کد خبر: 621358
تاریخ انتشار :

حضور مردم مکزیک در پای صندوق‌های انتخابات مجلس

مردم مکزیک امروز (یکشنبه) برای انتخاب یک مجلس نمایندگان جدید، فرمانداران ایالتی و قانون‌گذاران محلی به پای صندوق‌های رای خواهند رفت؛ انتخابات حساس و مهمی که به عنوان رفراندومی درخصوص تلاش‌های رئیس جمهور مکزیک برای ایجاد تغییرات اساسی در نهادهای این کشور تلقی می‌شود.

حضور مردم مکزیک در پای صندوق‌های انتخابات مجلس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس داده‌های کمیسیون ملی انتخابات، این انتخابات با ۵۰۰ کرسی در مجلس نمایندگان، ۱۵ پست فرمانداری ایالتی و هزاران پست رهبری محلی و همچنین حدود ۹۳.۵ میلیون مکزیکی واجد شرایط برای رای دادن، یکی از بزرگ‌ترین انتخابات این کشور خواهد بود.  

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک از سال ۲۰۱۸ میلادی که با یک پیروزی قاطعانه در انتخابات زمام امور کشور را در دست گرفته است، نقش دولت را در صنعت انرژی گسترش داده و هزینه‌های دولت برای انتقال منابع به فقرا و پروژه‌های زیربنایی دارای اولویت را کاملاً کاهش می‌دهد.  

در این روند، اوبرادور کنترل و تعادل سازمانی را از بین برده و بارها از نهادهای مهم و بزرگ از جمله بانک مکزیک انتقاد کرده و باعث شده تا منتقدان نسبت به تمرکز خطرناک قدرت هشدار دهند.

نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آن است که حزب اوبرادور موسوم به "جنبش ملی احیا" احتمالا تعدادی از ۲۵۳ کرسی کنونی خود در مجلس را از دست خواهد داد اما همچنان با کمک احزاب متحدش یعنی حزب لیبرال و حزب سبز، اکثریت را حفظ خواهد کرد. این انتخابات شامل سنا نمی‌باشد.

"فیلیپه کالدرون"، رئیس جمهور سابق مکزیک و یکی از رقبای دیرینه اوبرادور در کمپین پیش از انتخابات روز یکشنبه گفته بود: مردم مکزیک در این انتخابات بین دموکراسی و دیکتاتوری انتخاب خواهند کرد.

این در حالی است که اوبرادور بارها اتهامات وارد شده علیه وی دال بر اینکه احتمالا مکزیک را به یک دیکتاتوری تبدیل خواهد کرد، رد کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها