برنامه‌های تلویزیونی چند سال اخیر صداوسیمای ایران بوده است. برنامه‌ای که هر شب با حضور میهمانان مختلف و البته کارشناسی ثابت خداداد عزیزی روی آنتن می‌رود و به واسطه اختلاف‌نظر و بحث خداداد و خیابانی، موردتوجه مخاطبان و جامعه ورزش قرار می‌گیرد.

از جمله موارد اختلاف‌برانگیز در این برنامه، نتایج و عملکرد تیم‌ملی کره‌جنوبی با هدایت یورگن کلینزمن در جام ملتهای آسیا بوده است. در پایان مرحله گروهی خیابانی به دلیل خنده یورگن کلینزمن در پایان بازی با مالزی، اعتقاد داشت که تیم او توقف خودخواسته مقابل مالزی داشته تا به سوی دیگر جدول برود اما عزیزی معتقد بود که چنین درخواستی از سوی کلینزمن از بازیکنان کره غیرممکن است و او هرگز چنین کاری انجام نمی‌دهد.

این موضوع به بحثی ادامه‌دار بین ستاره سابق تیم ملی و گزارشگر معروف صداوسیما تبدیل و شب گذشته با شکست کره‌جنوبی مقابل اردن یک بار دیگر به میان آمد. جایی که بازهم جواد خیابانی با تکیه بر تئوری توطئه احتمال تبانی و کم‌کاری را مطرح کرد و خداداد نیز به صراحت پاسخ او را داد اما در این بین، موضوع جالب دیگری هم پیش آمد.

این بخش از مکالمه آنها را بخوانید:

توتونچی: در مرحله گروهی اردن و بحرین باهم بازی کردند و به نظر اردن فیلم بازی کرد.

خیابانی: بازیسازی کردند دیگر برای خودشان.

توتونچی: آره، چند تا از بازیکنان را بازی ندادند...

عزیزی: ای بابا چقدر شما دنبال فیلم هستید.

توتونچی: خُب ما رسانه هستیم دیگر.

خیابانی: همین بود دیگر خداداد.

عزیزی: شما کلینزمن را هم همین گفتی. امروز کلینزمن بعد از باخت داشت می‌خندید، این هم برای تبانی بود؟

خیابانی: حرص اخراجش را داشت.

عزیزی: پس آن یکی چه بود؟ (اشاره به برداشت خیابانی از خنده کلینزمن بعد از بازی مالزی)

توتونچی: من شنیدم قرار است اخراج شود.

خیابانی: امروز اصلا در مطبوعات و رسانه‌های کره اعلام شد، تیمی که کلینزمن ساخته «تیم زامبی»هاست. با همین واژه و همین اسم. من از خودم در نمی‌آورم. می‌گویند ما مثل تیمی هستیم که هیچ کاری نمی‌کنیم و مرده‌ایم...

عزیزی: نگویید این حرف را.

خیابانی: ببین خداداد من نمی‌گویم، رسانه‌ها می‌گویند.

توتونچی به عزیزی: این نقل قول است دیگر.

این اشاره به «فوتبال زامبی» در حالی به عنوان یک ویژگی منفی اطلاق شده که نگاهی به رسانه‌های بین‌المللی و همچنین محلی کره‌جنوبی نشان می‌دهد که فوتبال زامبی از سوی طرفداران کلینزمن و کره، در قامت خصوصیت مثبت این تیم استفاده می‌شود.

آنطور که وبسایت ESPN توضیح می‌دهد فوتبال زامبی «اشاره به توانایی آنها برای بازگرداندن خود به زندگی و یافتن راهی برای ادامه حرکت بود. آنها در دقیقه 91 گلزنی کردند تا در مرحله گروهی مقابل اردن مساوی کنند. در دقیقه 94 به مالزی گل زدند و در آخرین دقایق بازی با استرالیا و عربستان هم دروازه حریف را گشودند.»

در واقع شاید این تنها ویژگی مثبتی باشد که طرفداران یورگن کلینزمن برای تیم او پیدا کردند و حتی با یک بار جستجوی این نام در موتورهای جستجوگر اینترنتی، شرح کاملی بر فوتبال زامبی پیدا می‌شود اما در استودیوی ویژه برنامه جام ملتها، نه تنها جواد خیابانی بلکه سایرین هم از این مفهوم ساده و پرکاربرد این رقابت‌ها مطلع نبودند.

جالب اینکه روز گذشته تیم اسپایرز روزنامه‌نگار نیویورک تایمز، گزارش خود در نشریه اتلتیک را با اشاره به همین مفهوم شروع کرد و نوشت: «کره جنوبی چنان عادت کرده بود که در جام ملت‌های آسیا گل‌های نمایشی و دیرهنگام به ثمر برساند که به سبک آنها «فوتبال زامبی» لقب داده شد اما مقابل اردن خبری از این گل نبود.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها