کد خبر: 625525
تاریخ انتشار :

هشدار/ مرغ زیاد می خورید؟ منتظر این اتفاقات باشید!

گوشت مرغ از غذاهای محبوب و البته لذیذ می باشد که با دستورالعمل های مختلف، ما از این گوشت تغذیه می کنیم. اما مصرف زیاد گوشت مرغ عوارضی را به همراه دارد.

هشدار/ مرغ زیاد می خورید؟ منتظر این اتفاقات باشید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خیلی از افراد حتی هر روز هم می توانند مرغ بخورند و از آن لذت ببرند اما نباید خودشان را به انجام این کار عادت دهند. درست است که مرغ خواص زیادی دارد اما زیاده روی در مصرف آن می تواند عوارضی را هم به همراه داشته باشد.

کاهش وزن ناخواسته

پروتئین ها معمولا دیرتر از کربوهیدرات ها هضم می شوند بنابراین خوردن مرغ، آن هم هر روز، باعث می شود که شما تمایلی به غذا های دیگر نداشته باشید و به دلیل پروتئین موجود در آن احساس سیری کنید. همین باعث می شود که ناخواسته لاغر شوید که احتمالا خوشایند خیلی ها نخواهد بود. از طرفی بدن با کربوهیدرات کافی و غذا های انرژی دار مواجه نمی شود و دچار کمبود فیبر خواهد شد. 

وارد شدن چربی زیاد در بدن

احتمالا افرادی که در خوردن مرغ زیاده روی می کنند، اجازه مصرف غذا های دیگر را به خود نمی دهند و کمتر گوشت قرمز مصرف می کنند. اما جالب است بدانید که مرغ هم به اندازه خودش چربی دارد و با مصرف زیاد آن، چربی زیادی وارد بدن می شود. پس همه چیز تا زمانی خوب است که در مصرفش زیاده روی نشود. 

وارد شدن مقدار زیادی سدیم به بدن

اگر هر روز مرغ می خورید، یعنی مقدار زیادی هم سدیم وارد بدن خود می کنید که خطرناک است. مصرف مرغ کامل به عنوان وعده ناهار 1759 میلی گرم سدیم را وارد بدن می کنند که مصرف روزانه سدیم باید 1500 میلی گرم باشد. 

بیماری قلبی عروقی

غذا های فراوری شده مثل هات داگ یا دیگر فست فودها یا گوشت قرمز زیاد می تواند عاملی برای گرفتگی رگ ها و مشکلات قلبی عروقی باشد اما افراد زیادی به اشتباه تصور می کنند که مرغ این چنین نیست اما اشتباه نکنید. مرغ هم در صورتی که بیش از حد مصرف شود، می تواند عاملی برای گرفتگی قلب و عروق باشد و خطر ابتلا به این بیماری ها را در افراد بالا ببرد. پس مراقب باشید که بیش از حد مرغ مصرف نکنید. 

مسمومیت غذایی

اگر خیلی زیاد مرغ بخورید، احتمال مسموم شدن وجود خواهد داشت. مرغی که به اندازه کافی پخته نشده باشد، می تواند عاملی برای مسمویت غذایی باشد. از طرفی مرغ ها را هنگامی که خام هستند، نباید شستشو دهید زیرا سم تولید می کنند. پس زیاده روی در مصرف مرغ احتمال مسمومیت را هم بالا می برد. 

یبوست

اشتباه نکنید. یک عدد ساندویچ مرغ باعث یبوست نمی شود اما مرغی که هر روز در وعده غذایی تان به هر نحوی جای بگیرد، می تواند عاملی برای یبوست باشد زیرا مصرف مرغ به دلیل پروتئین بالا باعث می شود که شما تمایل کم تری به مصرف فیبر و کربوهیدرات سالم داشته باشید و در نتیجه احتمال یبوست وجود خواهد داشت. 

خطر ابتلا به سرطان

خوردن مرغ به دفعات بالا می تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد افزایش دهد. سرطان پوست، ملانوما، پروستات، از عوارض زیاده روی در خوردن مرغ است.

مرغ سرخ شده و کوتاه شدن عمر

مطالعه ای در این مورد نشان داده است که 44 درصد از افرادی که هر روز مرغ سرخ شده می خورند، بیشتر از بقیه در معرض خطر چاقی، مشکلات عروقی و کمبود ورزش و تحرک هستند که همه این ها جزء یک سبک زندگی غلط است و در کنار هم و به مرور زمان می تواند طول عمر افراد را بکاهد. 

منبع: نمناک

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها