کد خبر: 628390
تاریخ انتشار :

نماینده ویژه روسیه در کابل توضیح داد

تخلیه سفارت روسیه در افغانستان؟

فرستاده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت، مساله تخلیه سفارت این کشور در کابل همزمان با نزدیک شدن طالبان به پایتخت افغانستان در دستور کار نیست.

تخلیه سفارت روسیه در افغانستان؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، ضمیر کابلف، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: با توجه به پیشروی‌های طالبان در مناطق نزدیک به کابل، برخی از کشورها سفارتخانه‌های خود را تخلیه کرده یا تعداد پرسنل را کاهش داده‌اند اما روسیه چنین قصدی ندارد. طالبان فرصتی برای تصرف کابل در آینده‌ای قابل پیش‌بینی ندارد.

وی ادامه داد: تاخیر کابل در آغاز گفتگوهای صلح با طالبان اوضاع در افغانستان را وخیم‌تر می‌کند. یک طرف قضیه توافق و طرف دیگر آن اجرای آن است. این مساله نه فقط به طالبان بلکه به دولت کنونی افغانستان نیز بستگی دارد که باید در نهایت به این مساله پی ببرد و مذاکراتی جامع و اساسی داشته باشد. هرقدر که دولت کابل در گفتگوها با طالبان تاخیر بیندازد، اوضاع در افغانستان وخیم‌تر و بدتر می‌شود.

اوضاع امنیتی در افغانستان در آوریل و پس از آن رو به وخامت گذاشت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای از تصمیم خود برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان و پایان حضور ۲۰ ساله در این کشور خبر داد.

طالبان از این فرصت برای پیشروی‌ها و تصرف مراکز ولایت‌ها در سراسر افغانستان بهره برده و تاکنون نزدیک به ۱۵ مرکز ولایتی را تصرف کرده است.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان بخشی از توافق امضا شده بین طالبان و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در قطر بود.

روز پنجشنبه طالبان اعلام کرد که قندهار و هرات را تصرف کرده است.

۱۴ فوریه ۲۰۰۴، دیوان عالی روسیه اعلام کرد که طالبان یک سازمان تروریستی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها