کد خبر: 620466
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیل‌گر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین نقوی حسینی:

انتخابات این دوره دو ضلعی می‌شود، نه دو قطبی

سید حسین نقوی حسینی گفت: آقایان رئیسی و جلیلی با هم هماهنگ عمل می‌کنند و حتی ممکن است در این هماهنگی آقای جلیلی تا آخر در صحنه بماند.

انتخابات این دوره دو ضلعی می‌شود، نه دو قطبی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: در دوره‌های پیشین ریاست‌جمهوری همواره شاهد شکل‌گیری یک دو قطبی محسوس بین نامزدها بوده‌ایم اما در این دوره مشخص نیست که این دو قطبی شکل می‌گیرد یا نه؟ نگاه عمومی این است که با توجه به اقبال بالای سید ابراهیم رئیسی میان مردم و جایگاه او در دستگاه قضا دو قطبی با او شکل نگیرد اما آیا این احتمال را می‌شود متصور بود که نامزدهای نزدیک به جبهه اصلاحات دو قطبی خود را با دیگر افراد مانند سعید جلیلی بسازند؟

سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «تصور من این است که باتوجه به افراد تأییدصلاحیت‌شده انتخابات دوضلعی و نه دو قطبی می‌شود. پیش از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها تصور می‌شد که انتخابات سه ضلعی شود اما اکنون باید گفت که دو ضلعی خواهد شد زیرا نامزدهای اصولگرا با یکدیگر هماهنگ عمل می‌کنند و مقابله‌های درون‌جناحی‌ سال92 در کار نخواهد بود از آن سو هم آقایان همتی و مهرعلیزاده ضلع دیگر را تشکیل می‌دهند».

او ادامه داد: «معنای هماهنگی نیروهای اصولگرا این است که آنها هدف کلی‌شان مشترک است و آن بهبود اوضاع مردم است حالا ممکن است برای این هدف برنامه‌های متفاوتی داشته باشند. از طرفی همه نامزدها و حتی آقایان مهرعلیزاده و همتی در این دوره به دنبال طرح موضوعات شخصی و تخریب نیستند و حتما دو قطبی بین هیچ یک از نامزدها ایجاد نمی‌شود».

این فعال سیاسی درباره مناسب بودن فضای انتخابات در این دوره اظهار کرد: «همین که در این دوره نامزدها به سمت ارائه برنامه رفته‌اند و می‌خواهند با برنامه‌هایشان رأی بگیرند، اتفاق مبارکی است و این فضا بر امید عمومی می‌افزاید که بسیار مناسب است».

او در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال نامزدهای اصلاح‌طلب سعید جلیلی را محور قطب مقابل خود قرار دهند، بیان کرد: «به دلیل آنکه همه نامزدها حتی نامزد اعتدالی‌ها و اصلاح‌طلبان بنای ارائه برنامه دارند، دوقطبی ایجاد نمی‌شود».

این نماینده سابق مجلس درباره اینکه چه کسی شانس بیشتری در انتخابات دارد، یادآورد شد: «تا اینجای کار شانس آقای رئیسی از همه نامزدها بالاتر است زیرا به جمیع جهات او اصلح است و مردم هم اقبال بیشتری به او نشان می‌دهند اما واقعیت این است که در انتخابات هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست».

نقوی حسینی در پایان درباره اینکه جلیلی به نفع رئیسی کنار می‌رود یا نه، گفت: «من قبلا هم گفته‌ام و بعضی از دوستان من را مورد نقد قرار دادند اما به هر حال من باور دارم آقایان رئیسی و جلیلی با هم هماهنگ عمل می‌کنند و حتی ممکن است در این هماهنگی آقای جلیلی تا آخر در صحنه بماند و ممکن است در این هماهنگی به نفع آقای رئیسی کنار برود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها