کد خبر: 625401
تاریخ انتشار :

5 راهکار برای خداحافظی با دست‌های خشک

خراسان/ خانم‌ها اغلب از خشکی پوست دست شکایت دارند. دست‌ها به علت‌های مختلفی دچار خشکی می‌شوند. در این روزها که به دلیل کرونا بیشتر دست‌ها را می‌شوییم بیشتر با این مشکل درگیر هستیم. در ادامه به روش‌هایی می‌پردازیم که مانع از خشک شدن دست‌های شما می‌شود.

5 راهکار برای خداحافظی با دست‌های خشک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از صابون مایع استفاده کنید
استفاده مداوم از صابون‌های جامد مشکل خشکی دست‌های شما را تشدید می‌کند بنابراین دست‌ها را با صابون مایع یا صابون‌های روغنی بشویید زیرا صابون‌های مایع اغلب برای پوست‌های حساس پیشنهاد می‌شود، زیرا سایش و سوزش کمتری دارد و به راحتی با آب از بین می‌رود.
      مرطوب کننده‌ها را فراموش نکنید
از مرطوب کننده دست چند بار در روز و به خصوص بعد از هر بار شستن دست‌ها استفاده کنید برای این کار باید  کاملا دست‌ها خشک باشند، فواصل بین انگشت‌ها را فراموش نکنید به خوبی کرم را ماساژ دهید تا کاملا جذب دست‌های‌تان شود. مرطوب کننده‌ها مانع از کم آبی پوست دست‌ها  می شود و احساس خشکی یا سوزش و خارش پوست را از بین می‌برد.
      از دستکش  استفاده کنید
زمانی که می‌خواهید کارهای خانه مثل گردگیری ،شستن ظرف‌ها و ...  را انجام دهید از دستکش  استفاده کنید. مواد شوینده شیمیایی دارای فرمولی هستند که به پوست دست شما آسیب می‌زنند.
      از اسکراب استفاده کنید
یک یا دو بار در ماه از اسکراب برای لایه برداری پوست‌های مرده دست‌تان استفاده کنید این کار موجب گردش خون و ساخت سلول‌های پوستی بیشتر در کنار از بین بردن سلول‌های مرده می‌شود. پس از انجام  این کار از مرطوب کننده استفاده کنید.
     مراقبت شبانه را از قلم نیندازید
شب بهترین فرصت برای رطوبت بخشیدن به دست‌های خشک است چون این امکان را به وجود می‌آورد که محصولات پوستی مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند. به این ترتیب، محصول پوستی مدنظر می‌تواند طی شب جذب دست‌ها شود. یک کرم یا لوسیون دست مغذی یا مرطوب کننده انتخاب کنید و آن را خوب به پوست‌تان بمالید. می‌توانید به جای کرم دست از مرطوب کننده‌های طبیعی مثل روغن نارگیل، روغن جوجوبا یا ژل آلوئه ورا استفاده کنید. بعد از آن یک دستکش نخی بپوشید و به رختخواب بروید. 
نویسنده : مرال مرادی خبرنگار

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها