کد خبر: 623749
تاریخ انتشار :

۹ ماده عجیب و غریب که در لوازم آرایشی استفاده می‌شود!

تابناک با تو/ مواد آرایشی و بهداشتی همیشه در بسیاری از شرایط و موضوعات بحث برانگیز بوده اند. صرف نظر از مواد شیمیایی، که بسیاری از آنها به عنوان مواد خطرناک برای پوست و سلامت بدن دسته بندی می شوند ، موارد دیگری نیز وجود دارند که بخشی اساسی از مواد آرایشی هستند که فقط می توان گفت "بسیار عجیب و غریب" هستند!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جفت جنین
چه کسی تصور می کند که جفت - که بخشی از جنین در رحم مادر برای تأمین غذا و اکسیژن به جنین متصل است - در تولید برخی از انواع پودرهای زیبایی و مراقبت از پوست کاربرد داشته باشد. بسیاری از تولید کنندگان ادعا می‌کنند که جفت به تحریک رشد بافت کمک می کند چین و چروک را کاهش می‌دهد و برای مو مفید است.
علی رغم کمبود تحقیقات برای تأیید این ادعا، استثنا نمی شود که جفت به دلیل فواید بسیار در صنایع آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.

استفراغ نهنگ
این ماده به نام Ambergris به عنوان یک ماده ثابت کننده در عطرها مفید است. رایحه‌ای شیرین و خاکی دارد و معمولاً توسط امواج در ساحل در آمریکای جنوبی یا استرالیا شسته می‌شود. امروزه به دلیل کمبود این ماده، جایگزین های مصنوعی آن استفاده می‌شود. 

سوسک‌های حلزونی
در صورت نیاز به رنگ قرمز خوب، می‌توانید تعدادی از این حشرات را در مقداری آب گرم غرق نموده، خشک کرده و له کنید. رنگدانه حلزونی عمیقی که با این فرآیند به دست می‌آوریم به اندازه کافی متنوع است که می تواند در کرم های پوست، رژ لب‌ها و تقریباً هر محصول زیبایی دیگری مورد استفاده قرار گیرد.
از روغن پخت و پز مصرفی معمولاً در لوازم آرایشی استفاده می شود!
دانشمندان می‌گویند می توان از روغن پخت و پز یک سورفکتانت تهیه کرد که به بازسازی پوست آسیب دیده کمک می کند.

شیر مادر انسان
استفاده از شیر مادر در تولید صابون طبیعی بسیار محبوب شده است!

فضولات پرندگان
در بسیاری از لوازم آرایشی پوستی از مدفوع پرندگان به ویژه بلبل به دلیل محتوای بالای اسید اوریک استفاده می‌شود. چندین مطالعه، اسید اوریک موجود در مدفوع پرندگان را با فواید بیشمار پوستی مرتبط دانسته است.
سم مار برای بوتاکس!
سم مار یکی از مسخره ترین مواد تشکیل دهنده جدید برای از بین بردن چین و چروک است. تولیدکنندگان لوازم آرایشی و آرایش که از این مواد استفاده می‌کنند امیدوارند که سم بوتاکس با سم مار مرتبط باشد و هر دو باید برای از بین بردن چین و چروک پوست به کار بروند.
سرگین گاو!
به نظر می‌رسد که سرگین گاو دیگر فقط کمپوست نیست! به نظر می‌رسد که می تواند به بوی مطبوعی تبدیل شود که شبیه بوی وانیل باشد و در صنایع آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.
مغز استخوان مرغ در مواد آرایشی!
مغز استخوان مرغ منبع خوبی از گلوکوزامین است، اما اهمیت استفاده از آن در مواد آرایشی خاص همچنان یک راز است! این ماده هنوز هم به طور معمول در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد، اما مجاز نیست!

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها