کد خبر: 635188
تاریخ انتشار :

اجاره دستگاه اکسیژن ساز برای بیماران کرونایی

دستگاه اکسیژن ساز از مهم ترین تجهیزات پزشکی هستند که با تصویه هوای بیرون اکسیژن مورد نیاز بیمار را فراهم میکنند.

اجاره دستگاه اکسیژن ساز برای بیماران کرونایی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 با توجه به شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر، استفاده از این دستگاه به شدت افزایش پیدا کرد؛ چرا که بسیاری از بیماران به دستور پزشک مرخص شده ولی همچنان باید به اکسیژن درمانی در خانه بپردازند. به همین دلیل بیش تر افراد به جای خریدن و صرف هزینه زیاد تمایل به اجاره اکسیژن ساز خانگی دارند. اگر شما هم دارای بیماری کرونا هستید و به این دستگاه نیاز دارید، بهتر است به آسام طب مراجعه کنید.

آسام طب از معتبر ترین شرکت های تجهیزات پزشکی است که دستگاه ها و محصولاتی با بالاترین سطح استاندارد و کیفیت ارائه میکند. با توجه به افزایش درخواست دستگاه های پزشکی، این شرکت تعداد بالایی از دستگاه ها را جهت اجاره و فروش عرضه میکند. علاوه بر این دستگاه آسام طب درصدد اجاره دستگاه های دیگر از جمله تخت بیمارستانی، مانیتور پزشکی، بای پپ و ... نیز میباشد. بعد از ارائه دستگاه ما شما را رها نمیکنیم. متخصصین و مشاوران ما راهنما و پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند. در این مقاله همراه ما باشید تا هر آنچه که باید درباره این دستگاه بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

ضرورت نیاز به اکسیژن ساز برای بیماران کرونایی

درصد پایین اکسیژن خون در بیماران کرونایی و دیگر افرادی که دچار اختلالات ریوی هستند، ممکن است سبب بروز مشکلات دیگری شود و میزان درگیری ریه را افزایش دهد. بنابراین باید به موقع این دستگاه برای بیماران تهیه شود. اشتباهی که اکثریت افراد در استفاده از دستگاه های تنفسی میکنند این مورد است که بدون مشورت با پزشک از دستگاه در منزل استفاده میکنند. به کار بردن این دستگاه و انتخاب نوع و روش آن برای هر بیماری متفاوت است و حتما باید با مشورت پزشک صورت گیرد.

نحوه استفاده از اکسیژن ساز خانگی

این دستگاه، اکسیژن را از هوای اطراف شما میگیرد و به شما در دریافت مقدار بیش تر آن کمک می کند. در صورت داشتن بیماری تنفسی مانند COPD ، آسم ، ذات الریه ، کیستیک فیبروز ، بیماری ریه یا آپنه خواب ، پزشک ممکن است اکسیژن اضافی تجویز کند. قبل از استفاده از دستگاه ، باید آن را به درستی تنظیم کنید. سپس می توانید دستگاه را روشن کرده و میزان جریان اکسیژن خود را تنظیم کنید. در نهایت ، ماسک یا کانول بینی خود را بگذارید و نفس بکشید!

1187

دستگاه را با کمی فاصله از دیوار و مبلمان قرار دهید

 دستگاه نیاز به جذب اکسیژن و خروج هوا دارد ، بنابراین به فضای زیادی نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که اطراف آن بدون مانع است. غلظت اکسیژن علاوه بر نیاز به فضا برای گردش هوا، بسیار داغ می شود و اگر در نزدیکی وسایل مانند مبلمان یا پرده قرار گیرد، احتمال آتش سوزی وجود دارد. در صورت تجویز بطری مرطوب کننده خود را وصل کنید. درپوش را روی بطری مرطوب کننده در خروجی کنسانتره اکسیژن قرار دهید. بطری را به آرامی بچرخانید تا محکم به دستگاه متصل شود.

در صورت تجویز بطری مرطوب کننده  وصل کنید

درپوش را روی بطری مرطوب کننده در خروجی کنسانتره اکسیژن قرار دهید. بطری را به آرامی بچرخانید تا محکم به دستگاه متصل شود. محل خروجی بسته به مدل دستگاه شما متفاوت است، بنابراین باید دفترچه راهنمای دستگاه خود را بررسی کنید. همیشه از آب مقطر یا فیلتر شده در بطری مرطوب کننده خود استفاده کنید. درپوش بالای بطری را باز کنید، سپس آن را با آب پر کنید. قبل از اتصال بطری به دستگاه، درپوش را دوباره پیچ کنید. هر بار که از دستگاه استفاده می کنید آب خود را عوض کنید.

لوله اکسیژن را به بطری مرطوب کننده وصل کنید

اگر از بطری مرطوب کننده استفاده می کنید، دریچه ای روی بطری مشاهده می کنید. این جایی است که لوله اکسیژن خود را وارد می کنید. اگر از بطری مرطوب کننده استفاده نمی کنید، از آداپتور اکسیژن برای اتصال لوله های خود استفاده کنید. به نظر می رسد شبیه یک قیف کوچک است، با یک انتهای بزرگ و یک انتهای نوک تیز. آداپتور اکسیژن در خروجی دستگاه قرار می گیرد.  فقط باید قسمت بزرگتر آداپتور را در پریز قرار دهید.

مطمئن شوید که فیلتر هوای شما در جای مناسب خود قرار گیرد

دستگاه اکسیژن دارای یک فیلتر ورودی هوا است که ذرات و آلرژن ها را از هوا حذف می کند که باید در کنار دستگاه شما قرار گیرد. گاهی اوقات ممکن است فیلتر را بردارید یا تعویض کنید؛ بنابراین همیشه قبل از اینکه دستگاه خود را روشن کنید، مطمئن شوید که فیلتر در جای خود قرار دارد. شما باید هفته ای یکبار فیلتر را از پشت یا کنار دستگاه خود بردارید. آن را در آب گرم بشویید، سپس آب اضافی را خارج کنید. قبل از اینکه آن را به دستگاه خود وصل کنید باید آن را با یک حوله تمیز خشک کنید.

حتما دستگاه را حداقل 15-20 دقیقه قبل از استفاده روشن کنید

هنگامی که دستگاه را روشن میکنید زمان می برد تا دستگاه غلظت اکسیژن را تنظیم کند. این بدان معناست که قبل از شروع تنفس در هوای تولید شده توسط دستگاه، باید مدتی آن را روشن کنید. بر اساس آن برنامه ریزی کنید. برای تعیین دقیق مدت زمان نیاز دستگاه به کار قبل از غلظت اکسیژن مناسب، دستورالعمل های مدل خود یا دستورالعمل های ارائه شده توسط پزشک را دنبال کنید. زمان می برد تا دستگاه غلظت مناسب هوای ورودی و خروجی را تنظیم کند. به زنگ هشدار گوش دهید. وقتی دستگاه روشن شد باید زنگ خطر را به صدا در آورد که پس از چند ثانیه ، زنگ هشدار خاموش می شود. در صورت قطع جریان برق ، زنگ هشدار را خواهید شنید.

معرفی انواع دستگاه های اکسیژن ساز

این دستگاه ها دارای در دو نوع ثابت و پرتابل ( قابل حمل) وجود دارند. در واقع دستگاه های پرتابل قابلیت حمل و جابجایی دارند و برای افرادی مناسب هستند که در هر زمان و در هر مکانی نیاز به استفاده از آن دارند. اما دستگاه های ثابت قابلیت حمل و جابجایی ندارد. اکسیژن ساز های ثابت قابلیت تولید اکسیژن به صورت پالسی و مدام را دارند اما نوع پرتابل آن تنها به صورت پالسی تولید اکسیژن میکند. تنها تفاوت آن ها در این دو موردی است که گفته شد وگرنه از لحاظ کارایی و تضمین اکسیژن تفاوتی با هم ندارند.

1188

نحوه نگهداری از دستگاه اکسیژن ساز

تمامی تجهیزات پزشکی برای این که بتوانند کارایی و کیفیت اولیه خود را حفظ کنند و عمر طولانی تر داشته باشند نیاز به مراقبت و رعایت قوانین دارند. شما باید پیش از استفاده از دستگاه و آگاهی از شیوه ی استفاده از آن نحوه ی نگهداری را یاد بگیرید.

  • باید از یک محافظ برقی استفاده کنید که ولتاژ برق را ثابت نگه دارد.
  • باید از دستگاه در محیطی استفاده شود که گرد و غباری وجود نداشته باشد تا فیلتر های آن دچار اختلال نشود.
  • حتما هر 8 ساعت یک استراحت 30 دقیه ای به دستگاه داده شود.
  • فیلتر ها را هفته ای یکبار با آب مقطر بشویید.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها