کد خبر: 621164
تاریخ انتشار :

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز»:

در صلاحیت‌ فردی تجدیدنظر رخ نمی‌دهد

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: من تصور می‌کنم بهتر است سخنان رهبر انقلاب را به این و آن مربوط نکنیم. فرمایش ایشان کلی بود.

در صلاحیت‌ فردی تجدیدنظر رخ نمی‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: امروز رهبر انقاب اسلامی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کردند که در حق برخی شخصیت‌ها ظلم و جفا رخ داده است و نهادهای‌ مروبط باید جبران کنند. برخی این سخنان را به معنای تأییدصلاحیت فرد یا افرادی دانستند و برخی نیز چنین برداشتی نداشتند.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «همان‌طور که می‌دانیم ممکن است در هر تشکیلاتی تصمیم‌های نادرستی گرفته شود اما این دلیل نمی‌شود شاکله این تشکیلات به کلی دارای ایراد باشد و اصلا تصور چنین حالتی منطقی نیست. مقام معظم رهبری هم برای تظلم‌خواهی سخن گفتند و همیشه هم ایشان همین‌طور رفتار می‌کرده‌اند و رد هر جایی خواه دولت یا شورای نگهبان یا هر مجموعه دیگری اگر خطایی دیده‌اند، گفته‌اند و تذکر داده‌اند».

او ادامه داد: «آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند این بود که دستگاه‌هایی اطلاعات غلط ارائه داده‌اند. خب می‌دانیم شورای نگهبان بر اساس اطلاعاتی استعلام می‌کند، تصمیم می‌گیرد و اصلا این‌طور نبوده است که شورای نگهبان عامدانه به سمت بی‌عدالتی حرکت کرده باشد».

این فعال سیاسی درباره ضرورت صحت اطلاعات بیان کرد: «نکته حایز اهمیت این است که واقعا باید اطلاعاتی که به نهادهای نظارتی داده می‌شود درست، متقن و محکمه‌پسند باشد تا آبروی خود افراد و و خانواده‌هایشان ریخته نشود. سخنان رهبر انقلاب در راستای حق‌طلبی بوده است و واقعا جای تقدیر دارد».

او درباره اینکه مدنظر رهبر انقلاب چه فرد یا افرادی بوده است، اظهار کرد: «من تصور می‌کنم بهتر است سخنان رهبر انقلاب را به این و آن مربوط نکنیم. فرمایش ایشان کلی بود».

واعظ آشتیانی در پایان درباره اینکه آیا ورود افرادی دیگر به صحنه انتخابات می‌تواند بر رود انتخابات تأثیر بگذارد، گفت: «من بعید می‌دانم تأثیر ویژه‌ای داشته باشد و اصلا فکر می‌کنم این سخنان یک تذکر جدی برای جبران خسارت بوده است و به تجدیدنظر در صلاحیت‌ها منجر نمی‌شود و بیشتر یک تلنگر حکیمانه بوده است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها